Unilog 2

Discussie in 'F5J' gestart door trebor siuhyn, 23 jan 2012.

?

Ik heb interesse in een inkoop actie voor de Unilog 2

Peiling gesloten op 6 feb 2012.
  1. Interesse

    5 stem(men)
    41,7%
  2. Geen interesse

    7 stem(men)
    58,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ditto. Rob, kun je wat verduidelijken? Uit jouw openingsbericht lijkt het alsof van de deelnemers wordt verwacht dat ze een eigen logger hebben. Ik had anders begrepen (zoals Gerben al zegt).
    Om te trainen gebruik ik mijn HoTT vario (die je inderdaad zo in kunt stellen dat je alles ziet/hoort, niks ziet/hoort, en alles daartussen in).
     
  2. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Het is inderdaad de bedoeling dat men eigen loggers heeft alleen om de instap wat lager te maken willen wij loggers aanschaffen.
    Alleen ik weet niet hoe jij traint als je serieus wilt wedstrijd vliegen zul je moeten trainen en dan is de logger toch wel handig.
    Als we meerdere logger tegelijk kopen kunnen we een grotere korting bedingen en dat is natuurlijk in allen zijn voordeel.
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik ben niet serieus genoeg om ervoor te gaan trainen... (en anders had ik ook wel een Cumulus aangeschaft of zo).
    Ik twijfel nu toch of ik eigenlijk op die lijst wil staan. Ik vind dit leuk zolang het niet al te doelgericht een wedstrijd is. Mijn modelvlieg-interesses zijn te divers om me hier echt op te richten...
     
  4. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Kijk Bart voor mensen zoals jij willen wij de loggers aanschaffen.
    En voor de mensen die wel meer wedstrijd gericht zijn kunnen we via de inkoop actie de loggers met korting leveren.
    Ik zelf ben bijvoorbeeld een serieuze wedstrijd vlieger ik heb zelf loggers aangeschaft, ook met trainen gebruik ik de logger.

    Dus de inkoop actie is een aanbod richting de serieuze wedstrijd wedstrijd vlieger en natuurlijk mag de minder serieuze wedstrijd vlieger ook meedoen.

    Dus kort samen gevat de subcommissie gaat een 7 tal loggers aanschaffen en die kunnen gebruikt worden voor de gelegenheid vliegers en voor mensen die zelf een logger willen aanschaffen hebben we een inkoop actie opgezet.
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Bart, ieder doet het op zijn manier. Jouw plezier hangt als het goed is niet af van wat anderen doen. Bij mij in ieder geval niet. Je hebt zelf gezien en gemerkt hoe leuk het is om samen zo'n dagje te vliegen, hou je eens niet zo bezig met hoe anderen er in staan! Nergens voor nodig als je het mij vraagt. Er zijn genoeg mensen die er op exact dezelfde manier aan mee willen doen als jij.
     
  6. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Haal ik mezelf toch weer gauw van die lijst af:

    E. Rukkers
    A. Reinten
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Kan iemand mij eens exact uitleggen wat dit ding doet en kan? En wat ik er mee kan ? Ik ben niet serieus in het wedstrijdgebeuren, maar ik hou wel van al dit soort gadgets e.d. Als ik er terloops nog wat aan heb om beter te gaan vliegen is dat leuk meegenomen!


    ----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)
     
  8. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Dit is de link naar de Unilog2 pagina SM-Modellbau online Shop - UniLog 2 mit Speicherkarte und Kartenleser 3000. Daar staat eigenlijk alles op wat hij kan. De primaire functie is als datalogger, alles wat je maar over je model wilt weten kun je hier bijna mee loggen. Daarnaast kan hij metingen via telemetrie doorgeven en is hij inzetbaar in diverse wedstrijdklassen waar op de een of andere manier begrenzing nodig is.
     
  9. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    nou Japie ik heb even voor je geknipt en geplakt.


    volledige meting van elektrische aandrijvingen, energie, spanning, vermogen, capaciteit, snelheid en temperatuur metingen (stroom, snelheid en temperatuur-sensoren zijn verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar)

    micro SD-geheugenkaart
    vrijwel onbeperkte opname en eenvoudige lezing van de gegevens

    volledige ondersteuning voor telemetrie Jeti Duplex, Multiplex M-Link en Graupner HoTT, waaronder barometrische Vario

    Telemetrie wordt gebruikt om automatisch te detecteren, is er geen configuratie nodig

    interne real-time klok (met batterij voor minstens 10 jaar)
    alle metingen worden uitgevoerd met real-time stempel, datum en de tijd die wordt verstrekt,

    Opslag snelheid van 1 meting per seconde (1 Hz) tot 20 metingen per seconde (20 Hz)

    alle van de sensoren kunnen verder gebruikt worden Unilog

    Balanceransschluss voor enkele LiPo cellen van tot 6s

    Hoogtemeter met automatische nul na het inschakelen

    De huidige meetbereik voor de aangesloten sensor tot 400 A, spanning tot 60 V

    Huidige en Spannungsaufnehmer pluggable (in feite opereren als een pure Hoogtemeter / Vario bijvoorbeeld zeilers in een zeer klein en licht)

    Aansluiting voor het signaal ontvanger (Rx) en output signaal naar de controller (ESC)

    Universele connectoren voor externe snelheidssensor en maximaal drie temperatuursensoren

    Temperatuurmeting met PT1000 sensoren voor een uitgebreid meetbereik

    Connector for speed sensor (nr. 2560) voor het meten van luchtsnelheden

    directe verbinding met de GPS-logger is het mogelijk om gegevens vast te leggen in een bestand

    Registratie van alle gegevens op de sensor bus multiplex in werking met M-Link

    Het opnemen van de ontvanger accuspanning

    Voeding automatisch door de ontvanger en / of rijden batterij

    handmatig te beginnen met opnemen via de ingebouwde knop

    Start de opname door het instellen van verscheidene voorwaarden

    huidige status wordt aangegeven door drie LED's

    direct bekijken van live of opgenomen lezingen met onze UniDisplay

    Parameter instellingen via een pc, en telemetrie UniDisplay mogelijk

    De steun van de software LogView LogView Startseite
    LogView is een zeer uitgebreid en toch eenvoudig te gebruiken evaluatie van het programma voor de PC die een verscheidenheid van verschillende meet-en laders uit de serie ondersteunt.

    eenvoudige en heldere analyse van de metingen met behulp van schema's op de PC
     
  10. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hmm, zit er nou een telemetrie zender in? Ik heb een t8fg, dikke prima, maar geen mogelijkheid voor telemetrie. Dat zou wel erg mooi zijn!


    ----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)
     
  11. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Er zit geen telemetrie zender in. De telemetrie wordt als net zoals de meeste merkgebonden sensoren op een telemetriebus gezet. Inmiddels kan dit met Hott, m-link en Jeti. De ontvanger en zender moeten hier dan natuurlijk wel voor geschikt zijn.
     
  12. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Maar is het hot systeem wat Arjan gebruikt ook niet voldoende voor wedstrijden

    Ik vind het wel een leuk speledingetje dus ga voor de uni log wel met de gps optie er bij

    Gr. Erik
     
  13. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    Snelle reactie:

    Hello Peter,
    Updated rules are being submitted to CIAM in April. These contain a full specification of the Altimeter/Timer, but not a list of "approved" devices.
    We are still very much at the "case law" stage where orgamisers specify and/or supply a device, or competitors bring their own.
    If you are thinking of entering one of the many events scheduled for this year it might be best to contact the organiser to see what he recommends. Many have a supply of devices for loan to competitors.
    Apart from the letter of the law, there are many devices which can be used. Simple altimeters such as the Unilog are sometimes permitted with the requirement to fly level for ten seconds after the motor is cut. In the USA a simple preset switch is allowed, again with the fly flat requirement. But this depends on the organiser.
    Several devices are being made specifically for the event, or rather with specific software for the event as the hardware requirements are fairly general.
    I hesitate to give addresses and recommendations for commercial reasons.
    Hope this helps, George

    Dus:
    * Zoals gezegd: zelf een mouw aan passen.
    * Even afwachten wat de nieuwe reglementsvoorstellen zijn. Dat zou nog een maand kunnen duren. De subcommissie RB Elektro brengt daarover een stemadvies voor Nederland uit. Aangenomen voorstellen gaan per januari 2013 in.

    Peter Keim
     
  14. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    @ E.Rukkers
    Zoals in de reglementen vermeld is het gebruik van telemetrie verboden.
    vandaar de loggers.


    Als ik het antwoord van de F5J werkgroep lees durft met geen uitspraak te doen en wordt het min of meer aan de organisatie over gelaten.
    Zo mag de switch zoals in de VS ook gebruikt worden met die verstande dat
    men na het bereiken van de hoogte minimaal 10 seconden vlak moet vliegen. Het wordt aan de organisatie van de wedstrijden overgelaten welke systemen gebruikt mogen worden. De werkgroep durft geen apparaten aan te wijzen uit commerciële redenen.
    Ik denk dat de FAI geen merken loggers gaat uitsluiten omdat dat gerechtelijk moeilijk ligt alleen type loggers.

    Ik zal met mijn collega subcommissie genoten overleggen wat we gaan doen, maar ik denk gezien het feit dat wij al met de Unilog hebben gewerkt in de vorige test wedstrijd dat we ook bij dit systeem blijven.
     
  15. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Even geduld hebben, komt goed met de T8

    Voor wat betreft logger heb ik geen interesse. Ik heb een SkyAssistant, daarmee is prima te loggen. Maar een kleine financiële bijdrage is uiteraard bespreekbaar zodat tijdens de wedstrijden iedere vlieger wel een uniforme logger aan boord heeft.

    Groet,

    Jacob
     
  16. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
    Heren op 3 februari sluiten we de actie wil de personen die interesse hebben mij mailen op INFO apenstaartje F5J.NL
     
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Je bedoelt zo'n switch die op 200 meter uitschakelt?
    Zou het dan niet logischer zijn die óf verplicht te maken, of niet toe te staan? Met zo'n switch heb je een enorm voordeel.
     
  18. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
  19. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    l) Any device other than an approved unit, which is carried in or on the model and which enables total or partial independant control over the model's electric drive motor operation, is prohibited.

    Dat lijkt me duidelijk. Een hoogtemeter en motor run timer, maar geen hoogte limiter.
     
  20. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Oostkapelle
    Heren,

    Ik heb dezelfde mening als Arjan (PH_AJH). Mocht dit niet voor iedereen zo zijn, dan zal ik de voorzitter van de internationale F5J-werkgroep om uitsluitsel vragen.

    Peter Keim
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina