V-bar 5.1 update

Je moet een kabel trekken vanuit je rx naar de vbar. daarin geef je een percentage op je gas(de th curve_. dat percentage is een directe maatstaf aan je rpm(welke je ingeeft in MAX RPM). max rpm=100 procent. 0 procent is 0 rpm. dus 50 procent is 1000rpm als je 2000 max rpm hebt ingevoerd.
De curves in de vbar in het home screen, en de expert tab worden alleen door de vbar gebruikt als je geen governor gebruikt, maar gewoon esc aansturing. dus met een curve. hij pakt ook deze curve mocht de sensor stuk gaan/geen signaal geven. wel instellen dus!

maar is dit nu ook een vervanger voor de pittig geprijsde regelaars? in de tests gaven ze aan te vliegen met 'cheap' 100a regelaars....

ik heb ergens gelezen dat zeker niet alle regelaars geschikt zijn, het zou o.a. te maken hebben met een delay. Dan kan v-bar niet snel genoeg ingrijpen. ik denk dat je een soort " rock-bottom" regelaar moet hebben zonder enig poespas, wellicht dsat daarom die goedekoper regelaars zeer geschikt zijn ?
ik denk dat het toch best wel wat inspanning kost om een optimale governor te krijgen. heb je dat eenmaal voor elkaar dan zou het beter moeten zijn dan enig andere governor, omdat de v-bar governor precies weet wanneer er veel of weinig vermogen gevraagd wordt en wanneer hij dus moet bijregelen
ik kijk het eerst wel even aan hoe het bij de anderen gaat, als het met een el-cheapo regelaar goed lukt dan is het de moeite waard om ook te proberen. sensor heb ik nog wel liggen
bas

inderdaad tim , had hem net ook terug gevonden, die mr.mel is een slimme vent die dit mooi uitgezocht heeft !
die ESC's zijn erg goedkoop dus wel een proef waard

Bas

Ik ben er blij mee.
5.1 is strakker.
De paddle simulation heb ik geprobeerd op aandringen van Paul
COOOOoool !!!

Hiermee krijg ik meer mijn poppy stijl terug.
Je kunt beter smackdown vliegen met poppy stops, lekkerrrrrrr

Helaas, geen filmpje gemaakt.
Het was ook te koud voor woorden.
De cracking moves waren standaard ingebouwd door de kou.

update 5.1

hallo mede vliegers ik heb een trex600 Vbar met een castle regelaar en heb de Vbar op 5.0 pro.

Nou vlieg ik nog niet zo lang ik ben nog een beetje in de hover fase en ben een beetje aan het proberen om wat dingen bij te leren

maar is het dan verstandig om de Vbar te updaten (ik gebruik de gouveneur van castle)

en zijn bij het updaten van de vbar al je instellingen weg.

mvg

neen, de instellingen raken niet verloren en voor de nieuwe bijgekomen functies worden een aantal bruikbare basiswaardes gekozen, aldus het v-stabi forum

Bas

Back