V-tail

Hallo,
Ik ben op zoek naar een snelle hotliner voor een turbine op te plaatsen, ik heb daar al een draadje over bij pylonracen en speedmodellen.
Nu vind ik bij mijn zoektocht naar extreme modellen alleen maar toestellen met een conventionele staart. Mijn ervaring heeft geleerd dat dit problemen geeft met de hete uitlaatgassen en een V-staart dus veel geschikter is.
Nu heb ik ergens gelezen dat je zonder al te veel problemen bij een conventionele staart de stabilo in 2 kan zagen en onder een hoek van 110° terug opbouwen. kan dit? Of is dit wel heel kort door de bocht?
Ik plaats deze thread hier omdat sommige zwevers verkrijgbaar zijn met ofwel V- staart of een conventionele staart voor hetzelfde model.

Grtz A

Nee, dat is veel te kort door de bocht. Begin eens HIER te lezen (onderaan) en dan zul je zien dat er iets meer bij komt kijken.

Is een PAF Opus niks?

De opus is veel te duur voor een oude hotliner vind ik.
Ik zie dat het inderdaad wat ingewikkelder is dan twee halve hoogteroeren om een v-staart te maken, ze moeten dus groter zijn.
Die plannen berg ik dus op.

Grtz A

er zijn genoeg toestellen met een Vstaart... het enige probleem doet zich voor in de romp... vaak zijn deze redelijk smal. (hotliners)
dan zou je al zelf een tank moeten fabriceren.

misschien geen hotliner, maar een Salto wordt ook wel is voorzien van een turbine.
het voordeel is de romp... deze is wat "boller" waardoor je best wat brandstof kwijt kan.
Google Afbeeldingen resultaat voor http://rcartf.co.uk/images/salto-e.jpg

er zijn genoeg toestellen met een Vstaart... het enige probleem doet zich voor in de romp... vaak zijn deze redelijk smal. (hotliners)
dan zou je al zelf een tank moeten fabriceren.

misschien geen hotliner, maar een Salto wordt ook wel is voorzien van een turbine.
het voordeel is de romp... deze is wat "boller" waardoor je best wat brandstof kwijt kan.
Google Afbeeldingen resultaat voor http://rcartf.co.uk/images/salto-e.jpg

De salto is inderdaad een supertoestel, ik heb deze al in jetversie:
full
full

Het is mij deze keer te doen om een supersnelle hotliner, ik heb intussen naar valenta gemaild of ze mss geen custum sabre willen bouwen.

Grtz A

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze had ik nog nooit gezien, prachtig gewoon, maar romp is ontoereikend om er een feultank in te krijgen. En vooral nogal prijzig.

Grtz A

Denk niet dat je even boud kan stellen dat de opus een afgedankt vleugel profiel heeft, een noch een oude sjompie is.
Wellicht zijn er doelmatiger profielen voor het F5B ontwikkeld, om juist dat spelletje effectief mogelijk te kunnen spelen.
De betreffende Opus is versterkt om er die rollercoaster jet vluchten mee te kunnen maken.

V-tails te kust en te keur. Goed zoeken... :)
Een fraaie... Backfire en Speedfire...
FVK Modell Seite 3
Backfire-1 F5F: F5B.CZ

Of een oude Raketenwurm I opsnorren op RC-Network...

Simba...
CHK Modelle - Simba

Wildflug?
http://mario-weichelt.de/equipment/equipment.html

Gr Bas

Denk niet dat je even boud kan stellen dat de opus een afgedankt vleugel profiel heeft, een noch een oude sjompie is.
Wellicht zijn er doelmatiger profielen voor het F5B ontwikkeld, om juist dat spelletje effectief mogelijk te kunnen spelen.
De betreffende Opus is versterkt om er die rollercoaster jet vluchten mee te kunnen maken.

V-tails te kust en te keur. Goed zoeken... :)
Een fraaie... Backfire en Speedfire...
FVK Modell Seite 3
Backfire-1 F5F: F5B.CZ

Of een oude Raketenwurm I opsnorren op RC-Network...

Simba...

CHK Modelle - Simba

Gr Bas
Wildflug?

Het probleem is meestal rompruimte, Backfire heb ik hier liggen zeker geen tank in, speedfire en wildflug heeft hetzelfde probleem.
De Sabre kan op zijn minst 45x45x200 mm in zijn romp kwijt wat een goede 0,4l is , het is nog steeds niet veel, maar het is beter dan niks.

Grtz A

Passende tank is eenvoudig zelf te maken uit een epoxy vleugelbuis... mits je die in je scratch bak hebt liggen...

Hmmm... 2,4Ghz ontvanger in de vleugel? zo ook de ontvanger accu... 2S open vouwen? Slechts 1 servo nog in de romp.
Een bladdertank uit diesel/kerosine/lampolie (petrolium met dennegeur)... 'fuel tank' niet feul :)
Wel met schotten er in... wegens versnellingskrachten?

En anders de romp toch maar modificeren.... Ik zie dat die Opus ook een bovenmatig vette buik heeft gekregen...
Iets minder ARF... iets meer geknutsel... nieuw rompje voor de Backfire trekken?
Is hobby... dan mag je flink knutselen. Geldt in het algemeen altijd, wil je het gister klaar hebben, moet de portemonnee van vandaag goed gevuld zijn... :(

Als ik naar die Simba V-tail kijk... daar is in de accubak een beste tank te bouwen?

Je kan ook een Staufenbiel Hawkje nemen. De T eraf zagen... kopietje trekken van de Backfire V-tail... of bruiklenen of eentje bijkopen... kijken of je de lengte van de staart in een beetje in een vergelijkbare proportionele waarde kan aanbouwen? Zou je je ook kunnen vergrijpen aan een Simpropkistje?

Ware het niet... Hoe hard moet het gaan voordat het explodeert in de lucht... zoals ik ooit een kist van Jos Mouris heb zien desintegreren in een duik, vol gas. De versnipperde onderdelen van de Surprise? dwarrelden neer voor zijn verbouwereerde gelaat... de motor als een dambuster projectiel over het veld. Het was net iets te veel van het goede geweest... of heeft de vleugel net 1x te veel geoscileerd... materiaalmoeheid... er is een grens van het belastbare... een vlucht te veel...

Snelheid was ook gemeten.. net te voren... +300.. GJVO weet dat nog wel.
Bijzondere afsluiting van mijn eerste kennismakingsdag bij een nog prille NL-F5B...

De Opus blijft zeker heel... en heeft meneer PAF gezinnen te onderhouden... vandaar die prijs... je kan er ook een mooie Nikon camera body voor kopen? Of een aardig autootje voor erbij... Keuzes, keuzes, keuzes...

Probeer dus ook de lat niet te hoog te leggen. Perceptie van snelheid is relatief.

Laatst bewerkt:
Ik zou een malletje maken in de romp met een diepvrieszakje met pu schuim, zo zou ik iedere mm kunnen benutten, maar daarvoor heb ik wel eenromp nodig met een klein beetje plaats in.
Ontvangeraccu en ontvanger mogen geen probleem zijn, er zit tenslotte geen motor in de neus he.

Grtz A

hmmm, als je al een salto hebt, dan kom je niet ver met men raad :D

maar om even verder te gaan naar de zoektocht van een gepast model...

er is nog niet vermeld in welke spanwijdte je mikt.
wil je een wat kleinere hotliner? mik je boven de 3meter uit?
welk beeld heb je precies in je hoofd van je hotliner?

er zijn heel wat modellen met een Vstaart rond 2meter, en iets groter, maar ook deze hebben allemaal een erg slanke romp , iets wat uiteraard logisch is.

Hey Bas, welk merk maakt de simba? Ik vind er veel over terug, maar niet waar je ze kan kopen.

Ik zou graag iets hebben van tussen de 1,5 en de 2 meter, er zijn enkele onbreekbare f3s airframes die zeker voldoen, maar geen enkele met V staart.
Mijn salto is net als de sabre ook van valenta, het is de cfk D-box versie en deze heeft al bewezen extreme belastingen aan te kunnen. Doordoor dat ik valenta nog eens contacteerde.

Grtz

Je bestelt hem bij de producent?! De link naar de site die ik je heb gegeven.
Enige verkoopkanaal. Gewoon informeren, mailen of bellen.

Verder heeft de Enigma ook een behoorlijk vierkante buik. Evo Max van Lindinger.
Past 5S 3300mA, kap aan 4000mA?
Zou ik die kist geheel met vocht vullen... gaat er vast 1 liter in...

Wat is het verbruik van een microturbine? Vliegduur?
Je staat ook met zo een kist ook geen uur te vliegen. En lijkt me het behoorlijk inspannend. Niet zozeer de snelheid, maar het immer schrale contrast van de kist... dat een loopje neemt met je gezichtsscherpte en je perceptie...

Ook een F5B kist raak je als je niet oplet, je ogen maar even afwend, onmiddellijk kwijt.
Dat overkomt je eerder als je spelevaart, dan dat je een F5B rakkenparcours vliegt met een coach achter je...

Dan is 10 minuten boenderen/spanningsboog al aardig lang?... vandaar de tankgrootte?
Een beperkte tankinhoud is ook een vorm van veiligheid?

Hij verbruikt 130 ml/ min, maar 1 luchtbelletje in de aanzuig, en de turbine is meteen uit, dus ik moet een mooi gevormde tank kunnen maken, een halve romp vullen zit er dus niet in. Enigmas en evo maxen hebben geen V staart.
Als ik mij aan een model zonder V-staart wil wagen kan ik al meteen kiezen uit 3 verschillende toestellen, maar ik ben er zeker van dat dit problemen gaat geven.
Ik zie dat de simbavleugel 2 delig is, het moet een vleugel uit 1 deel zijn.

Grtz A

misschien is het wat ver gezocht, maar tegenwoordig zijn DLG bouwers bezig met full carbon vleugels te bouwen... carbon spread-tow materiaal voor de vleugels geeft het een enorme stijfheid...

het moet mogelijk zijn om een paar schuimkernen te snijden in een profiel dat voor hotliners geschikt is, carbon spread-tow er over, en in de zak.

een romp zelf bouwen geeft dan weer het voordeel dat je ze iets ruimer kan maken voor de brandstoftank...

en wat staartvlakken betreft, dat moet dan ongeveer hetzelfde gebeuren als de vleugels... maar dan gedeeldelijk carbon/glasvezel?

misschien dat je iemand voor je kar gespannen krijgt om een experiment aan te gaan?
het is het proberen waard.

Simba is als ik me niet vergis nog voor de oude 10cellen klasse gebouwd. Die gaat niet sterk genoeg zijn voor je wensen.

Back