Afgelopen avond de Maiden kunnen maken van mijn MIG15.
Eerst met de stock 2S 200Mah Lipo gestart en vanaf asfalt met landings gestel.
Dat ging wonderwel boven verwachting en zelfs het landen ging erg smooth.
Toestel behoefde vrijwel geen trimafstelling en vloog echt voorbeeldig.
De tweede vlucht ook vanaf asfalt gestart en dit keer met een Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packje.
Ook die start ging vanuit het boekje en leerde het toestel zo beter kennen.
Vond het geluid van de impeller alleszins meevallen en stoorde mij geenzins.
De 4 overige vluchten erna allen met de 300Mah Nano packjes gedaan met een handstart en buiklanden in het korte gras.
Dit toestel handstarten is echt een eitje.
Dat gaat gewoon vanzelf en het toestel vliegt zo strak en voorbeeldig.
Er stond iets wind, maar de 3 assen Gyro corrigeert de oneffenheden eruit.
Knap staaltje werk want het toestel bleef strak vliegen.
Het landen is ook een zaligheid om te doen.
Gas er iets af halen en het toestel uit laten zweven.Ik lande het telkens als op een doos met eieren.Zijdezacht.
Super snel vliegt deze MIG15 niet, maar voor dit formaat toch nog behoorlijk vlot.
Vond de snelheid op WOT echt passen bij het model.Schaalgetrouw.(WOT=Wide Open Throttle)
Ik heb een 2S 300Mah Lipo packje met half gas continue gevlogen.
Er zat na 3 minuten nog ± 24% aan sap in.
Ik denk dat er gemiddeld zo'n 3.30 tot max 4 minuten maximaal gevlogen kan worden op een 300Mah packje.
Korte vliegtijden, maar wel reuze schik mee.
Het is geen toestel waarmee je naar het veld gaat als je bijvoorbeeld slechts 2 Lipo packjes hebt.
Nee........dan kun je er beter minimaal een stuk of 10 meenemen.Dan heb je meer schik en vliegplezier.
Ik moet zeggen dat het vliegen met deze MIG15 Micro impeller super leuk was en totaal niet tegenviel.
Sterker nog, het was 1 van de fijnst vliegende Micro's die ik heb mogen vliegen.
Het impeller geluid van de dikke 11.000KV brushless motor en mooie design van dit toestel maakte het tot een waar genoegen om mee te vliegen.
Het is dat de smerige regen weer begon, want anders was ik nog doorgevlogen.
Vr Gr Erwin
Eerst met de stock 2S 200Mah Lipo gestart en vanaf asfalt met landings gestel.
Dat ging wonderwel boven verwachting en zelfs het landen ging erg smooth.
Toestel behoefde vrijwel geen trimafstelling en vloog echt voorbeeldig.
De tweede vlucht ook vanaf asfalt gestart en dit keer met een Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packje.
Ook die start ging vanuit het boekje en leerde het toestel zo beter kennen.
Vond het geluid van de impeller alleszins meevallen en stoorde mij geenzins.
De 4 overige vluchten erna allen met de 300Mah Nano packjes gedaan met een handstart en buiklanden in het korte gras.
Dit toestel handstarten is echt een eitje.
Dat gaat gewoon vanzelf en het toestel vliegt zo strak en voorbeeldig.
Er stond iets wind, maar de 3 assen Gyro corrigeert de oneffenheden eruit.
Knap staaltje werk want het toestel bleef strak vliegen.
Het landen is ook een zaligheid om te doen.
Gas er iets af halen en het toestel uit laten zweven.Ik lande het telkens als op een doos met eieren.Zijdezacht.
Super snel vliegt deze MIG15 niet, maar voor dit formaat toch nog behoorlijk vlot.
Vond de snelheid op WOT echt passen bij het model.Schaalgetrouw.(WOT=Wide Open Throttle)
Ik heb een 2S 300Mah Lipo packje met half gas continue gevlogen.
Er zat na 3 minuten nog ± 24% aan sap in.
Ik denk dat er gemiddeld zo'n 3.30 tot max 4 minuten maximaal gevlogen kan worden op een 300Mah packje.
Korte vliegtijden, maar wel reuze schik mee.
Het is geen toestel waarmee je naar het veld gaat als je bijvoorbeeld slechts 2 Lipo packjes hebt.
Nee........dan kun je er beter minimaal een stuk of 10 meenemen.Dan heb je meer schik en vliegplezier.
Ik moet zeggen dat het vliegen met deze MIG15 Micro impeller super leuk was en totaal niet tegenviel.
Sterker nog, het was 1 van de fijnst vliegende Micro's die ik heb mogen vliegen.
Het impeller geluid van de dikke 11.000KV brushless motor en mooie design van dit toestel maakte het tot een waar genoegen om mee te vliegen.
Het is dat de smerige regen weer begon, want anders was ik nog doorgevlogen.
Vr Gr Erwin