Hoi Luc.
Ik had in mijn MIG-15 die Nano 2S 300Mah zover mogelijk naar achteren liggen.
Let wel op dat deze MIG-15 erg gevoelig is voor hoe je het CG legt.
Ik had namelijk een tijdje terug een modificatie aan de staart gedaan.
Dit in de zin van verstevigen met dun aluminium en tape.
Na deze Mod was het echt nodig om de 2S 300Mah Nano zover mogelijk naar voren te leggen.
Maar indien je toestel helemaal stock is dan ligt het 2S 300Mah packje het liefst zo ver mogelijk naar achteren.
Let straks ook op voordat je de maiden gaat maken dat je Elevator roer helemaal horizontaal staat.
En zet wat Expo op je Ailerons.
Hou ook erg goed in de gaten dat deze MIG-15 erg snel wil stallen.
Ook is het toestel behoorlijk underpowered en dat is best naadje want als je bijvoorbeeld van het gas af gaat en wat lafjes op half gas gaat rondvliegen dan overtrek je dit toestel erg snel.
Indien dat gebeurt kun je wel het gas er vol op zetten maar omdat het een impeller toestel betreft heb je toch echt eerst snelheid nodig wil het toestel zich zelf lekker kunnen redden uit die nare stall.
Indien je te weinig vlieghoogte hebt is dat killing voor het toestel.
Geloof me: been there , done that.Ha ha ha ha
Ik adviseer je dan ook om deze MIG-15 lekker op gas te vliegen.
Niet te laag op gas gaan zitten want je zult straks merken dat zij jou dan naar kan verrassen.
Sukses straks.
Vr Gr D
Ik had in mijn MIG-15 die Nano 2S 300Mah zover mogelijk naar achteren liggen.
Let wel op dat deze MIG-15 erg gevoelig is voor hoe je het CG legt.
Ik had namelijk een tijdje terug een modificatie aan de staart gedaan.
Dit in de zin van verstevigen met dun aluminium en tape.
Na deze Mod was het echt nodig om de 2S 300Mah Nano zover mogelijk naar voren te leggen.
Maar indien je toestel helemaal stock is dan ligt het 2S 300Mah packje het liefst zo ver mogelijk naar achteren.
Let straks ook op voordat je de maiden gaat maken dat je Elevator roer helemaal horizontaal staat.
En zet wat Expo op je Ailerons.
Hou ook erg goed in de gaten dat deze MIG-15 erg snel wil stallen.
Ook is het toestel behoorlijk underpowered en dat is best naadje want als je bijvoorbeeld van het gas af gaat en wat lafjes op half gas gaat rondvliegen dan overtrek je dit toestel erg snel.
Indien dat gebeurt kun je wel het gas er vol op zetten maar omdat het een impeller toestel betreft heb je toch echt eerst snelheid nodig wil het toestel zich zelf lekker kunnen redden uit die nare stall.
Indien je te weinig vlieghoogte hebt is dat killing voor het toestel.
Geloof me: been there , done that.Ha ha ha ha
Ik adviseer je dan ook om deze MIG-15 lekker op gas te vliegen.
Niet te laag op gas gaan zitten want je zult straks merken dat zij jou dan naar kan verrassen.
Sukses straks.
Vr Gr D