update LB wedstrijden 2007 in Stadskanaal

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 14 feb 2007.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik begreep dat Gerben al in zijn bus gaat overnachten en ik zie daar geen probleem in. Er zijn campings in en bij Stadskanaal. Ik geloof wel dat we officieel ontheffing nodig hebben voor camperen op het terrein, dat zal ik navragen. Ik ben nog in afwachting van enkele antwoorden van het bestuur op andere vragen.
     
  2. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    PP, bedankt voor dit prachtige weekend,vond het echt fantastisch moet volgend jaar echt weer op de kalender
     
  3. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Het was erg gaaf dat Paul Tupker zelf er in slaagde om te komen én samen met Bert v.d. Meij voor de jurering van de Tupker Cup heeft gezorgd. Hartelijk bedankt Paul en Bert!

    De uitslag van de Tupker Cup: Er waren 6 deelnemers.
    6e werd Herbert Garritsen met 82,8 punten. Hij vloog met een Super Suppi waarvan de Enya motor niet betrouwbaar genoeg liep. Hij had ook een schitterende Eucaplypta II bij zich, waarvan Paul bekende dat hij er nog nooit eentje had gebouwd en er nog evenmin ooit een van heeft zien vliegen. Hij heeft in Stadskanaal zijn maiden flight gemaakt en vloog prima, maar Herbert wilde hem begrijpelijk nog niet inzetten in de wedstrijd.
    5e werd Gerben Wassenaar met een gemodificeerde Suppi met Fora Junior diesel. De eerste ronde vloog hij helaas tijdens de rugvlucht in de grond, maar de 2e ronde bleef hij in de lucht, al moet hij gaan werken aan de staande achten en de achten boven het hoofd.
    4e werd John Steffers met 158,2 punten. De PAW op zijn Suppi ging telkens met een vreemde klik uit na enkele ronden. Waarschijnlijk iets met de contrazuiger. Met mijn Suppi maakte hij een geslaagde vlucht, maar omdat het voor hem een vreemd model was dat hij niet wilde beschadigen, vloog hij erg hoog.
    3e werd Frits Kraaij met een werkelijk geweldig mooie Super Suppi met een ST 35. Ook dit model was funkelnagelneu, maar Frits heeft ervaring én lef genoeg om het model meteen in te durven zetten. Net als Herbert en Gerben is het voor hem zinvol om, zeker bij modellen zonder flaps zoals de Suppi’s, de loopings wat groter te maken zodat niet te veel snelheid en lift verloren gaat.
    2e werd ik zelf met 226,8 punten en mijn bejaarde ‘Soepie’, met de vleugel van mijn eerste Suppi uit 1980 (geweldige tip destijds van Henk om vuren liggers te gebruiken) en een Fora junior 2,5. De motor liep te zuinig zodat ik telkens over de 7 minuten heen ging, goede beginners teamracemotor dus!
    1e werd Sander van der Meij. Hij had een mini-Suppi bij zich, origineel gebouwd in 1980, maar het Webra Sports Glow 1,7cc motortje was te zwak om goed te stunten. Het model liep schade op bij een proefvlucht. Paul vond het geen probleem om hem met zijn Paolo achtige tweede model te laten vliegen. Dankzij de bonus (ik stelde het model gelijk met een mini-Suppi) bereikte hij 228,8 punten. Als die motor op de mini-Suppi had gezeten had hij er dat ook mee gevlogen.

    Dan de cocktailwedstrijd. Jacco de Ridder kwam nog net voor het einde van de wedstrijd opdagen met een 1,5cc combat waarvan de lijm nog droogde. De Tyr die er op zat liep al snel fantastisch, maar het model had onvoldoende lijntrek doordat de leadouts te ver naar voren stonden, dus helaas kon hij uiteindelijk niet deelnemen.
    Herbert Garritsen werd 5e met 4 punten. Tijdens het vliegen van de loopings kwam zijn Junior Ringmaster onzacht met de grond in aanraking waardoor zelfs de geweldige cyano waar het model de vorige keer volledig mee in elkaar gelijmd was het model niet bijeen kon houden.
    Gerben Wassenaar en ikzelf werden ex aequo 3e met 34 punten, Sander van der Meij werd 2e met 35 punten en eerste werd Frits Kraaij met 40 punten. De beide laatsten slaagden er in de ballon meteen, dus zonder extra ronden te rammen én zonder de ‘barrière-ballon’ te raken, maar Sander’s model crashte daar helaas bij en had dus geen punten voor zijn doellanding, terwijl bij Frits was de doellanding bijna spot on was.

    Ik ben al weer aan het nadenken over volgend jaar. Ik wil het idee van twee wedstrijden op één dag en het cocktailconcept voorlopig loslaten. Ik denk er nu over om op de ene dag weer een Tupker Cup te organiseren, weer met het gevorderden schema, afhankelijke van het aantal deelnemers over 2 of 3 ronden, maar dan ook voor niet door Paul ontworpen modellen, terwijl je een bonus krijgt als je wel met een Tupker-ontwerp vliegt. Ook wil ik het handicapsysteem handhaven, zodat je met een eenvoudige trainer toch goed of zelfs beter kunt presteren dan met een F2B stunter.

    Voor de tweede dag heb ik dan een combinatiewedstrijd voor 2,5cc trainers in gedachten, waarbij met hetzelfde model zowel een (gevorderden) stunt programma áls een teamrace gevlogen moet worden. Een team bestaat uit twee vliegers met elk hun eigen model, zodat elke deelnemer bij 4 vluchten betrokken is. Gezien de beschikbare tijd zal de inschrijving dan waarschijnlijk beperkt moeten zijn tot 8 deelnemers, die dus 4 teams moeten vormen.
     
  4. sckra000

    sckra000

    Lid geworden:
    1 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    t'Zand
    Deze dag met prachtig weer was de dik 200km rijden weer meer dan waard. PP bedankt! Leuk dat je zelf ook mee kon vliegen.
    Het vliegen met mijn nog niet goed afgestelde Super Suppy viel niet mee. Vooral bij de loopings voorover kreeg ik het gevoel dat de kist er met mij vandoor ging in plaats van andersom. Maar dat komt allemaal wel goed.
    De goed gebalanceerde Fox Stunter, ook met een ST 35, was bij het coctail vliegen een verademing. Jammer dat daar de kwaliteit van de figuren geen punten opleverde. :wink:
     
  5. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    heeft er nog iemand foto´s gemaakt.en zo ja
    zijn ze op een site gezet?
     
  6. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove

Deel Deze Pagina