Upgrade parts 7HV (1ste batch)

Hoi,

Vandaag heb ik de upgrade parts ontvangen voor mijn 7HV. Iedereen die een 7HV uit de eerste batch gekocht heeft zou via zijn shop of distributeur onderstaande parts moeten krijgen. De kit bestaat uit het volgende.

De nieuwe Compass blades : 186 gram (zelfde look als de 6HV blades)
De nieuwe motor coil met dikkere koperen windingen
13 tands pinion
Washer om de maingear wat omhoog te brengen, dit om te vermijden dat de belt tegen maingear aan zou komen.
Nieuwe pulleys voor de belt tensioner, die zijn nu 8mm ipv 9mm en zijn konisch gefreesd. Aan de pulleys heb je een dikke en een fijne rand. De pulley moet geinstalleerd worden met de dikke rand naar onderen toe. De pulleys zijn nu voorzien dubbele bearings.
Extra canopy standoffs, dit om te vermijden dat de canopy tijdens de vlucht in de maingear zou terecht komen.
Een extra frame brace, die moet geplaatst worden juist in het midden van de belt tensioner. Deze dient om het vervormen van de belt tensioner tegen te gaan. Door het aanspannen van de tailboom zou het kunnen zijn dat de belt tensioner niet meer perfect 90° op het frame zou staan. Dus door het plaatsen van de extra frame brace wordt dat vermeden. Om de gaten juist te boren levert Compass een carbon stencil alsook een 3mm boortje.

Hier de pics, ik ga zodra ik tijd heb alles installeren en daar ook wat foto's van maken. Goeie actie van Compass zou ik zo zeggen.

2011-08-05121335.jpg


2011-08-05121357.jpg


2011-08-05121407.jpg


2011-08-05121643.jpg


Howtousethestencil-engl.jpg


Grtz,
Dirk
 
Yep,

op de 2de batch die geleverd zal worden zullen deze upgrades reeds gemonteerd zijn.

Grtz,
Dirk
 
installaite van de upgrades

Hi guys,

De installatie van de upgrades heeft ongeveer een uurtje in beslag genomen, dit zonder de motor, deze heb ik gisteren gedaan.
Eerst en vooral heb ik de gaatjes geboord met behulp van de stencil voor de extra frame spacer

P8060218.jpg


Supermakkelijk met die stencil en het meegeleverde boortje, hieronder een foto van de geinstalleerde frame spacer

P8060220.jpg


Vervolgens heb ik de oude pulleys van de belt tensioner vervangen met de nieuwe, de nieuwe zijn een pak groter maar hebben dubbele bearings. De pulley wordt met de dikke rand naar onderen gemonteerd. Hier enkele foto's :

P8060216.jpg


P8060215.jpg


P8060217.jpg


Daarna heb ik de extra washer geinstalleerd, deze komt onder de maingear en vermijdt zo dat de belt tegen de maingear gaat aanlopen

P8060221.jpg


P8060222.jpg


Voilà alles geinstalleerd :

P8060225.jpg


Dan nog één item, de extra canopy standoffs die vermijden dat de canopy in de maingear zou kunnen komen.

P8050213.jpg


P8050214.jpg


Zo nu nog wachten tot morgen om de heli opnieuw te testen, ik ben benieuwd wat de nieuwe motor zal gaan doen in combinatie met de 13tands pinion.

Ik hou jullie op de hoogte

Grtz,
Dirk
 
Ben ook erg benieuwd hoe de motor gaat presteren Dirk.
En hoe hij het gaat doen voor je lipo's etc. met bijv.13T.
Moet wel de moeite zijn om een kit met motor en bladen te bestellen, heeft namelijk flink wat meerwaarde als deze combi gewoon goed werkt vanuit de doos.
Moet je alternatieven voor deze onderdelen gaan zoeken dan wordt hij alsnog relatief duur t.o.v. de concurrentie op de 700 size markt.
Zit die 13T pinion trouwens standaard in iedere kit?
 
Hoi Eric,

volgens wat ik nu gehoord heb, zal de 13tand standaard in de kit zitten. Ik heb de laatste nieuwe motor, maar heb gehoord van Compass dat ze er nog wat kleine modificaties gaan aan doen en deze nu testen op IRCHA. Dus de motor die ik nu heb is waarschijnlijk nog niet de definitieve. Maar ik heb er gisteren mee gevlogen en hij heeft bakken meer power dan de vorige motor. Dus het komt wel goed.

Grtz,
Dirk
 
Back
Top