Hoi,
Vandaag heb ik de upgrade parts ontvangen voor mijn 7HV. Iedereen die een 7HV uit de eerste batch gekocht heeft zou via zijn shop of distributeur onderstaande parts moeten krijgen. De kit bestaat uit het volgende.
De nieuwe Compass blades : 186 gram (zelfde look als de 6HV blades)
De nieuwe motor coil met dikkere koperen windingen
13 tands pinion
Washer om de maingear wat omhoog te brengen, dit om te vermijden dat de belt tegen maingear aan zou komen.
Nieuwe pulleys voor de belt tensioner, die zijn nu 8mm ipv 9mm en zijn konisch gefreesd. Aan de pulleys heb je een dikke en een fijne rand. De pulley moet geinstalleerd worden met de dikke rand naar onderen toe. De pulleys zijn nu voorzien dubbele bearings.
Extra canopy standoffs, dit om te vermijden dat de canopy tijdens de vlucht in de maingear zou terecht komen.
Een extra frame brace, die moet geplaatst worden juist in het midden van de belt tensioner. Deze dient om het vervormen van de belt tensioner tegen te gaan. Door het aanspannen van de tailboom zou het kunnen zijn dat de belt tensioner niet meer perfect 90° op het frame zou staan. Dus door het plaatsen van de extra frame brace wordt dat vermeden. Om de gaten juist te boren levert Compass een carbon stencil alsook een 3mm boortje.
Hier de pics, ik ga zodra ik tijd heb alles installeren en daar ook wat foto's van maken. Goeie actie van Compass zou ik zo zeggen.
Grtz,
Dirk
Vandaag heb ik de upgrade parts ontvangen voor mijn 7HV. Iedereen die een 7HV uit de eerste batch gekocht heeft zou via zijn shop of distributeur onderstaande parts moeten krijgen. De kit bestaat uit het volgende.
De nieuwe Compass blades : 186 gram (zelfde look als de 6HV blades)
De nieuwe motor coil met dikkere koperen windingen
13 tands pinion
Washer om de maingear wat omhoog te brengen, dit om te vermijden dat de belt tegen maingear aan zou komen.
Nieuwe pulleys voor de belt tensioner, die zijn nu 8mm ipv 9mm en zijn konisch gefreesd. Aan de pulleys heb je een dikke en een fijne rand. De pulley moet geinstalleerd worden met de dikke rand naar onderen toe. De pulleys zijn nu voorzien dubbele bearings.
Extra canopy standoffs, dit om te vermijden dat de canopy tijdens de vlucht in de maingear zou terecht komen.
Een extra frame brace, die moet geplaatst worden juist in het midden van de belt tensioner. Deze dient om het vervormen van de belt tensioner tegen te gaan. Door het aanspannen van de tailboom zou het kunnen zijn dat de belt tensioner niet meer perfect 90° op het frame zou staan. Dus door het plaatsen van de extra frame brace wordt dat vermeden. Om de gaten juist te boren levert Compass een carbon stencil alsook een 3mm boortje.
Hier de pics, ik ga zodra ik tijd heb alles installeren en daar ook wat foto's van maken. Goeie actie van Compass zou ik zo zeggen.





Grtz,
Dirk