@DeltaMike, maarrrrrrr : Is zoom de ailerons licht omhoog?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, ik kreeg ze indruk op RCgroups dat tijdens Zoom de ailerons licht omhoog staan (Dat is Reflex toch?) omdat het nog minder weerstand zou hebben (tijdens launch). De uitleg van Bastiaan meldt 'mooi recht omhoog gaat'. Daaruit maak ik op dat het speedmode is met een setting die sommige andere flightmodes uitsluit e niet exact wat hierboven staat./QUOTE]
Precies! Jouw verhaal over de ailerons die iets naar boven staan staat hier verder los van. de aileronstand in combinatie met het verhaal over de minste weerstand tijdens ''speed/zoom-mode'' is afhankelijk van het vleugelprofiel. Er zijn inderdaad mensen die, met de ailerons iets naar boven tijdens deze flightmode, beweren hoger te gooien en sneller te kunnen vliegen. Persoonlijk geloof ik er niet zo in en zie ik het op de wedstrijden waar ik afgelopen tijd heb gevlogen ook niet meer. Maar hey, als het werkt voor je, waarom niet? wanneer ik de ''experts'' mijn settings( rudderless, omgekeerde ailerondiff, flightmodes ed) stuur kijken ze me ook aan met zo'n blik van uuuuuhhhh....bij mij werkt hetexperimenteer vooral, daar wordt je algemene kennis om je vliegtuigen af te stellen alleen maar beter van. leergierigheid en enthousiasme, daar kom je een heel eind mee
![]()
@DeltaMike, maarrrrrrr : Is zoom de ailerons licht omhoog?