uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

@Eric.

Mooie bak is het geworden man, hoop dat je er een heleboel mooie vluchten mee zal gaan maken.
Houdt je er een beetje erg in dat de prop die hierop staat ieties groter is dan op je bitch, in verband met de grondspeling die jij nog wel eens aanhoudt :mrgreen:

@Rose.

Hoest met jou bitch :mrgreen: nog wat vorderingen te melden?

See you Ger.
 
WOW, wat is ze mooi geworden Eric!
Geweldig vliegbeeld en geluid, gefeliciteerd!

Groeten, Ramses
 
Hey allemaal,
Bedankt voor de reacties.
Het is duidelijk dat ik nog wat moet oefenen met het landen.
afgelopen week 6 vluchten gemaakt zonder enig techn. probleem.
Nu alles is nalopen en de puntjes op de i gaan zetten (oa piloot);)



Gisteren heeft een collega van mij nog foto's gemaakt (ongeveer 300 in 2x10min vliegen)
Als wanneer ik die krijg zal ik nog een paar plaatjes plaatsen, want daar moeten er wel een paar hele mooie bij zitten ;)

Sommig zullen wel denken waarom die muziek bij het filmpje maar het was meer wind geruis dan motor muziek van daar de "toepasselijke" muziek

evt een paar extra foto's van tijdens het spuiten staan op Limburgse Vleugels • Toon onderwerp - bouw verslagje Beech D17 staggerwing 1:3,5
 
Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Die baan is daar ook mooi geworden, zeg. Om jaloers op te zijn. Maar die kist van jou, daar ben ik pas jaloers op!
 
Hij is inderdaar erg mooi geworen.

En wat vliegt 'ie mooi!

(Persoonlijk hou ik erg van een langgerekte aanloop, en dan pas rustig loskomen. :))

En er moet inderdaad wel een mooie kerel in!

Icing on the cake!

Veel succes en plezier ermee!


jan.
 
Hoe het die fase van de start officieel, vanaf dat 'ie begit te rollen, totdat het (model)vliegtuig 'airborne' (los) is?

Kan er even niet opkomen. :oops:

Anyway, dat deel van de start is vaak extreem onrealistisch. Een paar meter volgas rijden, en dan onder 30° de lucht in. :mad:

Geen gezicht . . . :nooo:


jan.
 
Take off ??????

MVG

Edwin.
Hoe het die fase van de start officieel, vanaf dat 'ie begit te rollen, totdat het (model)vliegtuig 'airborne' (los) is?

Kan er even niet opkomen. :oops:

Anyway, dat deel van de start is vaak extreem onrealistisch. Een paar meter volgas rijden, en dan onder 30° de lucht in. :mad:

Geen gezicht . . . :nooo:


jan.
 
Of the Takeoff rol ??? acceleratie ?? (opstijgen ? )

Een "piloot" zit er ondertussen in (er moeten nog meer aan details gewerkt worden) er moeten nog een paar antennes op komen, contra gewichten onder de hoogte roeren, pitot buis, uitkijken voor een beter piloot,
start veiligheid (dat de onsteking uitgaat als er aan een touwtje getrokken wordt (kill switch/ plug))

Persoonlijk vind ik de take-off's niet slecht (muv die van rond de 5min) hij moet toch ook hoog genoeg zijn om boven de bomen uit te komen ;)
Dat is ook de enige waar meer dan 1/2 gas gegeven is tijdens de start
Die van rond de 5 min was om de power eens te proberen na het los komen gat het gas ook redellijk snel terug (kijken of hij genoeg power had om zwevers te slepen ;))
 
(Persoonlijk hou ik erg van een langgerekte aanloop, en dan pas rustig loskomen. )

Ik bn niet duidelijk genoeg: dat is juist wat ik erg waardeer in jouw vliegen van de Staggerwing: in de start rustig snelheid opbouwen, en dan rustig (vanzelf?) laten loskomen. :)

De crux zit 'm natuurlijk in de PWR (Power to Weight Ratio) (eigenlijk Weight to Power Ratio of Power/Mass Ratio) :teacher:

Staggerwing: Power/mass: 9.44 lb/hp (5.68 kg/kW) (Wikipedia)

1:1 Stagerwing: 450 PK tegenover 1.930 kg = 0,233 PK/kg.

Model Staggerwing: 13,5 PK tov. ??? :confused: Vast geen 60 kg!

Veel modelvliegers weten hier (IMHO) niet mee om te gaan: die geven (vol)gas, en de acceleratie en de lengte van de take-off roll lijken echt helemaal nergens op . . . :nooo:


jan.
 
Veel modelvliegers weten hier (IMHO) niet mee om te gaan: die geven (vol)gas, en de acceleratie en de lengte van de take-off roll lijken echt helemaal nergens op . . . :nooo:


jan.

Die weten het misschien wel maar kunnen niet vliegen.

Maar dit is prachtig al had ik liever gezien dat je de motor meer moest gebruiken.
Dat geluid van je motor is zo mooi vooral als hij moet werken.
Maar ja een nog grotere kist gaat wel erg ver.:D:D
 
Vandaag de motor wat meer laten werken ;) en de sleep prestatie getest een Fox erachter van ongeveer 10KG (om te beginnen:rolleyes:)
We kwamen beide goed los (iets meer dan 1/2 gas) dus dan maar meteen een "lowpass" circuit, dat ging ook goed ondanks de toch wel stevige wind, toen volgas en naar boven, in een toch wel behoorlijk stijle rechte lijn

Er zijn foto's van gemaakt geloof ik.

ps. Het is absoluut geen goeie sleper (de tank is veel te klein) en de motor wordt dan ook te warm (dat is nog een puntje waar zowieso aangewerkt moet worden, Baffels tussen de cylinders) maar daar is tie dan ook niet voor gebouwd.
 
Hoe het die fase van de start officieel, vanaf dat 'ie begit te rollen, totdat het (model)vliegtuig 'airborne' (los) is?

Kan er even niet opkomen. :oops:

Anyway, dat deel van de start is vaak extreem onrealistisch. Een paar meter volgas rijden, en dan onder 30° de lucht in. :mad:

Geen gezicht . . . :nooo:


jan.

Je bedoelt waarschijnlijk "rotate"? Dat is het moment volgens mij als de kist van rij naar vliegfase gaat?

Volkert
 
Back
Top