Uitdaging Tv Programma

• Topicstarter Topicstarter heleen
  • Startdatum Startdatum
Opzich is t geen onmogelijke opgave om een flesje te openen .
Maar de weersomstandigheden zijn ook belangrijk !!
Er zijn maar heel weinig vliegers die zo goed kunnen hoveren dat ze de opener echt op de juiste manier kunnen plaatsen denk ik.
Anyway ik vind t inderdaad een echte uitdaging en t kan best op een veilige manier , al dat gezeik over niet veilig ,gevaarlijk ,poe haa enz enz .
Ik zal zeker gaan kijken als t op de tv komt .
Om t zelf te gaan doen , nee niet echt iets voor mij .

Ik ben jaren geleden benaderd door de mensen van Wedden Dat.
Die wilden toen met een modelauto, liefst zo groot mogelijk, door de studio heen rijden.
Camera op de auto en dan via een beeldscherm rijden.

Ik heb toen zeer goede afspraken kunnen maken, zeer goede vergoeding gekregen en ook de schades in kunnen dekken door afspraken daarover.

Mijn rode Alfa 1:5 FG uitgeleend, stickers erop van de winkel waar ik toen werkte (we hadden zelfs spandoeken aan de kant mogen hangen maar mijn baas wilde dat niet).

De FG heeft 3 uitzendingen moeten rijden, enkele draagarmen zijn gesneuveld, en ook een camera van de studio.
Al met al heeft dit mij niets gekost, alleen maar positieve ervaring en geld genoeg over om een nieuwe ko propo zender te kopen.

Als je als eigenaar van de (in dit geval) heli goede afspraken maakt over kosten en schade en ook over veiligheidsnormen dan wordt dit keurig netjes nageleefd, is mijn ervaring.

GJ

Laatst bewerkt:
Hmmmmmmm , een mooie kans om mijn rappie aan bonken te vliegen en een T rex 700 te nemen !!
Zouden ze daar in trappen ??

Maar effuh weer ontopic .
Wanneer moet t gaan gebeuren ?? waar moet t gaan gebeuren ?? hoeveel flesjes ??
Op welke hoogte moet dat ?? staan de flesje op een paal op ooghoogte of mogen we dat zelf bepalen ?? allemaal leuke info waar we iets aan kunnen hebben .
Wie weet ga ik t s proberen te doen .

En vooral welk merk bier hebben we t over ?? (ik lust niet alle soorten)

En Renee , mocht je t gaan doen ik houd me aanbevolen om mee te gaan om te suporteren !!

Even voor de duidelijkheid.. ik zeg dus niet dat het niet veilig te doen is. Ik zeg alleen dat veiligheid een kostenpost zal zijn. Natuurlijk is dit veilig te doen en het is wel een leuke uitdaging.

Mocht het doorgaan, zal ik ook zeker kijken.. geen mooier amusement dan het praktisch detoneren van een heli op het moment dat de bladen de grond raken...

Ik heb haar voorgesteld om balletjes van flesjes te tikken zonder deze om te laten vallen, in haar antwoord schrijft ze :

Wij willen toch echt dat de flesjes open gemaakt gaan worden, dat ziet er op tv het spectaculairst uit.

Eind September moet het gebeuren.

Een heli kan best een flesje opentrekken mits er een handig systeempje voor is. Iemand ideen ?

Ik vind het knap als je dat voor elkaar krijgt met een modelheli. Nog knapper als je na het openen, het flesje leegdrinkt en naar de volgende gaat......

Alles kan veilig en mensen weten zelf of ze mee willen doen. Vraag is dus heel normaal en de reacties zijn compleet overbodig......

Volledig mee eens.
De mensen die dit willen doen weten zelf wel genoeg van toeten en blazen of het veilig of niet veilig genoeg is.
Je hebt altijd weer (ook nu weer) van die moraalridders en oerhollanders, die bij voorbaat overal leeuwen en beren in zien, over geld beginnen, enz.
Grijp deze kans aan om te laten zien dat de modelvliegerij meer is dan alleen teringherrie en in tuinen neerploffende vliegtuigjes.
Nogmaals, de mensen die het willen doen weten heus wel wat kan en wat niet kan, dus laat die a.u.b. zelf beslissen.

N.B. dit is een forum, dan mogen mensen reageren..........

Jan.

Lijkt me best grappig om te proberen helaas is mn heli niet rtf en heb ik geen geld voor een nieuwe motor:(. Ook ik zal zeker kijken als iemand mee gaat doen met zijn heli.

Heli hoeft toch niet per se te wrikken?

Bijvoorbeeld je fabriekt een opener apparaat aan een touwtje wat om een flessehals past,
en de fles op eea wijze opend (pneumatisch, whatever)

Dan hoeft de piloot alleen dmv de heli t apparaat om de flessen te mikken en daar even te houden.
(wat mij al niet zal lukken door gebrek aan afstandzicht :()

Laatst bewerkt:
Als er voor een heli en een veilige situatie word gezorgt wil ik best kijken of ik een flesje openkrijg hoor;) maar kan het niet makkelijker? , ik bedoel, ik wed dat ik 50 loopings in 3 minuten kan maken met een rc vliegtuig wil ik best aangaan zonder schadeloostelling. ( dit is dus serieus, mocht hier ook interesse in zijn wil ik dit best doen)

Wartex, ts IN een studio he ;)
En de kijker kijkt al niet meer na de 10e loop....

Dan kun je nog beter Derk of Jeroen in een telefooncel laten vliegen met een schocky.

Nee daarom;) Maar in een studio met een heli vliegen lijkt me zowiezo al geen goed idee.... laat staan dat je bier open moet maken.... Ik dacht meer aan , buiten achter van die mythbusterschermen(A)

Als er een manier is om m makkelijk te openen ??
Dat zal t grootste probleem worden denk ik .
met een normale opener kan je t wel vergeten !!
Dan zou je achterover moeten hangen om m om de hals te krijgen , dat is onmogelijk zonder achteruit te vliegen .
Ik ben wel benieuwd waarmee t allemaal zou mogen ??

gewoon de opener schuin omhoog vast maken , en vol pitch geven op het moment dat hij eronder haakt, de heli zal dan vanzelf voorover kantelen over de bierfles heen, waarbij hij hopelijk open zal gaan waarna de heli met vol pitch rechtdoor zal vliegen, gaat hij niet open draait de heli een halve loop over de fles om daarna de grond in te gaan:wink:

Dat gaat alleen als de bierflessen vast mogen staan op de grond/paal/plankie of wat dan ook , anders til ik mooi dat flessie mee de lucht in !!

Maar een gewone opener is gewoon VEEL te klein , dat lukt je nooit om m zo te sturen !!
Daarom zou t t mooiste zijn als t flesje op een paaltje vast zou mogen staan om het grondeffect uit te sluiten .
Als t flessie op de grond staat en je krijgt m eraf is t met een grote heli niet te doen zonder de grond te raken met de bladtips .

ik zit zomaar even te lezen, en als mechaniek schiet me ineens dit te binnen: maak een bieropener onder aan een heli (in hetmidden ofzo) laat de opener scharnieren over een breedte-as (zodat de opener van boven naar benenden kan) en hang een gewicht aan de achterkant, dat als de opener geen flesje heeft, deze al met de 'neus' omhoog staat. dan kun je makkelijk naar het flesje, en als je er bent hoef je alleen vol pitch te geven zodat de heli naar boven toe beweegt. de opener scharniert dan vanzelf om de dop heen en wrikt deze zo open ;)
en doordat de heli recht omhoog gaat, zal er MINDER gevaar zijn, dan wanneer deze rechtdoor of wat dan ook vliegt.
voor de veiligheid zou ik niet binnen in de studio gaan vliegen, maar ergens buiten, in een toch afgeschermde (netten / kooi) ruimte.

ps
ik kan zelf geen heli vliegen hoor ;)

Waarom zit iedereen aan afwipdopjes te denken eigenlijk?
Als het flesje vast mag staan en je zorgt dat t een flesje met een draaidop is, is t misschien te doen door op de juiste plek onder je skid een magneet vast te maken en dan om de as draaien in de richting waarin t dopje opendraait en de fles zou open moeten gaan. Is iets minder riskant en t is nog steeds moeilijk, maar misschien beter te doen dan met een flesopener...

Volledig mee eens.
De mensen die dit willen doen weten zelf wel genoeg van toeten en blazen of het veilig of niet veilig genoeg is.

Absoluut niet waar. Dat wordt bewezen door talloze youtube filmpjes met runderige acties, of bv. met foto's.

Je hebt altijd weer (ook nu weer) van die moraalridders en oerhollanders, die bij voorbaat overal leeuwen en beren in zien, over geld beginnen, enz.

Je bedoelt; je hebt altijd mensen die de volledige info geven om teleurstellingen te voorkomen, in plaats van alleen maar hard kwispelend 'ja dat kan ja dat kan' te roepen.

Wat betreft het openen van flesjes.. is het geen optie om gebruik te maken van het moment van een vooruit bewegende heli?

Ik dacht aan een schuine 'bek' vooraan de heli die uitloopt in een harde scherpe richel. Zeg maar zo'n soort bek die vrachtwagens hebben om aanhangers aan te koppelen, maar dan alleen de bovenkant.

Je kunt dan vooruit vliegen tegen het flesje aan. De dop zal dan tegen het schuine gedeelte aankomen, waarmee de dop geleid wordt naar de scherpe richel. Die haakt onder de dop en wipt het dopje eraf.

Enige voorwaarde hiervoor is dat je wel met enige vaart aan moet komen vliegen, maar je hoeft dan dus minder nauwkeurig te mikken, het hoeft niet vanuit hover.

Dus zoiets, maar dan vooraan je heli en iets schuiner:

Code:
\
 \
  \
   \
 \__\

Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht het doorgaan, zal ik ook zeker kijken.. geen mooier amusement dan het praktisch detoneren van een heli op het moment dat de bladen de grond raken...

Als iemand die bij zijn volle verstand is zo`n opmerking zou plaatsen, zou ik boos worden.

Welkom terug Hezik :D

Back