Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Buiten dat...
Dit is een bouwverslag toch?
Maar lees deze laatste pagina vooral over acculaadtechniek en daar is volgens mij ook een aparte pagina voor....
Misschien dat het een beetje storend is Hans, maar het is wel gemakkelijk dat nu alles bij elkaar staat en je niet hoeft te springen naar andere topics. Op den duur weet je niet meer waar je wat hebt geschreven. Jij als jonge vent hebt daarvan nog geen weet, maar als je bijna 80 bent beleef je het een beetje anders. Soms een beetje erg, maar laten we het er maar op houden dat dat mijn probleem is. Gr. Klaas.
Nou nou...
Ik loop tegen de 50 en normaal in het dagelijkse veel met electronica bezig, maar heel veel van wat hier voorbij komt is abracadabra, idem voor alle laadtehnieken etc.. (ook al meet ik dagelijks aan accu's) en dan moet ik mijn vader van 82 het ook nog uitleggen.... (hij bouwt ook)
Nou hè, hè.
Vanmiddag even op bezoek geweest bij mijn oude vrienden van Vaargroep Nienoord.
Dat was de eerste kans om de Mary nat te maken en te proefvaren.
Bij volle kracht ging ze waggelen als een eend.
Wel apart.
Kan ik niet verklaren.
Waaruit ik begrijp Menno, dat een hoop problemen zijn opgelost. Het waggelen is alleen bij volle kracht en weg als je wat gas terug neemt? Het zou kunnen dat bij volle kracht de spanning te ver zakt en je ontvanger er steeds even mee nokt. Dan stijgt de spanning weer en krijg je een soort pulserend gedrag. Is te testen in de wasbak. Kijk dan of het ook gebeurt bij volgas uitsturing op één motor. Nog mooier is om de kap er even af te laten en gelijktijdig de spanning te meten. Met kijken en luisteren kom je een heel eind. Toen ik bij mijn laatste bootje een duurtest deed begon de boel op het eind ook te pulseren. Het zou best kunnen dat die twee motortjes net te hard aan je Nimh accuutje trekken. Gr. Klaas.
Menno, Ook herinner ik me dat bij de testvaart van de Wiesel van mijn kleinzoon de servo van stand veranderde als de spanning in de icad accu te laag werd. Dus best kans dat de servo ook protesteerde. Gr. Klaas.
Heb zojuist de "wasbaktest" gedaan.
Bij het aanschakelen gaf de telemetrie door dat de ontvangeraccu 100% vol was.
Bij vol gas geven zakte dat vrijwel meteen naar 50% en na nog eens een half minuutje, of zo, sprong hij in alarm en begon de storing.
Het lijkt er dus op dat de batterijen niet genoeg capaciteit hebben.
Nou helaas.
Ik ga het niet meer veranderen.
Beetje opletten hoe ik vaar is makkelijker.
Is het mogelijk om op je zender de output voor die motorkanalen te begrenzen? Eventueel met een (instelbare) Dual Rate.
In mijn avatar probeerde ik een 2.750 KV buitenlopertje. Met de 20A ZMR regelaar lukte dat niet, maar met een 10A Hobbyking regelaartje liep de motor probleemloos aan. Nokte alleen als ik teveel gas gaf. Gelukkig kan op de MPX Cockpitt MM zender de uitsturing per kanaal worden begrensd. Bij 45 % uitsturing bleef de boel functioneren. Toch de 500 KV maar teruggezet. Jammer genoeg zijn die niet meer leverbaar en keek ik naar een alternatief Forumlid reinaart heeft er goede ervaringen mee in zijn MTB's. Afijn, weer een ervaring rijker. Gr. Klaas.
waarschijnlijk, te veel stroom door een te dun draadje.
Gevolg, isolatie smelt waardoor en kortsluiting ontstaat , batterijen leveren plots meer dan max mogelijk stroom, draadje word nog warmer, met witte rook tot gevolg van de batterijen en de elektronica die een overstroom gekregen heeft.