@ Ron & Hans; ik dacht ff dat dit de makkelijkste en kleinste oplossing zou zijn... Het is voor het noise-canceling gedeelte en ik neem aan dit dit een constante stroom vraagt, dus dat dit niet flucueert.
Kan dit dan toch niet gebruikt worden?
Oorspronkelijk geplaatst door
Dirk
Dan zal hij "ongeveer" 200mA stoken (dat kan het zonnecelletje overigens niet leveren)
Ik denk dat het idee is om gedurende de niet-gebruikte tijd op te laden in de zon. Bij gebruik dan de ingebouwde LiPo leegtrekken.
Nu wil het zo zijn dat in deze zelfladende noodaccu's ook een geschakelde voeding zit om van de spanning van de enkele LiPo-cel netjes 5,1V te maken. Met wat creativiteit is die omvormer aan te passen zodat er 3,0V uit komt. Alternatief is om de USB-aansluiting te laten vervallen en een omvormer van Polulu er in te knutselen. Zit alles netjes in één behuizing.
Hmm, de ingebouwde omvormer aanpassen ... dat klinkt interessant.....
Ik wil eigenlijk de zonnecel altijd in het volle licht zetten en zo als de headset in gebruik is tegelijk laden en gebruiken ... of is dit technisch niet mogelijk? Nu zal idd de ingebouwde accu sneller leeg zijn als dat de zonnencel kan laden , maar dan heb ik nog de 2AA batterijen die in de headset zelf zitten.(batterijen zitten in een apart kastje tesamen met een on-off schakelaar , dit kastje is verbonden aan de headset.)
Dan komt meteen de volgende vraag; 3V van de 2 alkaline batterijen en een 3V van de noodaccu, dat zal niet goedkomen.
In eerste instantie wilde ik gewoon op de connecties waar de batterijen in vastklemmen 2 draadjes solderen en dat verbinden met de noodaccu. (dmv futaba stekker). Op zich kan dit alsnog natuurlijk, noodaccu leeg, 2 alkaline batterijen erin, noodaccu wegnemen.
Is er een mini -schakeling of iets dergelijks te maken of gewoon een schakelaar dat de batterijen kunnen blijven zitten en als ik merk/zie dat de noodaccu zijn werk niet meer doe dmv een knopje omzetten de alkaline batterijen kan inschakelen?
ohh ... voordat ik het bestel; zonnencellen werken toch achter glas neem ik aan??
Bedankt ,
Cor