Uitlaatbocht suggesties

@Eclipse; de juiste reden voor die lengtes kan ik niet precies uitleggen (google) maar het maakt allesinds een heel groot verschil! Op de acromasters vertelden de mannen van bmb ons dat de bochten van Gino en Bert wat te lang stonden. Bert heeft ze dan 2cm korter gemaakt naar de lengte die ze aangaven. Wat zo een 150 toeren opleverde, niet slecht :-).

nog mensen met deze uitlaten??:)
mja ik zou eens moeten zien wat 3zo een bochtjes samen doen qua lengte...
een soort S maken... maarja dus practisch is het bijna niet of nooit mogelijk om een uitlaat achter de as te laten uitkomen??

maarja dus practisch is het bijna niet of nooit mogelijk om een uitlaat achter de as te laten uitkomen??

Op mijn Yak heb ik het ook zo gedaan, is vrij simpel;

yakkk.JPG

is dat ook een BMB alex? en heb jij rekening gehouden met een of andere lengte van de uitlaat??? zijn dit zelfbouw bochten???
ik heb 1 stukkie van 90° maar de rest kan ik feitelijk laten plooien ook als deze bochten bij ons.

ik weet het, veel vragen, veel gezaag... maar eerste niet nitro motor... en mss een lastig model om in te bouwen gekozen...:p

Chris, waarom vraag je niet eens aan Bert of je die BMB kan omruilen voor een KS demper? (vermoed dat je h'm daar gekocht hebt?)
Niet dat er iets mis met BMB dempers maar KS dempers hebben net als greve dempers doorgaans langere bochten nodig. De afstand van de motor tot de uitlaat overbruggen op 14cm lukt nooit.
Eén 180° bocht is al om en bij de 14cm.
Je kan het riskeren om een langere bocht te maken en de BMB te houden maar je gaat zowieso vermogen verliezen.
Krijg je er geen tune pipe in? Die bochten zijn ook langer dan 14cm.

Grtz,
Stijn

Hmmm.. net een mail terug dat de bochten niet los verkocht worden. Vreemd dat ze dat niet doen!

Je kan elke losse bocht die in de onlineshop staat gewoon los bestellen .
Je geeft gewoon de motor in die je hebt en dan komt alles te voorschijn wat bij die motor past .

Ik heb nog nooit een BMB genomen omdat de opbouw ervan voor mij niet goed is , de krummer lengte is veel te kort voor veel modellen .
(daarom maken die ook wel geen eigene krummers :D )

Alle andere (KS , MTW , Zimmermann om een paar te noemen) hebben een andere opbouw waar daar door een langere krummer lengte nodig is .

En de lengte van de krummer is heel belangrijk voor het lopen van de motor .
Te lang kost je toeren en te kort krijg je temperatuur problemen en kan je een motor kosten .

Mijn raad neem een andere demper . ;)

Mvg Johan

Chris, waarom vraag je niet eens aan Bert of je die BMB kan omruilen voor een KS demper?

Ja, zou ook mijn raad zijn:D Ik had in mijn Krill Velox in eerste instantie ook een BMB (70 XL geloof ik) en na overstappen op een KS demper, kreeg ik er bijna 200 toeren bij..... (en hij was stiller)

Grt.

okez.
ik zal vanmiddag de motor eens op een voorlopige motorplaat positioneren en de uitlaat ook...
maar idd mss beter proberen te ruilen voor een KS dan...
alex waarom stiller dan tussen haakjes??:)

@Alexxzz;

Dat je met je KS toeren bijkreeg was waarschijnlijk te wijten aan een te lange bocht ofzo.
Als je kan zou ik zeker die BMB gebruiken, voor mij zijn het toch de betere dempers. Op de acromasters vloog 80% met BMB en dit heeft zeker een reden. Die 80% kon je trouwens ook aflezen aan de big smile van de BMB staff daar :-) Terwijl de mannen van KS hun vliegtuig half open maakten om te tonen welke mooie dempers ook zij maakten lol. Dat die 80% trouwens geen 100% was, kwam vooral omdat de mettels voor KS vliegen, dat de mannen van KS zelf deelnamen en dat er nog enkelen (bv de Italianen) met pijpen vlogen die ze gekregen hadden (en na de acromasters weggesmeten, Filo veranderde ze reeds naar BMB dempers).

@Alexxzz;

Dat je met je KS toeren bijkreeg was waarschijnlijk te wijten aan een te lange bocht ofzo.

Toch niet, heb alle lengtes tussen 10 en 16cm geprobeerd, niets hielp;) (het werd wel beter, maar het verschil bleef groot)

En dat iedereen met BMB vliegt, kan ook andere oorzaken hebben;) (goede sponsor-aanbiedingen bijvoorbeeld, is wel slim van BMB, dan kunnen ze altijd roepen; "Maar op de grote events vliegt bijna iedereen BMB!", zoals jij nu ook doet:))

Grt.

@Alex, kan dat je met KS wat meer power hebt maar het grote pluspunt van BMB is vooral de midrange enzo. Wat uiteindelijk toch van meer belang is.

En over dat sponsoren dat is zeker niet zo, en doen ze volgens mij zelf bij KS veel meer. Volgens mij doet BMB heeeel weinig sponsoring.
Ik ken zelf niemand die gesponsord is door BMB, buiten Gernot dan, maar hij voorziet ze ook van 3W motoren om te testen... (ze gebruiken bv een 3W170 van hem om de nieuwe dempers speciaal voor die motor te maken (links + rechts).

Ik krijg zelf geen cent korting op die dempers hoor, en de meeste winkels verkopen KS & BMB ... dus ik heb echt geen reden om ze zomaar beter te noemen.

Ik zal een ander vb geven, 5jaar terug vloog iedereen in de Belgische competitie met KS, nu vliegen alle nieuwe kisten met BMB, en er zijn zelf mensen die ze gewoon veranderd hebben in hun reeds vliegende kist. Heeft Bert bv ook gedaan in zijn ZN extra een tijdje terug. En ik denk niet dat je in onze competitie veel kan spreken van sponsor aanbiedingen :-)

Laatst bewerkt:
hehe, alex en jens , ik denk eerlijk gezecht dat ikzelf of iemand op de club daar nog geen verschil in zal merken hoor...
oke motor staat op voorlopige platen( proefplankjes, bouten zitten nog tegen het originele motorspant dus dat is zeker niet goed, maar het is om de opstelling eens te tonen. baf van eerste keer nog een probleem bij... door de lange uitlaatstuk op de demper past die zowiso al niet in de romp!! juj...
als ik de motorplaat erafhaal normaal wel hoor... maar als ik em er ooit nog uit wil moet ik crashen denk ik...:p
soit hier de foto's....
denk dat ik beter nen dikke brushless gekocht had en 12cellen ofzo:p

miljaar wat een gepuzzel en gezweet!!

IMG_3733.JPG

IMG_3732.JPG

IMG_3734.JPG

IMG_3735.JPG

IMG_3736.JPG

niet letten op busje spuitlijm, gebruikte vijzen of wat dan ook... enkel de opstelling...
enneu als het een rampscenario is mogen jullie het ook zeggen:p
als ik het beter in het ander draadje plaats wil ik het verzetten hoor.
greetz

ps: dat je geen verschil zou merken ofzo omdat je nog niet zoveel ervaring hebt ofzo is zever :-) hoe beter je materiaal, hoe meer fun, ... ga zo maar door.
Als je bij alles gaat denken, ik merk het verschil niet, dat komt je kist uiteindelijk als een compleet andere het veld op :-)
Misschien iets goedkoper (wat in het geval van die dempers hier denk ik geen verschil zal maken of toch geen groot) maar misschien toch niet wat je verwacht had :-)

Natuurlijk als het echt niet anders kan...

Laatst bewerkt:
ja idd jens maareuh voor de pitts is het momenteel zo van wat de opties of wat een optie zijn of is... als er al zijn...:p had ik het geweten had ik em groter geschaald ze voor een 80cc ofzo...

nu sta ik block...een alu blukje tsn de aansluiting van de bocht op de cilinder laten maken kan ik ook, die wat schuin laten maken ( kan perfect op de cnc) maar dan ben ik er nog niet hoor:p

Heb je niet gekeken of je een Toni Clark demper kwijt kan? Die maken een heel mooi geluid. Ik had zulke demper op m'n diablotin XL en dat ging perfect op de ZG62. DL 50 zal ook wel lukken.

Ik bedoel de Pitts, Cap of Piper demper voor de ZG motoren, niet de zimmermans die TC ook verkoopt. Eventueel kan je bij Zimmerman een op maat gemaakte uitlaat vinden, maar t'is niet bepaald bij de deur :-)

Die bouwpakketjes, komen die van bij zimmerman? Deze had TC al jaren in het gamma, gelijktijdig met de seyer reso... Sinds hij DA verkoopt zijn de zimmermans er pas bij gekomen dacht ik. Nuja, maakt niet veel uit.

Back