Union Wrestler 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door JaFa, 29 dec 2019.

  1. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Korte update, de "betere" film is waarschijnlijk voor morgen, ik was totaal vergeten dat het vandaag woensdag was en woensdag is kids dag dus weinig tijd, nu dat belet niet dat ik dan maar 2 projectjes heb gedaan die ook nog moesten voordat de winches konden werken.

    Klinkt misschien vreemd, maar ik wil de boot zo simpel mogelijk houden en redelijk gestructureerd, ik heb daarom besloten om alle motoren op 12v te zetten en de echte snelheid te regelen via de zender mixer functie, door deze te beperken tot bvb 50% uitslag krijg je de snelheid die je wil, als je dan nog wat met curves speelt laat je hem precies doen wat je zelf wil, dus heb ik ook besloten allemaal de zelfde stekkers te gebruiken, het JST type. dat is makkelijk op deze manier is alles snel te vervangen en zijn al mijn componenten in elke boot hetzelfde, bij mijn vorig project kwam ik toch vaak tot de conclusie dat het een en ander heelerg moeilijk en omslachtig was gedaan vaak zonder echt nodig te zijn.

    Dus heb ik met het weinige resterende tijd vandaag maar 2 Powerboxen gemaakt, deze zullen respectievelijk de 6 winch motoren (1 Frontwinch 2 tuggerwinches en de 3 trommels op de hoofdwinch) aandrijven. (ZONDER IRRITANT GEPIEP!!!)

    Ook moet ik in de nabije toekomst nog 6 motoren aandrijven voor de Karm en Towingpins, en de Sidelimit pins op de boot, dus moesten er 2 powerpacs komen, niet meer dan een hele hoop ESC (speedcontrolers) die de motoren regelen, de winches gaan direct op de zender functioneren, de towing pins waarschijnlijk via de multiswitch. Ik ben er echter nog niet uit of ik dit met arduino doe of niet.

    Met arduino kost mij dit maar 6 schakelingen van de 56 op de zender dus dat zijn leuke functies zonder iets echt op te offeren. Ik wil alleen eens kijken of ik dit niet direct zou kunnen sturen van de Multiswitch module, deze heeft toch al een arduino aan boord, of hij nu een pin laag zet, om de doorverbinding te maken of gewoon 2 PWM signalen stuurt maakt geen verschil maar dat moet ik nog eens uitvlooien, het zou 1 Arduino schelen en aanzienlijk wat plaats.

    Ok genoeg gezeverd, wat heb ik gedaan:

    Gesoldeerd, getest en goed bevonden alle draden aan de winch motoren, de ontstoorders, en de ESC clusters:

    [​IMG]IMG_4750 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4751 by Jan Fabri, on Flickr

    Oh ja nog wat op de pc wat covertjes gemaakt dat maakt het geheel wel zo netjes met dit als resultaat:

    [​IMG]IMG_4744 by Jan Fabri, on Flickr

    En voor de pins:

    [​IMG]IMG_4753 by Jan Fabri, on Flickr

    Ze zijn heel erg compact, 1 powerpack stuurt 6 motoren (kan meer als je wil) en ze zijn kleiner dan de gemiddelde ontvanger, de ESC limiet is 15/stuk maar ik geraak nooit aan 4A voor alle motoren samen, ik heb het wat getest en de stall stroom komt niet boven de 0,8A dus vandaar er maar een gewone JST connector op zit, anders had ik er een XT30 opgezet.

    [​IMG]IMG_4754 by Jan Fabri, on Flickr

    Voila dat was het weeral al met al toch wel enkele uren bezig geweest, ook nog wat brokken gemaakt die ik moest herstellen morgen kijk ik waarschijnlijk even naar de towing pins.

    Tot de volgende...
     
  2. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Ja die lijmen ken ik wel, maar het gaat over de epoxi als variant voor de polyester van weleer, waar je gewoon keper doek mee kan insmeren en volledig constructies maken.

    Ik zou een adres in de buurt willen kennen dat dit heeft vandaar.

    Maar zeker bedankt om mee te denken uiteindelijk geraken we er wel he...
     
  3. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.041
    Locatie:
    Brugge
    Voss-chemie, ik haal die bij Franky Vanhooren (in Brugge natuurlijk)
     
  4. willy1960

    willy1960

    Lid geworden:
    8 feb 2011
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Beerse Belgie
    Jan,Een vraag over de regelaars,heb je deze laten maken of waar zijn deze te verkrijgen?
    mvg.
     
  5. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Willy, bedoel je nu de printjes of het volledige boxje, de printjes komen van https://www.modellbau-regler.de/shop/product_info.php?products_id=92 bij mijn weten zijn het de enige regelaars op de markt die niet piepen.
    Je kan ze met of zonder behuizing kopen.
    De behuizing heb ik even in Powerpoint gemaakt , dit maakt het gewoon netjes ik alle ESC's gewoon aan elkaar gesoldeerd, en dan het wikkeltje er mooi rond geplooid, ik heb voor de controle Ledjes er ook wat gaatjes in geponst en dan er een doorzichtige krimpkous rond gekrompen.
     
    kaapstander vindt dit leuk.
  6. willy1960

    willy1960

    Lid geworden:
    8 feb 2011
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Beerse Belgie
    Bedankt al voor de informatie.
     
  7. Tom Berk

    Tom Berk

    Lid geworden:
    19 jan 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Zwaagdijk-Oost
    Mooi project ik volg


    Gr. Tom
     
  8. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Tijd om een update te doen, ik heb me wat bezig gehouden met towing pins te maken, nu moet ik zeggen dit ging een beetje moeilijker dan verwacht, op dit moment ben ik nog bezig met de Karmforks en de Center Towing pins.
    De sideboard pins zijn af, na wat bestuderen zie je dat de pinnen uit de romp komen en enkel aan de verschansing worden gesteund door laat ons zeggen een geleiding, de pistons moeten dus van het dek naar boven schuiven.

    Veel uitleg ga ik niet geven, ik moet zeggen dat ik merk dat het forum wat van zijn charme verliest, bij mijn vorig project een 3 tal jaar geleden was er nog veel meer animo, hierdoor moet ik zeggen verlies ik wat de motivatie om alles mooi uit te leggen en te fotograferen, tijdens het maken van de Karms en center pinnen kwam ik zelfs tot de constatatie dat ik niet de moeite had gedaan om maar 1 foto te maken, zegt genoeg.

    Genoeg gezeverd, de towing pinnen altans de zijpinnen de centers hebben jullie nog te goed, waarschijnlijk zijn ze vanavond wel helemaal klaar maar toch.

    Het principe is is een simpele N20 motor, met reductie, de aandrijving is in messing de pin zelf is een Alu buis, ik wilde de pin niet helemaal in Alu maken omdat dit een Zacht zeepachtig materiaal is, eigenlijk werk ik daar niet graag in, ook is draad tappen enz, veel zwakker dan in messing.

    Top en bodem zijn begrensd door limit switches, volledig aanpasbaar.

    [​IMG]IMG_4775 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4774 by Jan Fabri, on Flickr

    Een Dry Fit reportage:

    [​IMG]IMG_4765 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4764 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4761 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4767 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4766 by Jan Fabri, on Flickr

    En nog een functie filmpje:



    Voila korte update, misschien vanavond nog een anders is het voor volgende week, doeiiiiiiiiii.
     
    kaapstander vindt dit leuk.
  9. Ebro de Wit

    Ebro de Wit

    Lid geworden:
    10 nov 2019
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Velserbroek
    JaFa ,
    Werkt mooi, welke vertraging en voltage heb je toegepast?
    En natuurlijk de draad M....
    Ik moet ze ook nog maken namelijk en vind die van jou mooi compact.
     
  10. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Ebro, bouw jij ook op 1/50, het leek groter, nu de motoren zijn standaard motoren N20 met een M3 spindel (s=0,5/omw) deze lopen 200rpm op 6V wat ok is vind ik ze kunnen 12v maar dan zijn ze te snel vind ik. Waarschijnlijk zal ik ze sturen via multiswitch naar Arduino, vooral om het geheel compact te houden.

    Onder het dek zijn ze net geen 4cm de diameter van de pin is 8mm, eigenlijk is het heel makkelijk te maken, het is alleen lastiger als je de eerste keer moet bedenken hoe ga ik dat doen, ik bouw altijd graag zo klein mogelijk, dan blijft er steeds wat plaats over voor andere dingen.

    de centerpinnen lopen op 300rpm en dat is net iets beter maar ik had geen motoren meer, nu het loop mooi dat is de hoofdzaak.

    Het idee is steeds het mechanisme zo robust mogelijk te maken en als het dan al kan failsave, hier kan niet echt veel mee misgaan maar toch. De ring aan de geleider buis is om de body onderaan het dek te lijmen, de pin zelf is schroefbaar, zo kan ik de hoogte exact regelen.

    Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
     
    kaapstander en Ebro de Wit vinden dit leuk.
  11. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Op het einde van de dag snel nog een laatste update.

    Samen met de "Sidepins" heb ik ook de Kamoy towinpins en karmforks gemaakt, nu ik moet hierbij wel zeggen dat da nu niet direct simpel was, alles moet mooi op maat zijn, haaks staan de gleuven moet zo goed als perfect zijn, ik bezit geen freesmachine dus was aangewezen op een zaag, boor en vijl.
    Ik heb er dan maar het beste van gemaakt en er aan begonnen.

    Ik had een rudimentair idee in mij hoofd van hoe en wat, ik moet bekennen dat ik ook een voorbeeldje had aangeschaft van een collega bouwer die vroeger hier ook veel actief was, waarom heb ik deze versie niet gebruikt wel vooral omdat hij uit geprint plastiek was, en ik vrees dat ik niet de "fragile" mens ben om hier mee om te gaan. Mochten collega bouwers intresse hebben de unit werkt wel heel mooi en mag in de verkoop (pm hiervoor) de messing versie is zoveel sterker, ik denk dat je er een auto mee kan trekken.

    Ik heb niet heel veel foto's genomen tijdens de bouw ik probeer dit wat te compenseren met wat uitleg.

    Aller eerst de pinnen, deze heb ik gemaakt van 1mm dikke messing buis waarin ik een "hexagon" spacer heb gesoldeerd, de alu buis voor de pin heeft de zelfde diameter.
    Wat gaten boren, schroefdraad snijden en je hebt het, de buizen zijn d.m.v. schroefdraad op hoogte in te stellen. Of dit nodig is weet ik niet omdat de schakelaars ook kunnen ingesteld worden. Maar ja dan ben je zeker dat alles juist staat o_O.

    Dit zijn de pinnen en de kabel houders:

    [​IMG]IMG_4772 by Jan Fabri, on Flickr

    Je ziet onderaan dat er niet direct schroefdraad zit ik heb ongeveer 5mm diep deze schroefdraad uitgeboord zodoende kan de piston helemaal tot beneden op de schroefdraad as, voor dezelfde reden zitten de schroeven bijna helemaal beneden dit om hoogte te winnen om alles zo laaf mogelijk te houden.

    De speciale schroeven heb ik uit schroefas materiaal (zilverstaal) gemaakt ik was begonnen met gewone schroeven (inox) maar ik kwam al snel op het probleem dat de linker pin, stroefde. De motoren zijn rechtse draad en deze draaien dan tegen de "pinverdraaiïng" en dat gaf met de schroefdraad van de schroeven genoeg weerstand om de motoren te stallen.

    De eigen schroefjes werken echter heel mooi, het geheel is nog niet spelings vrij, ik ga dit oplossen met of wel een veer die aan de poottrekt of gewoon een rubber die wat wrijving geeft, niet loop alle heel los.
    Nu misschien geeft wat schroefas vet (of uierzalf) ook al een oplossing.

    Hier waren de Alu buisjes nog niet op maat, ondertussen zien ze er zo uit, ook de kabel houders (ik heb weeral geen idee hoe dit allemaal heet) zijn ook nog los. Het is de bedoeling dit allemaal te lijmen tijdens de montage, waarschijnlijk na het schilderen. De alu buizen blijven zo, ze zijn geanodiseerd en met wat vuil waterpomp vet lijken ze net echt.

    De bovenkant:

    [​IMG]IMG_4776 by Jan Fabri, on Flickr

    Gelukkig had ik nog een klein stukje messing liggen van 1mm met wat souvereinen een perfecte basis, de buizen die voor de geleiding zorgen zijn 1mm dik messing dus extreem sterk, ik heb hiering wat gaten geboord en vervolgens de sleuven eruit gevijld.

    Vervolgens zijn de basis plaat en de buizen aan elkaar gesoldeerd, dit is echt wel een heel sterk onderdeel geworden.
    Daarnaast is het superklein gebleven en ongelooflijk simpel:

    Wat maten:

    [​IMG]IMG_4782 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4781 by Jan Fabri, on Flickr

    Alle motoren en alle schakelaars liggen binnen deze basisplaat en deze maat is gewoon overgenomen van de plannen.

    Het geheel werkt exact hetzelfde als de zijpinnen met onder en bovenaan limiet switches.
    Een aantal van deze switches moest ik wel voorzien van wat aangepaste switchlepels omdat anders de schroeven te lang waren.

    De schakelaars zijn gewoon aan latjes bevestigd waarop ze naar boven en beneden kunnen worden geschoven, onderaan kunnen ze ook wat verdraaid worden.

    Het voorbeeld:

    [​IMG]IMG_4779 by Jan Fabri, on Flickr

    en de Towingpin kant:

    [​IMG]IMG_4777 by Jan Fabri, on Flickr

    De hoeken waaronder de motoren zijn allemaal onder hoek geplaatst is vooral om plaats winning en om de module niet nodeloos complex te maken, er zijn allerlei voorbeelden van complexe methode, hier heb ik geopteerd voor Less is More.

    Samengesteld krijg je dan een mooi geheel, alles is zo goed als mogelijk afgesteld, ik zag op de foto's dat 1 van de Karmpinnen nog scheef zit, nu vond ik niet direct een inbus om dit recht te zetten maar ja dat komt nog wel :rolleyes:.

    Ook was ik erg tevreden met het sluiten van de pinnen er zit geen plaats tussen.

    [​IMG]IMG_4784 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4795 by Jan Fabri, on Flickr

    De KarmForks, deze moeten binnenin nog wat opgevuld worden met plamuur en wat geschuurd worden, de binnenzijde ga ik ook voorzien van wat zilveren verf, ze zijn gemaakt van 2 delen een as uit Alu en een buis erover, ik had geen materiaal wat dik genoeg is en dan blijf je toch een naad zien. Ik hoop dat goed opgelost te krijgen.

    nog wat Kiekjes:

    [​IMG]IMG_4795 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4788 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4787 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_4785 by Jan Fabri, on Flickr

    Wat nog moet gebeuren is de "bescherm" randen rond de pinnen aanbrengen ik heb ze al wel gemaakt, en moet zeggen dat dit het moeilijkste werk was van alles, 1 van de 2 bogen moet nog net iets dunner worden gemaakt wat je wel kan zien op de foto.

    [​IMG]IMG_4794 by Jan Fabri, on Flickr

    Ik denk eraan om deze gewoon met ZAP te lijmen ik vrees dat solderen te veel troep zal maken met het gevaar dat je het misschien niet helemaal "clean" krijgt. Met vloeibare seconden lijm en een toiletpapier gaat dat een mooier resultaat geven denk ik. Of beter hoop ik.

    Al met al geen slecht resultaat voor een paar dagen vijlen.

    Alle hoogtes zijn afgesteld, in volgend filmpje zul je zien dat de buisjes nog al wel eens willen verspringen omdat ze nog niet gelijmd zijn maar dat kan pas na de paintjob.

    Een functie impressie tijdens de test fase!



    En de pinnen:



    De pinnen kunnen nog wat weerstand gebruiken maar ze lopen best mooi. Toch voor de initiële test.

    Ze zullen allemaal apart worden aangestuurd misschien ga ik wel voor de pinnen de mogelijkheid voorzien om ze ook samen te laten gaan dat is misschien wel cool.

    Hope you enjoyed it!

    C U...
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2020
    Tug.NL, Tom Berk, kaapstander en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. hcs_vliss

    hcs_vliss

    Lid geworden:
    10 feb 2020
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nederland
    Je topic is voor mij de reden geweest me aan te melden hier.
    Niet om te posten, maar het inzichtelijk te houden dat je weer wat nieuws moois gepost hebt.

    Prachtig project!
     
  13. Ebro de Wit

    Ebro de Wit

    Lid geworden:
    10 nov 2019
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Velserbroek
    JaFa nogmaals mijn dank voor je bericht, je heb mij de oplossing gegeven hoe ik het gaan doen .
    Zoals jij bedacht heb dus.
    Gaat nog wel even duren voor ik ga bouwen.
    Ben nog met sleeplieren bezig.
    Oja de schaal waar ik opbouw is 1:25 het is de smit polen maar ook weer niet. Fantasie ,zeg maar ideale sleper, in mijn dromen
     
  14. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Jan,
    Super gedaan weer. De pennen op de achterkant om de sleepkabel tegen te houden heb ik werkend gemaakt met een soort Bowden kabel. Deze bedien ik met een servo die op zijn beurt weer gevoed wordt door een printje met daarop een stukje elektronica waarmee zowel de slag als de snelheid geregeld kan worden. ( eenmalige instelling). Dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar geholpen door de collega met het elektronische gedeelte, gekopieerd zeg maar.
    De Towingpins en de Karmforkes heb ik al meerdere keren voor mijn modellen gemaakt. Zit verder geen elektronica in, dus dat lukt me wel;). Werking komt op het zelfde neer. De uitvoering iets anders, maar ook mooi compact. De jouwe werken ook heel mooi.
    Toffe update weer Jan.
     
  15. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Ja had ik gezien op je verslag, ik zag dat er net genoeg plaats was om het op de klassieke manier te doen, en dit kost mij geen kanaal maar enkel een switch positie van de multi, maar alle manieren zijn goed, had je mijn mailtje gehad?

    Hey Elbro, fijn dat ik als inspiratie kan dien we kunnen maar leren van elkaar he, en met de grotere schaal zie ik zeker geen probleem op dat mooi voor elkaar te krijgen, ik volg mee op je verslag.

    Wow, dat is fijn om horen als je je alleen al "lid" maakt voor mijn verslag dan moet ik het toch niet zo slecht doen, nu ik probeer ook maar hoor soms meet vallen en opstaan, wat ik probeer te doen is vaak eens na te denken hoe iets moet werken, dan wat schetsen, en ik ben blijkbaar nogal creatief in het zoeken naar oplossingen.
    Soms pas ik hier en daar wat electronica toe maar ik moet toegeven dit werkt niet altijd helemaal zoals je wil.
    Fijn dat je volgt mochten er vragen rijzen schiet maar of zou ik zo zeggen!
     
  16. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    In de vlucht nog een kleine update, ik heb de towing pins ondertussen nog geupdate, wat bijgesteld, ook heb ik nog een onderdeeltje wat strakker laten bewegen, allemaal moeilijk om uit te leggen maar het was wel 3 uur werk. uit eindelijk werken ze wel zoals ik wil.

    Oh ja op deze manieren maak ik de pinnen trouwens, een 6 kant spacer, die passend wordt gemaakt in een buisje, dit is de basis voor de alu buis van de vork of pin. daarrond nog een dikwandige (1mm) buis zodat ik er zonder teveel problemen schroefdraad kan in zetten.

    Een foto zegt waarschijnlijk meer:

    [​IMG]IMG_4798 by Jan Fabri, on Flickr

    Ook heb ik mij bezig gehouden met de randjes rond de pinnen jongens wat een monniken werk, ik had geprobeerd met solduur, maar dat gaf zo'n residu van soldeertin dat op deze fijne onderdelen het niet mogelijk was. Dan maar met ZAP geprobeerd (vloeibare seconden lijm) maar die droogt natuurlijk snel, na zowat elke vinger en 4 pincetten te vast gelijmd was er toch resultaat, uiteindelijk heb ik het met kopspelden gedaan ik winde de spatie overal heel mooi 0,5 mm hebben en dat is aardig gelukt zonder te veel knoeiwerk.

    Een impressie:



    Oh ja belofte maakt schuld ik had een aantal postings geleden beloofd een "betere" frontwinch video te maken bij deze:



    Voila ik ben weer Update, nu ga ik eens bezinnen wat ik nog ga maken... Sugesties?
     
    Jaap.B, MicropropSport, hcs_vliss en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Het is weer een machtig mooie up date. Perfecte video en oh, wat draait dat mooi. Nog wel een vraagje Jan. Ik zie dat je ook styreen details op je messing hebt aangebracht bij de rem banden van de lier. Hoe heb je dat vastgemaakt? Met secondenlijm? Ben daar geen voorstander van, heb het idee dat dat niet sterk wordt, niet hufterproof om met je eigen woorden te spreken zeg maar. Suggesties, je zou alvast iets met de radar ( 2X ) kunnen doen. Ook de rookkasten met de uitlaat pijpen is een leuke uitdaging. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon beginnen met de romp en de aandrijving monteren. Keuze genoeg zou ik zeggen.
     
  18. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Misschien een boot bouwen rond de winchen :):):) !!!
    Groetjes
    Ronny
     
  19. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)

    hahahaha, ik had al het gevoel dat er iets ontbrak, ik kon mijn vinger er niet op leggen maar het voelde niet goed aan, nu weet ik het,

    De romp is er al hoor, als je naar de foto's van de sidepins kijkt zie je ze al in een verschansing staan, ze is echter nog lang niet klaar en het weer en enkele lichamelijke "tijdelijke" limitaties ontnemen mij de mogelijkheid deze nu af te werken. Ik vrees dat dat voor de zomer gaat zijn... Maar de planning is dat er een romp onder komt.

    Zo'n winch vaart ook bijzonder slecht zonder heb ik gehoord...
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2020
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  20. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey heren, wie kan mij helpen met de kleur nummer van boskalis?
    Ik zou spuitbussen (mototip) willen laten maken met de juiste kleur, de cabine enzo kan ik wel met de airbrush maar de romp ga ik niet meer zo doen.

    Hebben jullie RAL nummers of dergelijk, voor de meni (onderaan), het grijs, de dek kleur, en de verschansing?

    Alle hulp welkom alvast bedankt!
     

Deel Deze Pagina