Update Multiplex Royal Pro

Met de datamanager kun je zelf kleine firmware update's ophalen en installeren. Zie het manual van Multiplex of op de site (waarschijnlijk staat het daar ook nog wel uitgelegd).

Mvg,
Hans

Het lijkt er op dat mijn zenderaccu het heeft begeven.
Nu denk ik niet dat het te maken heeft met de recent uitgevoerde update, maar ik vind het wel toevallig dat het sinds ik mijn EVO9 van Jan (leeg) terug kreeg, de accu na het laden binnen een paar dagen volledig leeg is.
Of vraagt de nieuwe software toch meer van de accu als de oude, of kan er iets anders (instellingen) aan de hand zijn?
Er zit een standaard Permabatt 1500 NiMH accu in.

Snelle service van Corrien.
Maandag mijn zender op de post voor een update en een zender check en vanmiddag al weer retour. :banana:
Toppie Corrien. :thumbsup:

Multiplex update

Heb je de instellingen in je accu-managment set up van je zender gecontroleerd?
Dit staat ook aangegeven in de nieuwe handleiding van de zender en op het aparte inlegvel wat bij de zender zit.

Boomer

Daar heb ik gekeken, maar ik dacht misschien iets over het hoofd te hebben gezien.
Maar als ie in een paar dagen leeg is en er vervolgens maar 90 MAh ingaat, dan is ie denk ik echt overleden.
Ik ga maar een nieuwe kopen.

Bij het updaten cq upgraden van de Royal Evo naar Royal Pro blijkt, dat 2,4 GHz zendermodulen van andere fabrikaten niet meer werken. Dit komt doordat de software van de Pro eerst kijkt of er een bekend zendermodule aanwezig is en daarna pas signaal geeft op de stekerlijst.

Dit is te omzeilen door het signaal af te nemen van de Din-plug, maar dan moet men wel zelf de steker van het 2,4 GHz module modificeren en ook zelf solderen. Nu is het niet aan mij om te omschrijven hoe je zo'n modificatie uitvoert, dus dat laat ik hier achterwege. Als men deze informatie echter nodig heeft, wil ik deze natuurlijk best wel per pb'tje geven.

Ik heb via Jan een Rayal EVO met update ontvangen. Jan stuurde zelfst gratis een setje onderdelen voor de knuppel neutraal stelling, die in het verleden onnodig verwijderd waren, na. Ik ben nu aan het proberen vertrouwd te raken met deze zender, bij het inschakel blijft de melding dat de gasknuppel niet in de gas dicht stand staat. Volgens de handleiding moet na bewgen van de knuppel naar de juiste stand, deze melding verdwijnen, dat gebeurt niet. Ik heb de zender omgeschakeld naar MODE 1. Met de genoemde schakelaars kan ik de melding wel uit zetten. Wat doe ik fout?

Aan welk bedieningsorgaan is de gasfunctie toegewezen? Als dit niet de gasstick is, dan staat er onder de tekst 'set to idle' welke bedieningsorgaan dit wel is, bijv. E (linker schuif).

Zet deze functie eens uit [instellingen menu, zender] en kijk eens of de gasknuppel (en andere knuppels/schakelaars) dan wel naar behoren werken.

royal Pro

Probeer eens om de knuppel om te polen (op reverse zetten) en vervolgens de betreffende servo ook eventueel om te polen.Het kan namelijk ook aan je trim liggen.

Succes

Egbertje

Tot wanneer kun je je zender eigenlijk laten updaten? Ik las namelijk op rcgroups dat de aanbieding eind dit maand weer zou aflopen? Ik ben namelijk nog even aan het wachten wanneer ik een weekend niet vlieg en wil hem dan toesturen.

Voor de update/upgrade aanbieding is (nog) geen einddatum vastgesteld.

Voor de aanbieding van een service check à € 30 is als einddatum 31 maart 2009 vastgesteld. Dit geldt echter niet voor Nederland. Een service check kostte hier altijd al €20 en dat blijft ook na 31 maart zo. De enige uitzonderingen zijn de winterbeurten, die sommige verenigingen (tegen afgesproken tarief) laten doen. Deze lopen eveneens t/m 31 maart.

Als je trouwens je zender binnen Nederland 's maandags opstuurt is 't ie normaal gesproken vrijdag weer terug. Daar zit dus geen weekend tussen. Voor België lukt dat alleen als de zender via de DPD wordt verstuurd (of als men 'm zelf brengt, een half uurtje gaat wandelen en 'm dan weer ophaalt).

Voor diegenen, die de benodigde kabel en het programma 'Datamanager' hebben: op de site van Multiplex (Multiplex Modellsport) is inmiddels V2.62 te downloaden.

Zowel forumer Janneman als alle anderen, die het + teken misten bij o.a mixers kunnen tevreden zijn: dit is bij V2.62 weer terug.

Als men zelf niet kan updaten kan men dit (tegen vergoeding van de portokosten) ook bij de servicedienst laten doen. Langsbrengen na tel. afspraak kan ook (kosteloos en klaar terwijl u wacht).

Back