Unieke rondleiding bij de Marine

Discussie in 'Duikboten' gestart door gbosman, 11 aug 2008.

  1. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi,

    Ik heb inmiddels wat nieuws over het maken van foto/filmopnames. Omdat we aan boord gaan van een operationele sub is het helaas niet toegestaan om zelf foto's of video-opnames te maken. Het voorstel wat ik heb gedaan is het volgende: Ik maak van de hele dag een (zeer) uitgebreide serie foto's (dus als je wat op beeld wilt hebben, kan ik dat voor je doen). Na afloop zal ik deze foto's ter plaatse doornemen met Marco. Ik ga er van uit dat er na filtering voldoende materiaal over blijft om een mooi totaalbeeld van de dag te maken. Deze foto's zullen beschikbaar gesteld worden voor alle deelnemers. Ik ga er van uit dat een ieder zich hieraan zal houden. Ik zou het jammer vinden als we eventuele contacten/bezoekjes in de toekomst verpesten door nu zelf wat foto's/filmpjes te maken :sad:!

    Ik ga nog in overleg of een video-opname ook tot de mogelijkheden behoord. Van een van de deelnemers is daarnaast het verzoek gekomen een audio-opname te mogen maken (de claxons, jawel!). Voor zover ik nu heb begrepen is dat geen probleem. Als doekje voor het bloeden (het niet zelf foto's/videos mogen maken) heb ik gevraagd of er dan een selectie foto's bij mag van de serie waar mijn avatar-foto uit komt. Zeker de moeite waard, dus ik hoop dat het lukt :-D!

    Dan nog een ander punt. Beide heren offeren een vrije zondag voor ons op om een rondleiding te organiseren. Ik zou ze graag willen bedanken door iets voor ze mee te nemen. Via het thuisfront probeer ik al aan wat ideeën te komen. Ik wil dan ook voorstellen om ieder een kleine bijdrage te doen voor een gezamelijk "dank-je-wel-kadotje". Laat even weten of jullie het daar mee eens zijn, en of jullie eventueel nog een orgineel idee hebben voor de bijdrage.

    Ik hoor graag van jullie!

    grtz,
    Ronald.
     
  2. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Ahoy Ronald,

    Goed idee ja, ik zal zeker een bijdrage doen. Enneh ik kijk nog voor een leuk aandenken uit IJmuiden (nee, geen vis).
    Van het maken van de foto's was ook wel te verwachten, maar wel heel leuk dat jij dit dan voor ons kan doen. :rolleyes: Hmm, denk dat ik mijn mini laptopje maar ff meeneem dan, kan ik ze na afloop van de censurering, er meteen opzetten. Gebruik je een camera met geheugenkaartje? SD, CompactFlash of anders?

    Groeten, Léon.
     
  3. appieh

    appieh

    Lid geworden:
    8 dec 2005
    Berichten:
    137
    Locatie:
    Leidschendam
    Hoi Ronald,

    geen probleem voor zo'n uitje doen we zeker een duit in het zakje. We zouden bv ook een ingelijste foto van een model walrus sub kunnen geven met een bedankje er op geschreven. en een fles met wat sterks erbij, doet het altijd goed bij de mannen daar.

    Groeten Albert
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Ronald,

    'Dank je wel' kado wat mij betreft meer dan OK!

    En voor de foto's, ik ga mijn Walrus nog in het groot onderhoud doen en een beetje de detaillering upgraden,dus detailfoto's van de volgende zaken zijn erg welkom:

    Toren, bij verlichting en relingen, en de 'scherpe' achterkant
    Toren bovenzijde, 'beschermdraden', periscopen, snuivers, ruitje
    Dekdetails over de hele boot
    Towed array boren het bakboord roer
    En als je je duikpak meeneemt; de plaats en hoeveelheid van de zinkanodes, water in- en uit- laten ;)
     
  5. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi!

    @Léon
    Ik ben over het algemeen iemand van heeeel veeeel foto's... (laatste bezoekje in Mol bij Raf leverde bijvoorbeeld al 812 foto's op). Het nakijken zal dan ook wel even duren. Zodra ik thuis ben worden de foto's als zipfile op m'n server gezet en kunnen ze door de deelnemers gedownload worden. Ik denk dat dat beter werkt dan wachten...

    @ Lex
    Als we een beetje mazzel hebben.... (foto van het vorige bezoek):
    [​IMG]

    Weet natuurlijk niet of deze er nog ligt... je hebt dan wel rondom zicht :).

    Grtz,
    Ronald.
     
  6. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Dat soort foto's is niet zo goed voor mijn toetsenbord, et zet na ollemaal kwyl t.t.tussan.. aven een dookje pekken... :rolleyes:
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Ik heb ook nog een behoorlijk aantal foto's van een vorig bezoek aan HMS Dolfijn met het thuisfrontcomité van 101 Gevechtssteunbrigade.
    Toen mochten we (ook binnen!!) ongelimiteerd foto's maken.
    Eventueel kan ik die foto's ook doneren voor het gezamelijk te maken foto-archief.

    Verder zal ik een kijken of ik bij "ons" (Sectie G1 van het Operationeel OndersteuningsCommando Land) wat "goodies" kan losweken als tegenprestatie.
    Kan ik toch wat ontwikkelingswerk doen bij mijn marine-collega's!:rolleyes:
     
  8. jankraak

    jankraak

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Den Helder "Netherlands"
    [
    er ligt altijd een onderzeeer op de werf in onderhoud, ( ik werk er dagelijks)
    QUOTE=Annaars;1157568]Hoi!

    @Léon
    Ik ben over het algemeen iemand van heeeel veeeel foto's... (laatste bezoekje in Mol bij Raf leverde bijvoorbeeld al 812 foto's op). Het nakijken zal dan ook wel even duren. Zodra ik thuis ben worden de foto's als zipfile op m'n server gezet en kunnen ze door de deelnemers gedownload worden. Ik denk dat dat beter werkt dan wachten...

    @ Lex
    Als we een beetje mazzel hebben.... (foto van het vorige bezoek):
    [​IMG]

    Weet natuurlijk niet of deze er nog ligt... je hebt dan wel rondom zicht :).

    Grtz,
    Ronald.[/QUOTE]
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo
    effen tussen door een vraagje
    bij een schip in een droog dok worden op bepaalde plaatsen houten bokken gezet
    en hier naast de werf zie je zo een sub ook op die blokken staan
    maar hoe til je nu zo een boot op de kant??????
    of laten ze daar elke keer een tacklift voor komen???
    want zo een bootje weeg toch al snel wat

    groetjes raf
     
  10. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Beste Raf,

    Bij het Marine Bedrijf gebruiken ze een schepenlift om de schepen en boten droog te zetten.

    Vaak kun je een onderzeeboot zien staan nast de hal en soms wel twee:

    [​IMG]

    [​IMG]

    groet,

    Paul
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  11. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Foto archief

    Het lijkt me inderdaad een heel goed plan om een gezamelijk foto archief te beginnen, c.q. foto's uit te wisselen. Ik zal eerdaags nog flink wat foto's op mijn site erbij zetten. En detail foto's zijn altijd welkom, zoals Lex ook al aangaf. Verder zoek ik nog foto's en/of tekeningen van de MK48 torpedo's en de Harpoon missiles.
    Ik heb zelf ook de nodige foto's en videomateriaal en scans van boeken en tijdschriften e.d. verzameld de afgelopen jaren over de Walrusklasse (zo'n 8 GB bij elkaar).
    Vorig jaar kreeg ik nog een mini-mini Walrusje van iemand, schaal 1:282, lengte 24 cm. Het is geheel in epoxy of hars gegoten en bestaat uit twee delen (in de lengte as doorgesneden). Buitenkant is erg bobbelig en er is één duikroer afgebroken, maar wel leuk om deze mooi glad te maken en als mal te gebruiken. Wordt het een soort van schaalmodel van mijn schaalmodel. Ik neem hem wel mee 1 maart.

    Greetz, Léon.
     
  12. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi,

    Ik heb net bericht gehad van de derde uitvaller...:( Hein (MVDN) kan helaas niet mee door andere familieverplichtingen. Dit betekend dat er wederom een plek vrij is gekomen. Als er nog een liefhebber is, kan deze zich ook nu weer bij mij aanmelden via PB met de volgende gegevens:

    Naam
    Adres
    Telefoon (bij voorkeur mobiel, bereikbaar op 1 maart)
    Kenteken of aangeven met wie je meerijd.

    En jawel: "wie het eerst komt..."

    Helaas mis ik ook nog de gegevens van René van Damme (kenteken), hopelijk kan hij dit ook snel doorgeven, dan kan de lijst compleet en aangepast verzonden worden.

    Over het idee van een fotoarchief misschien op 1 maart even live babbelen (en daarna een apart draadje hierover starten?). Ik kan mogelijk ook nog wat bijdragen: ik heb een eigen server via een (helaas tot nu toe...) niet al te brede verbinding aan het internet hangen, maar wel voorzien van ongeveer 1,5 Tb aan opslagruimte. Lijkt me meer dan voldoende ruimte vrij voor een Duikboot-Vaargroep-Foto-en-Video-Archief (met in de toekomst hopelijk een kortere naam ;)).

    Grtz,
    Ronald.
     
  13. gbosman

    gbosman

    Lid geworden:
    6 jun 2005
    Berichten:
    158
    Locatie:
    kampen
    Hallo Ronald,
    Fijn dat het zo goed loopt! Gewoon klasse zoals je dit hebt opgepakt. Ik ben benieuwd hoe het is om met z'n allen onder de waterlijn te zitten:D

    Wat foto's betreft, ook ik heb van meerdere "Vlootdagen" nog het een en ander aan foto's. Als je daar 's avonds in alle rust loopt dan zie je veel, ook mijn camera doet dan mee:cool:

    Dus we moeten het er maar eens over hebben hoe we alles aanleveren voor jouw DVFeVA (Duikboot-Vaargroep-Foto-en-Video-Archief )-server....

    groet,
    Gerben
     
  14. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    1,5TB beschikbaar? Dat lijkt me wel genoeg. Past die 8GB van mij er makkelijk bij hahaha. Heb je op die server FTP beschikbaar? Dan kunnen wij foto's uploaden en/of downloaden met ons eigen account bijvoorbeeld. Denk wel aan je maximale dataverkeer/maand of heb je on no-limit contract?

    ...nog 2 weekjes, dan is het zover...

    Greetz, Léon.
     
  15. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Ehh Léon, volgens mijn agenda nog maar één weekje ..!!

    @Ronald,

    Is er al een tijd bekend waarop we aan de poort verwacht worden? Of heb ik die ergens gemist? :sleepy:
     
  16. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi,

    @Lex:
    Nee, je hebt nog niets gemist. De definitieve afspraken kunnen echter pas gemaakt worden als de Walrus binnen is gelopen. Omdat Marco het weekend thuis was, kan de afspraak dus pas morgen definitief gemaakt worden. Ook dan weet ik de tijden en zo pas (of waarschijnlijker: nog een dag of wat later...:(). we moeten dus nog even geduld hebben :rolleyes:!

    Daarom hoop ik vanavond nog de gegevens compleet te hebben, dan kan dat voor morgenochtend in Den Helder zijn!

    @Léon:
    De server draait nu achter een gewone DSL met Fair Use Policy. De ISO's van de films die ik heb gemaakt staan er ook op, bij het downloaden daarvan (ik heb op een bepaald moment 22 actieve downloads gehad, ieder 3 Gb aan het downloaden) heb ik geen berichten van de provider gehad. het zal dus met de foto's wel loslopen ;).

    Grtz,
    Ronald.
     
  17. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Hallo,

    @Lex, bedankt voor de opheldering, ik denk dat ik per ongeluk op de Chinese kalender heb gekeken ofzo ;).

    @Ronald, het is een leuk initiatief, moge de server lang in de lucht blijven. En ik ben zeer benieuwd naar het programma voor 1 maart. Neem je nog een pet mee?

    Groeten, Léon.
     
  18. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi,

    Even snel een reactie vanaf werk:

    Vanavond om 23:00 moet ik de definitieve lijst doorgeven, als er dus nog iemand als 15e persoon mee wil, moet ik de aanmelding voor vanavond 23:00 binnen hebben.
    Ik heb vanavond ook wat meer info over zondag.

    Grtz,
    Ronald.
     
  19. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ronald,
    je hebt mail.
    Ik kan toch mee

    Hein
     
  20. Annaars

    Annaars

    Lid geworden:
    13 nov 2006
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Gouda
    Hoi!

    Met de (her-) aanmelding van Hein zijn we dan toch weer compleet! De definitieve lijst is zojuist naar Den Helder verzonden. Helaas nog niets van Rob van den Berg vernomen, wat betekend dat hij in ieder geval het laatste stuk met iemand mee zal moeten rijden. Als er nog iemand contact met hem heeft: laat hij even bevestigen dat hij nog meegaat, want ik heb nog niets van hem vernomen!

    Even nog heel erg nadrukkelijk: we hebben nog geen definitieve toestemming gekregen, echter de kans dat er nu nog nee gezegd wordt is klein (maar dus niet ondenkbaar...)!

    Dat gezegd hebbende wat meer info over zondag.
    Ik heb voorgesteld om om 13:00 te verzamelen bij de McDonalds Den Helder Zuid (dus niet de Mc bij het station!). Even een plaatje:

    [​IMG]

    Zowel de weg vanuit Alkmaar als de A7 komen bij deze Mc bijeen, dus de meest logische plek. Ook Marco zal daar naar toe komen. Als we compleet zijn gaan we gezamelijk naar de marinehaven, alwaar we een rondleiding gaan krijgen. In tegenstelling tot eerdere berichten zal dit alleen door Marco gedaan worden (ik had een stukje niet helemaal goed gelezen... :oops:).

    Tijdens de rondleiding is het nadrukkelijk NIET toegestaan om foto's of films te maken. Ik zal wel met een camera rondlopen, dus als je bepaalde dingen vastgelegd wilt hebben, regel ik dat voor je. Waarschijnlijk lukt het ook nog om wat te filmen. Deze opnames (foto en video) zullen na afloop (dus als jullie al weg zijn... het zullen veeeel foto's worden ;)) door Marco worden gefilterd, de foto's die vrijgegeven worden zal ik beschikbaar stellen via een download voor de deelnemers (jullie ontvangen de link per PB). Voor de andere liefhebbers: er zal een kleine selectie op het forum worden gepost, de rest komt later beschikbaar. Er is door een van de deelnemers gevraagd om een audio-opname te maken van de claxon (die van net voor het duiken), dit is wel toegestaan. Er zal zelfs nog wat extra audio beschikbaar gesteld worden, maar dat horen jullie nog wel.

    Ik heb inmiddels ook wat ideeën voor een kado voor Marco ontvangen, ik ga morgen even kijken wat daarvan mogelijk is. Lukt dat, dan zou dat ongeveer € 3,- p/p gaan kosten, ik neem maar even aan dat dit geen probleem is. Ik zal het even voorschieten en zorgen dat het aan het einde van de dag namens alle deelnemers aangeboden wordt.

    Tot slot nog een puntje uit de categorie "eigen ervaring": Trek zondag niet je nieuwste kleren aan... met name de machinekamer kan wat vettig zijn :)...

    Mocht ik nog wat vergeten zijn... laat maar horen!

    Tot zondag!

    Grtz,
    Ronald.
     

Deel Deze Pagina