uitlaat lrpz28r / gm nitrobull 28

goedendag rc freaks.
ik ben benieuwd welke uitlaat julie rijden op een GM nitrobull28 of een lrpz28r.
dat kan ik naderhand mijn keus maken.
groetjes ymro

Ik reed mijne vroegah met een HN 2047pijp.. veel low end en genoeg top...

Maar hou er rekening mee dat de GM en LRP verschillende bussen hebben, de gm is 4 poorts, en de lrp dacht ik 7+1...

ow okee dankje voor de infomatie.
ik dacht dat ze identiek waren. ik heb ze allebij namrlijk en ik merk weinig verschil.
ik rij ze nu met een standaart hpi pijp.
mvg

als iemand nog een goede pijp weet hoor ik het graag.
hij hoeft niet goed gekeurd te zijn voor wedstrijden.

Kijk eens naar de Mielke 2041 (word door heel veel merken geleverd, zolang er efra 2041 ingegraveerd staat is het dezelfde uitlaat)
De uitlaat is betaalbaar en werkt uitstekend op deze bigblocks.

ik heb uit eindelijk voor je jammin jp2 uitlaat gekozen.
ik rij er mee met een truggy. ik rij nu met een 13 tands clutchbell.
zal ik deze vervangen voor een 14 of 15 tands?.
hij rijd namelijk niet heel hard maar maakt ook geen wheelies zeg maar.
mvg ymro

Met die motoren zou je zeker wel 15t kunnen nemen. En hoger is ook nog wel mogelijk...

Wheelies wordt lastig denk ik, dat ligt even aan de dikte van je diffolie in je middendiff.

gister kwam de jp-2 binnen. na uitpakken bleek het een jp-3 te zijn.
foutje van de modelbouwzaak. (hoewel ik dat niet erg vond.)
topic mooi afgerond en kan dicht

De JP2 is een veeeeel betere keus voor de .28 , de JP3 gaat je motor alleen maar van zuipen zonder dat je er echt wat voor terug krijgt.

Met een JP2 trekt mijn mbx5t wel wheelies met een LRP spec3 , zodra ik het vermogen ook echt aan de grond krijg (meestal gewoon een hele hoop wielspin op alle 4 de wielen ) :rolling:......
Rij die combo al een aardige tijd en de JP2 is gewoon DE pijp voor (bigblock) motoren met een hoop koppel zoals een .28 omdat ie je aan wat meer toptoeren helpt ipv nog een bak extra koppel.

koppel heb ik al genoeg en is ruim naar mijn zin.
de nitrobull die ik nu rij heeft voldoende koppel om er goed en controleerbaar mee te kunnen rijden.
de jp3 geeft meer aan het midde gebied en top.
de jp2 is een laage toeren pijp en is goed voor als je kracht te kort komt.
vandaag heb ik de pijp gemonteerd en gereden en ik ben super te vreden mee.
loopt mooi netjes en is zuiniger dan de standaart hellfire pijp.
ook werd het blokje niet zo warm en liep mooi 120 graden fullspeed.
nogmaals ben ik er erg te spreken over. over nitro hoef ik niet te bezuinigen want anders had ik wel electro gaan rijden.
dank julie heren.

koppel heb ik al genoeg en is ruim naar mijn zin.
de nitrobull die ik nu rij heeft voldoende koppel om er goed en controleerbaar mee te kunnen rijden.
de jp3 geeft meer aan het midde gebied en top.
de jp2 is een laage toeren pijp en is goed voor als je kracht te kort komt.
vandaag heb ik de pijp gemonteerd en gereden en ik ben super te vreden mee.
loopt mooi netjes en is zuiniger dan de standaart hellfire pijp.
ook werd het blokje niet zo warm en liep mooi 120 graden fullspeed.
nogmaals ben ik er erg te spreken over. over nitro hoef ik niet te bezuinigen want anders had ik wel electro gaan rijden.
dank julie heren.

Dat klopt dus NIET !!!!!..... De JP-1 is de pijp voor het koppel !!!!

De JP2 is juist een pijp voor midden en top zonder onderin te veel in te leveren , de JP3 staat algemeen bekend als de slechtse JP omdat ie niet veel voor je motor doet behalve er een zuiperd van maken.

Hij zou over het hele gebied beter moeten gaan lopen met een JP3 maar dat is in de praktijk niet waar , je verbruik gaat alleen omhoog.
Je motor zal er wat beter mee lopen als de standaard hellfire pijp maar het is gewoon niet de beste JP en al helemaal niet voor een .28 , dat is en blijft de JP2 ......

Rij de combo al een aantal jaar en ondanks dat ik een redelijke keuze aan uitlaten heb blijf deJP2 de beste keuze voor dergelijke bigblocks.

Check Jammin's eigen beschrijving van de pijp maar in deze lijst :
http://www.jamminproducts.com/exhaust.html

ow haha. dan heb ik bij deze geleerd dat andere forums niet betrouwbaar zijn.
als nog ben ik erg tevreden over de pijp.
ik rij nu met 15tands clutchbell. zou ik hoger aan tanden kunnen gaan?
gr ymro

Hoeft niet perse maar je moet de juiste info weten te filteren ;-)
Of gewoon hands-on ervaring met het spul hebben zoals in mijn geval .....

Ik ben een hele hoop aan het lezen geweest op amerikaanse forums destijds omdat ze hier niet of nauwelijks leverbaar waren/zijn. Als je dan de nodige ervaring hebt pik je er vanzelf de posts tussenuit van de mensen die weten wat ze zeggen en de mensen die maar wat roepen om stoer te doen ;-)

De JP-2 is echt DE pijp voor motoren die voldoende koppel hebben maar wel wat hulp kunnen gebruiken in het midden en top gebied , de JP-1 is juist weer voor de motoren of banen waar je koppel harder nodig hebt. Zelfs op een simpele RB S5 wat een .21 is doet de JP-2 het heel goed , heb met die combi in een Hellfire SS zelfs nog niet geheel onverdienstelijk truggycup gereden.

De betrouwbaarheid van de Hellfire liet helaas alleen te veel te wensen... En tegen de tijd dat ik m dat wel kocht ik een mbx5t omdat die lichter en vooral betrouwbaarder was.

okee dankje vor de infomatie.
wat was er pressies on betrouwbaar aan?
ik ben benieuwd naar jou arvaring met de hellfire.
groetjes ymro

Diffs , remmen en draagarm ophanging waren de grootste problemen.

Diffs en remmen had ik opgelost , alleen de draagarmen nog niet.
De diffs maken gebruik van tandwieltjes die gemaakt zijn van regelrecht pisbakken ijzer en diffcups met redelijk wat flex , ik heb ze destijds vervangen door tandwieltjes van de Hotbodies Lightning aangezien die wel van gehard staal waren + alu diffcups.

Daarna heb ik nooit meer problemen gehad met de diffs.

De remschijven van de Hellfire hebben ook erg sterk de neiging tot heet worden en zijn dan gelijk klaar eigenlijk , je polijst ze dan en remmen wordt een drama.... Ook het uitslijten van de van de meenemer is een probleem , omdat ze voor de remschijven zo mogelijk nog slechter pisbakken ijzer hebben gebruikt als de diff tandwieltjes.

hallo.
er zitten nu 6 spider diffs in me hellfire (ik geloof uit een e-max)
mwt remmen heb ik vrijwel nog geen enkel probleem gehad.
heb al wel 2 setjes rembladen op gereden maar daar heb ik vrij veel mee gereden en waren gewoon op.
de standaart meenemers gingen inderdaat snel stuk. daarna heb ik ze vervangen voor die van een mugen (gehard staal ) en nooit meer problemen gehad.

weet iemand meer over de difs uit een e-max? 6 spider diffs?
kan er niet veel over vinden en vraag me af of ze sterk zijn.
heb namelijk een roller gekocht met daar in de 6 spider diffs.
groetjes ymro

6 spider diffs uit een E-Maxx ???

De enige E-maxx die ik ken is de traxxas en die heeft geen 6 spiders , iig niet standaard...
Het enige merk waarvan ik weet dat ze 6 spider diffs hadden was Hoboa met de Hyper Pro truggy en of dat gaat passen betwijfel ik eigenlijk......

Back