vader leren vliegen

hallo allemaal

ik ben nog vrij nieuw op dit forum, en ik heb de volgende vraag : ik wil mijn vader leren vliegen met bestuurbare vliegtuigen ik zelf vlieg al 4 maanden ik heb het nu wel redelijk onder de knie 4 kanaals

maar mijn pa wil het vliegen ook leren ik heb een mini super cub en een freewing seagull en nu hebben we samen een bixler 2 gekocht, dit vliegtuig is nog niet vlieg klaar maar ik heb hem al een paar keer met mijn super cubje laten vliegen dit ging erg verkeerd hij vergat te sturen met de rechter stick hij gebruikte de linker

maar hoe kan ik het hem anders aanleren het is namelijk een beetje zonde als die crasht met de bixler 2

als iemand tips heeft dan hoor ik die graag en oh ja ik heb geen zin om een simulator te kopen en hij trouwens ook niet

met vriendelijke groet stefano

Je kan zelf voor simulator spelen,

Hou de kist boven je hoofd en let op de roeren terwijl je vader stuurt, als je dan de stuurbewegingen mee beweegt, dan ziet je vader in iedergeval het effect, ook met recht op je af vliegen!!!!

Je kan er natuurlijk bij gaan rennen om het realitischer te maken ;-)

Je kan daarna wind of turbulentie simuleren door de kist te bewegen waarbij je vader moet corrigeren zodat hij vlak blijft

Of denk aan een bocht maken waarbij hij up moet geven om het neusje niet te veel te laten zakken!!

Wel even opletten dat niemand staat te filmen. ;-)

lol :mrgreen:

Als je geen zin hebt om een sim te kopen, houd het al een beetje op..
Dat is namelijk de enigste echt veilige manier om de stuurbewegingen te leren. Ik ben zelf ook niet zo'n sim liefhebber, maar voor het leren van nieuwe zaken is het geweldig. 1 druk op de knop en er staat een nieuw toestel..
Vind je het duur? Hoeveel kost een crash? Vaak kost een beetje crash al meer dan de sim kost...

Waarschijnlijk heb je denk ik ook geen zin om een tweede zender te ritselen, die gekoppeld kan worden. Dat is nl de iets minder veilige manier, aangezien er nu wel echt gevlogen wordt.
Maar je kunt er makkelijk zelf sturen, en met 1 knop het signaal naar de tweede zender overzetten.
en gaat het mis, laat je de knop los, kun je zelf weer sturen.
Moet je natuurlijk wel 2 zenders hebben die samen gekoppeld kunnen worden.

Heb je daar geen zin in?
Dan is het gewoon een kwestie zelf opstijgen, flink hoog gaan zitten.
dan de zender overgeven aan je vader, en als het misgaat de zender terugpakken. Moet je wel op tijd doen, anders heb je nog een hoop losse onderdelen.

laatste optie zou het verhaal van de persoon hiervoor zijn :mrgreen:

Bij de weg, als je in je profiel je locatie aan zet, kunnen mensen in je omgeving je hulp aanbieden.
vaak is ff echt praten 1000x sneller dan weken heen en weer typen..

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.
Hou het even ontopic als je wil? Iemand van 15 hoeft van mij niet te zeggen waar hij of zij vandaan komt. De tekst was verder prima te lezen ondanks dat deze niet aan het groene boekje voldoet.

Ontopic:
Inderdaad zoals eerder geopperd biedt een simulator de ideale mogelijkheid om het stickgevoel te leren. De enige andere optie is om leraar-leerling te vliegen met 2 zenders. Ik zou in de situatie die je beschrijft niet toestaan om je vader te laten vliegen en als je ziet dat het mis gaat snel de zender over te pakken.

lol :mrgreen:

Als je geen zin hebt om een sim te kopen, houd het al een beetje op..
Dat is namelijk de enigste echt veilige manier om de stuurbewegingen te leren. Ik ben zelf ook niet zo'n sim liefhebber, maar voor het leren van nieuwe zaken is het geweldig. 1 druk op de knop en er staat een nieuw toestel..
Vind je het duur? Hoeveel kost een crash? Vaak kost een beetje crash al meer dan de sim kost...

Waarschijnlijk heb je denk ik ook geen zin om een tweede zender te ritselen, die gekoppeld kan worden. Dat is nl de iets minder veilige manier, aangezien er nu wel echt gevlogen wordt.
Maar je kunt er makkelijk zelf sturen, en met 1 knop het signaal naar de tweede zender overzetten.
en gaat het mis, laat je de knop los, kun je zelf weer sturen.
Moet je natuurlijk wel 2 zenders hebben die samen gekoppeld kunnen worden.

Heb je daar geen zin in?
Dan is het gewoon een kwestie zelf opstijgen, flink hoog gaan zitten.
dan de zender overgeven aan je vader, en als het misgaat de zender terugpakken. Moet je wel op tijd doen, anders heb je nog een hoop losse onderdelen.

laatste optie zou het verhaal van de persoon hiervoor zijn :mrgreen:

Bij de weg, als je in je profiel je locatie aan zet, kunnen mensen in je omgeving je hulp aanbieden.
vaak is ff echt praten 1000x sneller dan weken heen en weer typen..

en sims zijn misschien niet zo duur maar je hebt er wel een goeie pc voor nodig mijn grafische kaart is wel goed maar zo goed om sims lekker soepel af te spelen ook weer niet denk ik

Ligt eraan hoe oud het spul is..
Mijn laptop van 4 jaar oud draait een sim best vlot. Zolang ik hem op de stekker aangesloten houd, op de accu is het snel over.

je kan een sim vaak ook veel verder terugschroeven qua beeld dan een spelletje.
je moet eens kijken hoeveel het scheelt als je de schaduwen weghaalt, en verteld dat hij na 500 meter niet meer alles 100% netjes hoeft te doen.
Ik heb zelf Realflight, daarin kun je ook nog veel instellen over hoe grafisch perfect je de omgeving wilt laten zien, en hoeveel kleinigheden er worden weergegeven.

Je zou ff moeten googlen op Realflight. Er staan vast ergens de minimale specs vermeld.
Phoenix is ook een goeie, daar staan ook vast wel ergens specs van vermeld.

Specs van realflight:

RealFlight 6.5
Minimum Recommended System:
Some graphical features may be disabled.
Aerodynamic calculations will remain high quality.

Windows* XP, Windows* Vista™, Windows* 7 or Windows* 8
*Local administrator access required.

Intel® Pentium® 1.0GHz or equivalent
512 MB RAM
7 GB Hard Drive Space
DVD Drive
3D Accelerated Video with:
- 32 MB Dedicated Video Memory
- Full DirectX 9 compliant (Shader Model 2.0 or better)

Optimal System:
For best graphical performance

Dual Core 2.4GHz CPU
2 GB RAM
3D Accelerated Video with:
- 512 MB dedicated video memory
De minimale specs zijn zo laag, dat een pc van 6 jaar oud dat nog steeds zou moeten trekken.
32 mb videokaarten is bijna vooroorlogs ;-)
en volgens mij zitten de processoren al bijna 10 jaar boven de 1 ghz uit.

5 jaar geleden had mijn middenmoot pc al een dualcore 2,4 ghz aan boord

Hou het even ontopic als je wil? Iemand van 15 hoeft van mij niet te zeggen waar hij of zij vandaan komt. De tekst was verder prima te lezen ondanks dat deze niet aan het groene boekje voldoet.

Ontopic:
Inderdaad zoals eerder geopperd biedt een simulator de ideale mogelijkheid om het stickgevoel te leren. De enige andere optie is om leraar-leerling te vliegen met 2 zenders. Ik zou in de situatie die je beschrijft niet toestaan om je vader te laten vliegen en als je ziet dat het mis gaat snel de zender over te pakken.

alleen het enige probleem is hij wil erg graag het vliegen leren met een mini super cub deze heeft een afwijking naar rechts en dit is niet te verhelpen er zit een pruts 27mhz zender je kan wel wat trimmen maar alles zit op een printplaatje

dan heb ik het over de esc dus er zitten geen echte servos in dus er is niks om te kunnen fiksen nu vlieg ik met een freewing seagull een leuke zwever met een pusher prop 1.40 m breed deze is een keer hard gecrasht maar ik heb hem weer opgelapt alleen als deze het begeeft gaat alle elektronica naar de bixler en die mag hij dan gebruiken aangezien hij de bixler heeft betaald en ik de twee andere vliegtuigen ik denk toch dat ik hem eerst voor mn pa in de lucht help dan laat ik hem vliegen ik hoop dat dit gaat lukken anders neem ik zijn bixler met veel plezier over lol

oh ja en mijn vader is nogal een krent en ik denk niet dat hij 60 euro voor een sim wil uitgeven

het gene wat die dan zegt is tja dan probeer ik het wel te leren zonder

Je laptop kan het hebben in ieder geval. Vertel je hem ook dat zijn eerste crash ook 60 euro of meer gaat kosten? :D

Dat jij zoiets belangrijks liever negeert, wil nog niet zeggen dat iedereen zo slordig is.
Ook Ron geeft terecht aan dat als je hulp op maat wilt, je kansen een stuk beter worden, naarmate helderder is wie je bent en wat je doet.
Wie daar aangebrand op reageert, die... nou ja, je weet wel.

Ik zie overigens nergens dat er aan een groen boekje wordt gerefereerd.

Nog even over dit forumonderdeel in het bijzonder:
We helpen hier beginners en als die iets stoms dreigen te gaan doen, dan komt er actie.
Helemaal als er 'advies' komt van andere nieuwelingen die er duidelijk ook nog niks van snappen.

Stefan, even om jou en je vader wat getallen te geven..

Ik ben met heli's begonnen.
Een "klein" helitje van 60 cm lengte kost ongeveer 6 a 700 euro.
Een grote van ong. 1,20 meter kost ongeveer 1000 tot 1500 eur.

Een gemiddelde trainer (vliegtuig) van ong. 1,5 meter vleugel zit ook zo op de 400 eur, als alles nieuw moet zijn.

Als je dat soort getalln in je achterhoofd houdt, is 100 eur voor een sim niets..
Zeker als dit je vele crashes gaat besparen
En je kunt het ook op regenachtige dagen doen.

Over je kleine "printplaat" toestel, vaak zit de aansturing vast met ijzer stangetjes. Deze kun je vaak een tikkie verbuigen, zodat je dat naar rechts trekken een beetje kunt verhelpen

Je computer is er iig goed voor, zoals ik je een paar post terug liet zien.

Wel een klein forumtipje in het verlengde wat ron melde..
Woordenboeken etc hoef je er niet bij te pakken
Maar zet wel even een enter neer als je zelf tijdens het praten een pauze inlast..
Dat maakt je verhaal een stuk makkelijker te lezen

Hou het even ontopic als je wil? ...
Mijn bericht licht een opmerking van Student daarboven toe, met links hoe e.e.a. aan te passen. Verder zat er slechts zes minuten verschil tussen die twee berichten, anders zoiu ik zo'n off-topic behulpzaam bedoeld bericht niet geplaatst hebben. Door die korte tijd zal vrijwel niemand het draadje alleen voor mijn bericht geopend hebben.

... Bij de weg, als je in je profiel je locatie aan zet, kunnen mensen in je omgeving je hulp aanbieden. Vaak is ff echt praten 1000x sneller dan weken heen en weer typen..

... Iemand van 15 hoeft van mij niet te zeggen waar hij of zij vandaan komt. ...
Ik schrijf ook nergens dat dat moet, ik doe een suggestie omdat ik denk dat het nuttig is voor topicstarter is. Je hebt mijn bericht dan wel geciteerd, maar heb je het helemaal gelezen/begrepen? Je kunt mijn bericht rapporteren bij moderatoren, dat doe je met het waarschuwingsbordje naast mijn bericht, dan weet je of de moderatoren jouw mening delen.

.... De tekst was verder prima te lezen ondanks dat deze niet aan het groene boekje voldoet. ...
Ik heb niets over taal/woord/interpunctie-gebruik van topicstarter geschreven. Wederom: heb je mijn bericht helemaal gelezen/begrepen?

Mijn bericht licht een opmerking van Student daarboven toe, met links hoe e.e.a. aan te passen. Verder zat er slechts zes minuten verschil tussen die twee berichten, anders zoiu ik zo'n off-topic behulpzaam bedoeld bericht niet geplaatst hebben. Door die korte tijd zal vrijwel niemand het draadje alleen voor mijn bericht geopend hebben.

Ik schrijf ook nergens dat dat moet, ik doe een suggestie omdat ik denk dat het nuttig is voor topicstarter is. Je hebt mijn bericht dan wel geciteerd, maar heb je het helemaal gelezen/begrepen? Je kunt mijn bericht rapporteren bij moderatoren, dat doe je met het waarschuwingsbordje naast mijn bericht, dan weet je of de moderatoren jouw mening delen.

Ik heb niets over taal/woord/interpunctie-gebruik van topicstarter geschreven. Wederom: heb je mijn bericht helemaal gelezen/begrepen?
Ik lees het net zo goed als dat jij het kopieert en plakt ;-) Daarnaast hoef ik niet te weten of moderatoren mijn mening delen, het stoort me dat jij op de man speelt in plaats van mensen helpt op dit forum.

Het is me nu helemaal duidelijk, je hebt mijn bericht wel gelezen maar er niets van begrepen. En dat is niet op de man spelen, dat is constateren, geen opmerking over jou als persoon. Met mijn bericht probeer ik juist te bereiken dat mensen elkaar beter kunnen helpen. En met al 136 berichten aanwezigheid hier op het forum zou ik toch enige terughoudendheid betrachten met betrekking tot mijn mijn onbehulpzaamheid hier op MBF, of andere fora.

Ah, hoeveelheid berichten is hoeveel spreekrecht iemand heeft? Sorry maar iedereen is gelijk en heeft recht op een eigen mening. Ook ik kom al menig jaar hier en ik lees enorm veel. Ik neem alleen niet de moeite om iedereen te copy-paste 'helpen'. Laat mensen in hun waarde en accepteer anonimiteit.

Back