Upgrade Tugboat 686

Ik deed helemaal niks!
Zette het schakelaartje op aan.
Dat was alles.

En nee, geen zekering.
Dat past er niet bij in.

Nou.
we zullen maar eens beginnen met dat stekkertje vervangen.

Elektra en Menno...
Echt een hele goede combi.
no-its-not-nope.gif

Laatst bewerkt:
Tsja... Snap dat dat enige verwondering wekt, maar aan de andere kant, ook weer niet té lang de kop over breken, en gewoon lekker varen...

Ga ik ook doen, uiteraard.
Alleen heb ik de laatste tijd zoveel elektrische F.U's dat ik gelijk in de frustratie modus schiet als er, achteraf, iets kleins aan de hand is.

Er was waarschijnlijk een ESC-tje doorgebrand, dus fluks een andere besteld.
Maar WTF moet ik hiermee
IMG_20250517_112805936.jpg

Fijn dat hij zo klein is, dat wilde ik ook.

IMG_20250517_112733242.jpg

Maar hier moeten nog draadjes aan.
Ik moet maar een speld op mijn soldeerbout maken, denk ik.

IMG_20250517_112733242.jpg
Op de achterkant nog meer soldeermogelijkheden...
En ik ben al zo'n ster in solderen.
En op welke plek moeten welke draadjes dan?

Ik weet niet wat ze in China van mij verwachten, maar dit kan je alleen als je Chinese vingertjes hebt.

Nou ja, hij was niet duur.
Kan in de "komt misschien ooit wel eens van pas" lade.

En nu maar weer een andere bestellen.

Heb je de oude niet meer om te kijken waar de draadjes aan moeten Menno? Ali is niet al te duidelijk met wel of geen draadjes. Oppassen dus dat je de goede aanklikt. Gr. Klaas.

IMG_20250517_120236085.jpg

Altied wat, zeggen we dan hier in het Noorden.
Óf de Tugboat 686 is geen schaal 1/72 (wat wel op de doos staat) óf het poppetje is dat niet. (Wat wel bij de beschrijving stond.)
Maar dit figuurtje op de Mary zetten?
Nah..
Nee.
Dan maar geen figuurtjes.

Wel mooi poppetje.
Dat dan weer wel.

Een poppetje in 1:72 moet ongeveer 25 mm hoog zijn. Nu zijn die loggingbootjes niet zo groot, dus is zo'n poppetje gevoelsmatig gauw overmaats, of is het in dit geval ondermaats? Plaatje aan dek geschoten? Niks is wat het liekt! Maar een bootje van 230 mm x 72 wordt in het echt een scheepje van 16,5 m. lengte. En dat waren die loggingbootjes weer niet. Maar wat geeft het, als het maar leuk vaart. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Dit poppetje staat voor de achterdeur van de ingang naar de brug.
Dat soort deuren stootte ik altijd nét niet mijn hoofd aan de bovenrand, en ik ben 1,86 m.
Laat dit figuurtje nu eens ook zoiets zijn...

maar het maakt inderdaad niets uit.
Als hij maar leuk vaart.
(Moet eerst de BB motor het weer doen. :yes: )
Alleen vind ik het een model altijd af maken. Bijvoorbeeld een figuurtje op de brug.

Anderen vinden het juist helemaal niets, zo'n poppetje.
Leuk voor in een diorama, maar niet voor op een model.
Is ook wat voor te zeggen.

Maar WTF moet ik hiermee
IMG_20250517_112805936.jpg
Dexze foto is bruiukbaar voor advies.
De andere twee zijn te wazig.
Pas als ik de andere kant kan zien, kan ik er meer van zeggen, maar wat ik VERMOED, is dat hier (van boven naar beneden) zwart, rood en wit van een servosnoertje gesoldeerd kunnen worden.
Hoogstwaarschijnlijk komt dan aan de achterkant de motoraansluiting.

De vaaraccu sluit je gewoon als ontvangeraccu aan, rechtsstreeks op de ontvanger, 4,8 tot 6 volt uiteraard. De ontvangeraccu voedt dan via dit regelaartje de motor.

Nogmaals, da's een gok...

Anderen vinden het juist helemaal niets, zo'n poppetje.
Leuk voor in een diorama, maar niet voor op een model.
Is ook wat voor te zeggen.
Aan dek, géén poppetjes... Scenery of niet (op zich een leuk idee, een mannetje wat een vers in de grondverf gezette las aan het schilderen is), na een tijdje gaat het opvallen dat die vent aan het eind van de middag nog stééds aan het schilderen is, en dan wil je hem op zijn flikker geven waarom ie nou NOG niet klaar is met dat kleine kloteklusje... :D :D :D

Maar een poppetje op een plek waar altijd iemand hoort te zijn, zoals in het stuurhuis, of achter het roer (of in geval van pokkebootje, een peukie rokend aan de koffietafel, dat is óók een heel gerechtvaardigde permanente bezigheid op schepen), dat stoort veel minder.

Dat gezegd hebbende, ik zoek nog een schipper/stuurman van 10~11 cm lengte. Ik heb al gezocht, maar kan in die lengte weinig vinden.

Het kan ook een oplossing bieden, die poppetjes.
De enige plek waar ik destijds in mijn Geopotes 14 een servo kwijt kon was onder het vaste achterdek.
Net voor de accommodatie.
Na ettelijke jaren van service gaf deze het op en de enige oplossing was met een bladzaagje zo netjes mogelijk het dek eruit zagen, servo vervangen en het dek er weer in lijmen.
Toen zat er wel een lijmnaad naderhand.
Die naad is nu meniekleurig, en er zit een mannetje bij die aan het schilderen is.
En daar mag hij nog jaren over doen.

Ëmbrace the F*ck up" zeggen de fransozen dan.

Back