umx mig15 as3x Eflite

Heb nog een aantal keer gevlogen met de 7-blad fan en dat gaat echt prima, duidelijk sneller en vooral stiller dan stock.

Heb ook nog diverse andere EDF units en motortjes binnen gekregen van andere merken, allen geschikt voor 3S. Daar ga ik de komende dagen mee pielen en testen.

Resultaten zal ik hier posten !

@Dylan, als je de MIG in stukjes nog niet kwijt bent aan Arie mag je mij ook een PB sturen.

@Arie, het is je gegund hoor !
Maar je begrijpt dat ik je wel even een PB stuur als ik met spoed een servootje oid nodig heb. De rest van de spares mag je mij voor PBen ;)

@Dylan, wel jammer dat je m in de kreukels gevlogen hebt, je had dus geen interesse in een rebuild? Vleugels, romp, staart en stickers kosten je circa 60€
Natuurlijk een absoluut belachelijk bedrag voor wat blokkies geverft piepschuim, maar das weer een ander verhaal......
Heb overigens nog niet de T28 "ontmaagd" waar we het over hadden, ga ik denk ik morgen doen !

@Robert, thx, had deze ook gelezen bij RcGroups, idd handig en beslist noodzakelijk bij 3S setups. Overigens zijn de 7 blads fannetjes duidelijk beter factory balanced dan de stock 5-blads fan van Eflite !

Voor de liefhebbers die net als ik graag de Mig van extra power willen voorzien is deze onmisbaar:
http://www.shapeways.com/model/447141/?materialId=25

Deze EDF unit is ontworpen door Nitrocharged van RcGroups (zelfde persoon als de balance video!) en is geschikt voor 12mm motors. De meeste motortjes in dit formaat EDF's zijn 12mm diameter en de stock EDF unit kan alleen 10mm motortjes aan welke zeer zeldzaam zijn.

(Voor wie niet bekend is met Shapeways, is een 3D print bedrijf waar je je eigen of andermans ontwerpen in plastic kan laten "printen" en laten bezorgen)

@MMirage,
Die mig is nog heel....
Beetje gedeukt en gekreukeld maar op t eerste gezicht vliegbaar.
Maar goed, het is een potentiele donor.

Ga jij nog spullen bestellen?? Zoals die 7 blads rotors of die nieuwe fan behuizingen en motoren? Dan heb ik wel belangstelling. Uiteraard gedeelde portokosten en evt. Invoerheffingen.

Nog iemand die micro edfs leuk vind ;-)

Ben zelf begonnen met een micro f86 Sabre met gws edf 30 en een hyperion 5800kv inrunner maar die kwam niet omhoog omdat de fan te weinig power gaf na dat ik 3s had geprobeerd knalde de fan uit elkaar en had ik er een mini viper van gemaakt maar nog steeds blijft het knagen om een edf te halen :-)

Zit nu op deltion (ruimte zat om buiten de pauses ff kwartiertje te vliegen) en we hebben nu een hypertaxi op school en die ga ik dus ook halen en wil de setup ombouwen in een f16in 1/32 met een gws 30mm fan heb ik ook wat leuks om binnen te vliegen. Waarschijnlijk is setup er na de herfstvacantie en is hij af voor het nieuwe jaar maar daar komt nog wel een bouwverslagje van ;-)

Arie, ik heb inmiddels al wat motortjes, fans en edf units liggen. Ga morgen uitgebreid testen. Hoef dus even niks meer te bestellen. Ik post hier de resulaten, dat scheelt jullie het bestellen van de niet (goed) werkende setups....

Die Gyro's gingen op tilt bij 3 cellen. Zat net nog even te kijken.
Zou een aparte microregelaar iets zijn??
Wegen tegenwoordig ook niks meer.."...
Accu daaraan en board voeden uit BEC?
Of als BEC te laag is dan voeden uit 2 cellen via balancerconnector?
Is een extra kabeltje maar schiet me zomaar te binnen.

Die Gyro's gingen op tilt bij 3 cellen. Zat net nog even te kijken.
Zou een aparte microregelaar iets zijn??
Wegen tegenwoordig ook niks meer.."...
Accu daaraan en board voeden uit BEC?
Of als BEC te laag is dan voeden uit 2 cellen via balancerconnector?
Is een extra kabeltje maar schiet me zomaar te binnen.

Waar de flippende gyro's aan liggen op 3S staat nog niet vast. Kan de vliegsnelheid zijn, het hogere voltage of beiden.
Daarnaast is er het gegeven dat de stock 5-blads fan erg slecht gebalanceerd is vanuit de fabriek. Op 2S gaat het nog wel, maar als het toerental omhoog gaat behoorlijke vibratie in de EDF unit, ook niet gunstig voor de werking van de gyro's.
Ik heb wat zitten prutsen op de werkbank met een 3s setup die ok lijkt, hoop er vanmiddag even mee te kunnen gaan vliegen.

Laatst bewerkt:
Hoi MMirage.
Ik heb Arie blij kunnen maken met mijn gecrashte MIG15.
Maar als ik zo jouw verhalen lees betreffende upgardes van de MIG15 dan gaat het weer lichtelijk kriebelen in den onderbuik.Ha ha ha ha ha
Ik volg jou bevindingen wel en tegen die tijd dat jij het onderwerp helemaal hebt uitgekristaliseerd dan stuur ik jou wel een pb.
Want eerlijk gezegt vond ik de MIG15 een prachtkistje om te zien en een genot om mee te vliegen.
Maar........vond het toestel stock te underpowerd.
Zelfs mijn Parkzone Micro Stryker was sneller en daarmee vlieg ik het meeste mee van mijn Micro vliegtuigen.
Daarom koos ik ervoor om de MIG15 niet meer te herstellen.
Maar om er tzt weer een nieuwe bij te kopen en die dan te voorzien van snelle set up en te laten vliegen op 3S Lipo lijkt me echt top!!
Ik volg je bevindingen.
Vr Gr Dylan

Hoi Gert-Jan.
Je hebt helemaal gelijk kerel.
Ik deel je mening.
Maar...................
Ik vind het uiterlijk van zo'n MIG15 het mooist.
En..................
Het is dan ook nog eens een Micro impeller.
Dus niets geen zicht op propjes of whats so ever.
En eerlijk gezegt heb ik dat hele Funjet gedoe wel gehad.Ik vloog ooit een Funjet (1ste versie) op 4S met een HET RC2W20 motor.
Gaat lekker vlot allemaal, maar hou meer van een schaalgetrouwe kist die ook nog eens minder ruimte behoeft om rond te kunnen gaan.
Vr Gr D

@Dylan

Koop gewoon een funjet ultra met een 4s setup voor dit geld man. Die E-Flite is aan de prijs!

Je hebt natuurlijk gelijk, bij Hobbyking koop je voor de helft van het geld van de E-flite UMX Mig nog zelfs een loempia die uit de doos sneller vliegt dan de Mig.

Maar soms zijn er van die factoren dat een bepaald model je veel meer aanspreekt dan wat anders, heb ik dus ook met de UMX Mig.

Heb ook een funfighter waar ik nu paar keer mee gevlogen heb en VEEL sneller is dan de Mig, maar vind zo'n stofzuigertje door de lucht toch echt stukken leuker vliegen!

Fatsoenlijk en uitgebreid test-vliegen met de 3S setups is door de regen en wind icm tijdgebrek nog niet echt gelukt, maar hou jullie op de hoogte.

Ben pas relatief kort bezig met fixed wing, dus nog niet echt uitgebreid verdiept in de talloze modellen. Maar wat is qua maat een leuk alternatief voor de UMX Mig? Het moet beslist een EDF zijn en sneller, stock minstens 3s of 4s. Iemand een tip?

Het is weliswaar geen Edf maar wel een zeer leuk geluid :-)

Heb zelf verschillende mini vipers van tomahawk gevlogen en die zijn echt snel en strak en het geluid is ook leuk

Setup is het beste met een hyperion 5800kv inrunner met 12amp regelaar ong. 4.7 Gr. Servo en 450 2s lipo kun je een hele mooie high voltage setup van maken door d47 te gebruiken en de plus van je bec naar je plus naar je accu te doen.

Mini viper kost 15 euro dus is echt leuk voor wat je krijgt en het schuim is van elapor kwaliteit!

Mini viper is 40cm span kijk anders maar eens op de site van hacker daar staat een boel over gescheven,

Hallo allen.
Ondanks de forse wind die er vandaag stond kon ik het niet laten om mijn E-flite MIG15 te Maidenen.
Dit toestel is nummer 2 op rij dus ik wist wat ik kon verwachten aan vlieggedrag.
Alles ging weer van een leien dakje en ik verbaasde mij er weer over hoe goed dit kleine geval te vliegen was met die harde wind.
Die 3-assige Gyro doet echt heel goed haar werk.
Ook het landen is een eitje en uitmelken en zachtjes neerzetten op de wielen is zeer goed te doen.

Bij thuiskomst toch maar besloten om het landings-gestel eronder vandaan te halen.
Wij vliegen vaak op een grasveld en dan is landen met wieltjes not done met dit kistje.
Dus de wielen eraf en haar buikje helemaal netjes ingetaped met transparant plakplastik.
Ook twee mooie bescherm kapjes gemaakt voor de Aileron servo's van heel dun aluminium.
De voorzijde vleugellijsten ook met plakplastik beschermd tegen eventuele butsen tijdens het landen.

Zij is nu weer helemaal klaar voor de regelmatige missie vluchtjes en kan zeggen dat het een heerlijk toestel is om mee te vliegen.
Enige nadeel wat ik kan ervaren is de best wel korte vliegtijd.
Ik vlieg met Turnigy Nano 2S 300Mah packjes.
Ik houd dan maximaal 3.30 minuten vliegtijd aan en dan zit er naderhand nog ±20% aan sap in de Lipo.
Het is dus wel een energie vretertje deze MIG15.
Maar wel eentje die heel veel vliegplezier geeft en een heel mooi vliegbeeld heeft.
Ben blij met toch weer de aankoop van deze Micro.
Vr Gr D

Back