Uitlaatbocht suggesties

Heren,

mijn excuses voor het laattijdige reageren maar ik lees dit postje nu pas.
Mijn setup voor de DA 100 met BMB potten heeft een headerlengte van 16 cm. Hiermee draait hij een 3-blad 25x12 Elster aan 6300 t/m en is hij ook nog eens heel stil. De bochten zijn van Krumscheid en bestaan uit een flens, een 90 graden bochtje en een stukje pijp die na wat passen gebraseerd zijn. Het enige probleem was inderdaad het verschil in diameten tussen de pijp en de demper maar dit was opgelost door de teflon wat warm te maken en op te rekken zoals Paul reeds gezegd heeft. Verder staat alles vast met de klemmen die rond de teflon zitten maar ik heb verder geen borging op de pijp zelf gebruikt maar ik verhinder het achteruitschuiven door een dwarsbalkje in de romp. Tot hiertoe werkt dit naar volle tevredenheid.

Groetjes,
Marc

Jeroen; de plaatsing onder F3A-X betekent ook dat je F3A-X gaat vliegen?

Grt.

Bij KS hebben ze toch een set voor een 33% krill katana/DA100, die zou toch moeten passen?
Alleen de headers kan je dan ook bestellen.

Thanks, ik heb even een mailtje gestuurd wat de bochten los zouden moeten kosten.

Heren,

mijn excuses voor het laattijdige reageren maar ik lees dit postje nu pas.
Mijn setup voor de DA 100 met BMB potten heeft een headerlengte van 16 cm. Hiermee draait hij een 3-blad 25x12 Elster aan 6300 t/m en is hij ook nog eens heel stil. De bochten zijn van Krumscheid en bestaan uit een flens, een 90 graden bochtje en een stukje pijp die na wat passen gebraseerd zijn. Het enige probleem was inderdaad het verschil in diameten tussen de pijp en de demper maar dit was opgelost door de teflon wat warm te maken en op te rekken zoals Paul reeds gezegd heeft. Verder staat alles vast met de klemmen die rond de teflon zitten maar ik heb verder geen borging op de pijp zelf gebruikt maar ik verhinder het achteruitschuiven door een dwarsbalkje in de romp. Tot hiertoe werkt dit naar volle tevredenheid.

Groetjes,
Marc

Ik begrijp dat het dus niet zo heel nauw komt qau lengte van de bocht. Ik had al vrees dat mijn potten te dicht op de motor kwamen te zitten waardoor ik de motorkap verder moest gaan uitsparen.

Jeroen; de plaatsing onder F3A-X betekent ook dat je F3A-X gaat vliegen?

Grt.

Ik voel er eigenlijk meer voor om F3M te gaan vliegen. Ten eerste omdat dat internationaal is en ten tweede omdat daar ook freestyle bij gevlogen wordt. Maar wie weet neem ik ook wel een wedstrijd F3A-x mee in de toekomst;) Eerst maar eens zorgen dat ie de lucht in kan.

eventueel kom je maar de grens over Jeroen, doen we het even voor je

Ik zal t.z.t. zeker eens gaan afzaken naar het zuiden;) Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd ook genoeg vragen over allerlei praktische zaken.

Hmmm.. net een mail terug dat de bochten niet los verkocht worden. Vreemd dat ze dat niet doen!

Het is nog maar de laatste tijd dat KS hier moeilijk overdoet, eigelijk had ik dit al verwacht.
Ze beginnen duidelijk te voelen dat er veel meer BMB komt, en iedereen gewoon KS bochten blijft gebruiken. Bel even naar Bert, die kan mss wel iets regelen.

Ik denk dat BMB eens met bochten zal moeten komen...

Jeoren,

misschien een vriendelijke mail terugsturen dat je niet steeds een nieuwe uitlaat koopt als je een nieuwe kist bouwt. Je kunt zeggen dat je de uitlaten reeds bij hen op een beurs gekocht hebt. Dan gaan ze een serie nummer vragen, deze is altijd dezelfde, die kan ik je wel geven.

Hoe is dat spreekwoord hier ook al weer ?

wie het kleine niet eert, ...

Kees Maas zal je echter ook wel verder kunnen helpen met de nodige onderdelen.

Jeoren,

misschien een vriendelijke mail terugsturen dat je niet steeds een nieuwe uitlaat koopt als je een nieuwe kist bouwt.

Ik heb ze een mail gestuurd dat ik dan maar bij de concurrent ga kijken. Tot op heden nog niks op terug gehad:) Commercieel gezien niet echt handig van de heren van KS.

Ik zal Bert eens bellen van het weekend, dan ga ik ze zelf gewoon maken. Zo’n groot probleem is dat ook niet.

Ik er bijna zeker van dat je de KS ABF bochten niet kan gebruiken in combinatie met BMB dempers omdat het 2de knikpunt (wat die bochten altijd hebben?) te ver zit om nog op een juiste lengte uit te komen met de BMB demper. Maak ze maar zelf, dan passen ze perfect.

Kees Maas heeft alle KS bochten en zelfbouwpakketten op voorraad .
Voor de Ultimate heb ik KS bochten met een stukje flexibel gewoon losgesoldeerd en ingekort . Er is tegenwoordig zilversoldeer te koop waar het vloeimiddel al om heen zit . Koop een aquariumsteen ,dit is lava en kan grote warmte verdragen en vasthouden, de ondergrond wordt waar de steen op staat wordt niet warm . Je kan er schroeven in draaien om het werkstuk te fixeren. als je er een kuiltje in hakt heb je ook nog een mooi warmtebedje. Een gasbrander van conrad of de hema met propaan en je kan alles solderen. Ik zal wel op het draadje van de ultimate een paar foto s zetten hoe het bij de ultimate zit en de bochtmogelijkheden laten zien.
Bel gewoon Kees even en alle spullen zijn gewoon te koop maakt niets uit welke uitlaat er achter zit ,al is het voor de badkamer .

hallo, ik denk dat ik hier het gepaste draadje heb.
ik heb bij bert een BMB muffler 60XL gekocht voor mijn DL50 die in die pitts python gaat. de motor zelf kan ik onder iedere hoek zetten dat ik wil( is ronde motorkap)
de uitlaat zelf kan naar voor of achter geplaatst worden, maar het probleem is dat die achter de cilinderkop uitkomt met de 90° bocht en lange buis die ik nu heb. en ik moet achter mijn AS uitkomen om hem te kunnen plaatsen.
bert heeft gezecht dat ik best eens kom met mijn romp, dit zal wel gebeuren maar niet in de eerste weken denk ik.

nu ik heb de uitlaat al dusja. ik dacht met 3 stukjes van 90° er te geraken, maar nu zou het probleem zijn dat de bocht dan te lang word. bert zei wat van +-14cm is goed... wat denken jullie of hoe zouden jullie het oplossen.

bert had me ook aangeraden om de motor onder 45° te plaatsen(diagonaal van motorspant)
maar moest ik hem op zijn kop kunnen zetten zou het nog beter zijn ( voor later)

greeetz shoot me!!

uitlaat.jpg

mvvs%20bocht%2028mm.jpg

ik dacht aan zoiets maar dan zou de bocht te lang worden...

er was dus enkel klein misverstandje, en ik weet zeker dat het in orde komt, alleen zullen er wat hoofden meer pijn doen... vanmiddag eens alles meedoen naar de club:) groeten

niemand enig idee...
wat is feitelijk die reden dat die bocht 14cm moet zijn vroeg men zich af op de club... het is toch geen reso pijp??

greetzz

Back