Union Wrestler 1:50

Ik wil zelf ook mijn boot voorzien van fpv.
Op neer beweging is niet of nauwelijks aanwezig, die zou ik niet aanbrengen.
De links rechts beweging wel , 360 graden denk ik.
Deze beweging wil ik vanuit de fpv bril aansturen.
De kijkhoek van de lens 170 ,is zelfde als menselijk oog.
Mijn tijd moet nog komen, denk ergens over twee jaar.
In het fpv Topic staat genoeg.

Groetjes Ebro

Ok hier komt toch niet veel reactie op, waarschijnlijk gaat dit voor veel bouwers of te ver of is het niet relevant, of... Nu ik heb nog wat rondgekeken en er zijn 2 opties, of met scherm of met bril, die laatste wordt het niet omdat ik dat stom vind al kan het best goed werken, voor mijn toepassing is dat belachelijk.

Ook houd iedereen er altijd een of bijna altijd een vaste kijkhoek op na, net dat wil ik niet, ik wil van het voor dek naar het achterdek kunnen en rondkijken.

Ook wil dit wel als gadget houden, want ik zie dat de prijzen snel astronomisch worden, en daar heb ik geen zin in. Het kan namelijk goed zijn dat het totaal niet bijdraagt...

Dus maak ik de cabine zodanig op dat het naderhand perfect mogelijk is om een FPV te installeren, de keuze is trouwens rond. maar ik rust ze ook klassiek uit...

Ik ga hiervoor gaan:

1000TVL cam deze is 8 om 8mm!

https://nl.aliexpress.com/item/32851711435.html?spm=a2g0o.cart.0.0.21a53c00GmJ8dL&mp=1

de zender denk ik deze te nemen omdat deze ook geluid van de boot doorgeeft:

https://nl.aliexpress.com/item/4000...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

En op de zender vooral voor het gebruiksgemak de beeldkwaliteit, en de video kwaliteit de eachine moneagle 5 misschien met andere antennes maar dat is niet de kost. :

https://nl.aliexpress.com/item/4001272892431.html?spm=a2g0o.cart.0.0.21a53c00GmJ8dL&mp=1

Nu ik ga wel een mechanisme moeten maken om rond te kunnen kijken, de slipring hiervoor is best wel prijzig maar ja...

Dit wordt een zij project omdat ik vind dat het anders veel te bouw van de boot vertraagd...

denk dat die draadjes (of vervangen voor flexibelere) het draaien wel kunnen opvangen toch. hoef je niet met slipringen op te lossen.
neem aan dat je niet meerdere 360 graden rondjes gaat draaien...

Of een eind stop er op maken, zodat je je draden niet kan afdraaien. Dus 360 éne kant op en 360 andere kant op.
Wel mooi cameratje heb je uitgezocht!
Ik heb ook een camera voor in de stuurhut, maar die kijkt alleen voorwaards. Laten draaien gaat me iets te ver.
Grt peter

Thx mannen, het is inderdaad de bedoeling om toch gewoon rond te kunnen, dat lijkt mij makkelijk, servo's zijn in mijn ogen niet echt beter, nu ik zeg het weer eens, ik weet ook nog helemaal niet of dit een meerwaarde zou zijn. Aan Peter zijn suggestie zie ik dat hij weer vergeet dat ik op 1/50 bouw, mijn romp is zo groot als jou cabine :p.

Ik moet alles krijgen in een oppervlakte van 8x 10cm, met alles bedoel ik:

2 servo's voor de SAR lampen (360°) 2 servo's voor de FiFi Monitoren (360°) 2 Multiswitch decoders, een ontvanger, en nog een heleboel LEDs en FiberOptics voor de monitoren en alle lampen. Waarschijnlijk ook nog een arduino nano voor de TL lamp simulatie van de brug TL lampen...

Dus ik heb niet heel veel plaats voor een 3° vrijheid FPV systeem wat vooruit en achteruit kan op en neer en heen en weer... (dat zijn ook nog eens 3 ESC's waarschijnlijk...)

Maar het gaat lukken is het moto!

Er is niets wat niet kan zeg ik dan altijd.:oops:

Alleen vraag ik me wel af of ik het nu niet nodeloos moeilijk maak? Is het een meerwaarde?

Ik denk dat je het je zelf erg moeilijk maakt, het besruren van je boot doe je op zicht NAAR je boot naar mijn mening.
Leuk om te filmen zoals k.k dat doet, maar meer waarden naar mij idee niet. Snap het idee wel, maarzou in mijn mega schip geen probleem zijn, maar nut zie ik er niet in. Maar dat is mijn mening natuurlijk, niet de jouwe :D
Grt peter

Het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig.
Een 360 graden servo.
En daarboven de camera.
Der zijn vele soorten camera's die wifi en een eigen stroom voorziening hebben.
Dan heb je niets met kabels te maken en kan je wel honderd keer rond gaan met je camera.
Alleen het wifi bereik is natuurlijk stukken minder dan de 5.8 ghz.

Ik heb niets te zeggen over je camera maar wil wel even kwijt dat het model echt geweldig mooi wordt. Echt iets om trots op te zijn. Ik volg het op de achtergrond

Het is eigenlijk kinderlijk eenvoudig.
Een 360 graden servo.
En daarboven de camera.
Der zijn vele soorten camera's die wifi en een eigen stroom voorziening hebben.
Dan heb je niets met kabels te maken en kan je wel honderd keer rond gaan met je camera.
Alleen het wifi bereik is natuurlijk stukken minder dan de 5.8 ghz.

Bedankt voor het meedenken, ik hoor hier van iedereen eigenlijk hetzelfde, als je mijn verslag eens doorneemt dan kom je ervan zelf wel achter dat ik toch wel mee ben met servo's en andere IT en electronica, een 1x360° servo is altijd een standaard servo van 2 bij 4cm die plaats is er gewoon niet ik heb ongeveer 3x7cm en 2 cm diep daar moet alles in, plaats zat maar niet voor de gewone huis en tuin componenten... Ook draait een gewone servo veel te snel rond als hij eventueel gemodificeerd wordt.

Ik ga hier nog eens over broeden... Als je eventueel mini servos kent van 360 of 720° (die laatste zou perfect zijn) dan hoor ik het graag maar ik vrees dat dit enkel in standaard grote voorradig is...

Ik heb niets te zeggen over je camera maar wil wel even kwijt dat het model echt geweldig mooi wordt. Echt iets om trots op te zijn. Ik volg het op de achtergrond

Hey Kees thx dit wordt zeker zeeeeeeeer zeker gewaardeerd! Ik probeer inderdaad iets tof te maken, redelijk uniek denk ik en ondertussen best wel heel erg complex, maar het is een schitterende boot en dan hebben jullie hier nog maar de helft gezien van wat werkt ondertussen... Ik probeer dat wel bij te benen. Bedankt voor de fijne post!

In een ver verleden heb ik ooit eens een liertje gemaakt van een servo door de potmeter te omzeilen en dacht een mechanische eindaanslag te verwijderen.
In ieder geval, de servo ging oneindig links en rechts om.

Mvg,

Pascal.

denkrichting: zoiets als een radar? motortje met vertraging eraan, geen esc nodig, ompolen voldoende. as als buisje zo lang als nodig. door de stoel, zie je er niks van.

electronica verder middels draden door dat buisje elders onderbrengen lijkt me een logische. kan het lensje met sensor kleiner blijven.
dan heb je pan (horizontaal vlak) en wil je ook tilt (verticaal) dan zul je iets met een schijf moeten doen maar dan kijk je naar vloer of plafond lijkt me zo dus of dat de moeite is....

leuk leuk leuk

Is een ultra nano servo niets?
Die zijn vrij klein, kleiner dan een Microservo.
360 graden draaibaar maken kan nagenoeg met elke servo.
De snelheid is daarvan aan te passen middels de normale bediening.
Van een dergelijk iets heb ik ooit eens een radaraandrijving gemaakt.

Waarschijnlijk mijn laatste update dit jaar, maar wat voor één!

Ik heb me net bezig gehouden om foto's te trekken met zo'n nieuwe hightech GSM en man wat ben ik toch even verbaast, nu sparen voor zelf zo'n ding te kopen ;-)

Alle gekheid op een stokje, ik was bezig met de brug module, deze is op wat detailles bijna klaar, ik moet nog de hendels van de achterwinches plaatsen en misschien een decal van de trap naar beneden, ik kan geen echte trap maken omdat onder de brug echt veel electronica zit en er eigenlijk geen plaats voor is... Tja dan zijn dan de details die soms moeten worden geofferd zeker?

Zonder te veel uitleg wil ik jullie wat laten mee genieten van de laatste foto's, alle computermonitoren werken, alle warning lights ook (dat zal je wel zien) ook werken al de SIL lampen er zit een rode led in het zijn er 4 deze werken apart van de Monitoren en Warninglights, de radar monitoren werken synchroon met de bepaalde radar, dus de linker monitor met de linkse radar en recht met rechts...
Deze geven in het donker een prachtig mooi groen beeld moet ik zeggen.

Het is technisch niet mogelijk om de "schoonheid" van de brug op foto te krijgen, door de lichtjes heb je altijd wel wat blur maar na wat testen met camera's en telefoons is het resultaat best goed...

IMG_0046 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0045 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0044 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0043 by Jan Fabri, on Flickr

Om te situeren, de koelkast is 10mm hoog en 6mm breed, EN STOP MET NAAR MIJN VROUW TE KIJKEN! :p:p:p.

IMG_0037 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0035 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0034 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0033 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0032 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0031 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0030 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0029 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0028 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0026 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0025 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_0023 by
Jan Fabri, on Flickr

IMG_0021 by Jan Fabri, on Flickr

Al met al niet zo slecht vind ik nog wat detailles en het is helemaal klaar...

Alvast een fijne eindejaarswissel en een voorspoedig 2021 voor jullie allemaal!!!!

Geweldig dit jan, ziet er fantastisch uit :thumbsup:
Jij ook een fijne jaarwisseling toegewenst :)
Grt peter

Dag Jan,
Weer uitmuntend uitgevoerd.
Maar was jou vrouw niet eerder blond? Je gaat toch niet vreemd hé :)

Ook een fijne jaarwisseling toegewenst,

Chapeau Jan! Een fijne jaarwisseling en een goed 2021 gewenst. Gr. Klaas.

Eén van de beste kwaliteiten van een modelbouwer, die jij ook zeer goed beheerst, is observatie en aandacht voor details ... :)

Je laat ons weer genieten Jan. Wel een idee overigens met de lichtsnoeren of hoe ze ook mogen heten. Doorsnede 0,5 mm? En wat heb je achter de schermen zitten? Ze zijn zo te zien egaal verlicht.

Back