Update Multiplex Royal Pro

Corrien

In Memoriam
Forum veteraan
Zoals reeds eerder door Multiplex werd aangekondigd komt er een mogelijkheid om Royal Evo zenders te laten upgraden naar Royal Evo Pro. Het desbetreffende pdf-document is hier te vinden: http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/sonstiges/t_re_update_de_090128.pdf

Deze faciliteit wordt vanaf eind oktober aangeboden. De benodigde updates kunnen ook in Nederland worden verrricht, waarbij dezelfde tarieven gelden als Multiplex berekent.

Er worden 2 mogelijkheden geboden:

1) Upgrade naar softversie 2.0 mét omruil van HF-module HFM-4 of HFM-S naar HF-module HFM-S M-PCM/PCM. De zender krijgt hierbij tevens een nieuwe roestvrij stalen antenne en een nieuwe achterwand. Eventueel aanwezige scanners/ channel check modulen kunnen naar wens tegen meerprijs worden omgeruild voor het nieuwe scanner module.
Features:
- de zender krijgt software versie 2.0.
- zowel M-PCM als PPM wordt mogelijk.
- een roestvrij stalen antenne wordt gemonteerd en er is de mogelijkheid een korte antenne te gebruiken.
De kosten van de upgrade:
€ 59,- inclusief retourporto en nieuw handboek.
€ 89,- inclusief omruil scanner of channel check.

2) Update naar software versie 2.0.
De software wordt geupdate naar versie 2.0. Een nieuw handboek wordt bijgeleverd.
De kosten van de update:
Gratis, inclusief handboek en retourporto.

Bij beide mogelijkheden worden bij de Royal Evo 9 en Royal Evo 12 de bestaande modelgegevens geconverteerd en weer in de zender teruggeplaatst. Bij de Royal 7 is dit niet mogelijk. Deze wordt na de update/upgrade teruggestuurd met een 'schone' software, dus net zoals de zender was toen deze werd gekocht.

De updates en upgrades zijn 10-11-2008 van start gegaan

Laatst bewerkt:
royal evo12

Okee bedankt corrien voor de info ,zet mij alvast maar op de lijst om mijn evo 12 te upgraden.
Bedankt cees

voor- / na-delen t.o.v oude versie

Corrien,

wat zijn de voordelen / nadelen van de nieuwe software versie,
t.o.v. de oude software

Groet Frank

Als je dit precies wil weten kun op de site van Multiplex zowel de handleiding als een flow-chart van de Royal Pro downloaden: Multiplex Modellsport

In de catalogus worden de volgende features vermeld:

● Combi-Switch
NEU ab V2.x: Combi-Switch flugphasenspezifisch
NEU ab V2.x: zusätzliche Mischoptionen (z.B. für vereinfachte
Messerflugkompensation bei Kunstflugmodellen)
zusätzlich ein freier, geberseitiger Mischer (flugphasenspezifisch
und schaltbar) pro Modellspeicher (nicht global)

Die Features für Hubschrauber:
NEU ab V2.x: Slow-Funktion für Gas-Limiter
● NEU ab V2.x: 3 zusätzliche, nicht globale, geberseitige Kompensationsmischer
(flugphasenspezifisch) pro Modellspeicher
(z.B. Roll/Nick/Gier ► Gas, Roll ► Nick, Nick ► Roll)

Jan,

In een ander draadje las ik dat de aangekondigde MPX 2,4 GHz module door EVO bezitters gebruikt kan worden na een update naar de PRO versie.
Is optie 2 (alleen de software-update) voldoende om later een 2,4 GHz moduul te gebruiken?

Goede morgen corrien.

Geld dit ook voor de EVO 9 met scanner of channel check.
Ik bedoel alleen de update naar V2.0

De channel check en/of scannermodule is een extra accessoire, dat bij het hf-module behoort.

Als men kiest voor het nieuwe HFM-S M-PCM/PPM module zal men ook een nieuwe scanner of channel check nodig hebben.
Als men alleen de software laat updaten en het oude HF-module handhaaft, kan men ook de scanner of channel check handhaven.

Als men in de toekomst overschakelt op 2,4 GHz wordt het HF-module vervangen door een 2,4 GHz exemplaar. De scanner of channel check blijft dan bij het 35 of 40 MHz hf-module.

Bedankt Corrien,

Als de tijd daar is stuur ik de zender op voor een Software-update

Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat we ook in Nederland terecht kunnen voor de upgrade. Is het nuttig dat we inschrijven/reserveren zodat Corrien rekening kan houden met voorraad/bestellen?

Ik wil wel een volledige upgrade met M-PCM HF-modul bestellen in combinatie met een servicebeurt van mijn Evo 9 (een paar schakelaars zijn rot).

De benodigde onderdelen voor de updates en upgrades zijn vandaag besteld, dus volgende week zullen we in Nederland van start kunnen. In Duitsland is men al op 27 oktober van start gegaan.

De software is inmiddels ontvangen en geïnstalleerd en mijn eigen Royal Evo 12 vertelt al trots, dat het een Royal Pro is met softwareversie 2.54 aan boord. Zelfs het inschakel-riedeltje is gewijzigd, zodat ook anderen meteen kunnen horen, dat je niet met een modale Royal Evo, maar met een Royal Pro in je hand staat :cool: ;).

Inmiddels heeft Multiplex de aanbieding uitgebreid met de mogelijkheid van een service check. Deze mogelijkheid is er hier uiteraard ook, alleen voor de wat bescheidener prijs van € 20. Zenders, die al ingestuurd werden voor de terugroepaktie hebben deze service check trouwens reeds kostenloos gehad.

Hallo Corrien,
betreft de software-update,
a) kan ik mijn Royal Evo7 al insturen, af anders, wanneer?

c) ik heb geen hf 35mhz module meer bij mijn Evo maar een ifs/xps 2.4 module; is dat bezwaarlijk?

Alvast bedankt,
Peter Den.

Laatst bewerkt:
Er wordt nog steeds met smart gewacht tot de handleidingen binnen zijn. Pas daarna wordt er gestart met updaten en upgraden. Uiteraard wordt dit hier meteen gemeld als het zo ver is.

Het is hopelijk wel duidelijk, dat bij de Royal Evo 7 geen modelgegevens geconverteerd kunnen worden naar Royal Pro. Een geupdate of geupgrade zender wordt teruggestuurd met de standaard software, dus precies zo als de zender bij aanschaf was.

Het heeft even geduurd, maar vanochtend (10-11-2008 ) kwamen dan eindelijk de benodigde delen voor de update/upgrade binnen. Vier zenders, die hier al lagen, zijn dan ook meteen bewerkt en de vijfde ligt nu op de werktafel.

Mogelijk ten overvloede, maar bij toezending s.v.p. vermelden wat de bedoeling is. Zonder enige vermelding wordt er van uitgegaan, dat alleen de kosteloze update wordt gewenst. Als het ook nodig is, dat er delen worden vervangen (bijv. schakelaars) dit s.v.p. van tevoren melden.

Laatst bewerkt:
Voortgangsrapportage:

De eerste zenders zijn inmiddels terug bij hun baasje. De handleiding en het bijgevoegde info-blad is Duitstalig. Andere talen zijn nog niet beschikbaar. Alleen bij de upgrade, waarbij het hf-module wordt gewisseld, wordt een nieuwe achterwand en een roestvrij stalen antenne gemonteerd.
In alle gevallen, dus ook bij de kosteloze update, zijn de zenders geschikt voor de komende MPX 2,4 GHz modulen.

Laatst bewerkt:
Back