Van belt CP V2 naar HK 500 GT - Setup suggesties?

Ik was mn Belt CP v2 helemaal zat en heb m verkocht via MP.

Ik ben nu gegaan voor de Trex clone: HK 500 GT met de volgende setup:

HK-500GT 3D Electric Helicopter Kit (incl. blades and extras)
Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class)
Turnigy MG930 Digital Metal Gear Servo 3.6kg / 26g / 0.14sec
BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo (MG) 6.4kg / .08sec / 46.5g (voor de staart)
TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
Turnigy 3000mAh 6S 20C Lipo Pack (Great for T-Rex 500)

Zender en ontvanger van Eurgle. Gyro van Turnigy, specs weet ik zo ff niet.

Iemand nog suggesties of tips?

Als gyro kun je ook de HK 401 nemen van 14 $
Ik heb beide de Telebee die tegenwoordig Turnigy heet en de HK 401.
Ik merk geen verschil, met normaal vliegen dan. (ben nog niet aan 3D toe voorlopig)

Voor de staartrotor is het eigenlijk een vereiste om de metalen bladhouders erbij te bestellen.
De plastic variant schijnt het nogal eens te begeven.

Ok thanks, heb die gyro op aanraden van een ervaren vlieger gekocht voor de Belt CP. Die kon ik ook gebruiken op de HK zei die, dus daar vertrouw ik dan maar op :)

Mocht het nou niets zijn, dan zal ik s eens naar de HK401 kijken.

Grrr, pakket heeft meer dan 2 weken bij de douane gelegen. Komen ze nu met een inklaringsbriefje. De boel zondag op de post gedaan, dus hopelijk van de week alles binnen en met Pasen lekker bouwen! :)

Nou, de boel is binnen. Ziet er echt mooi uit allemaal en een stuk steviger dan die Belt CP zooi. Achteraf gezien was dat echt rommel. Maargoed...

Zit alleen te klooien met de servo's. Heb ze op de plek zitten, maar de ball-links passen niet in de armpjes. Iemand tips hiervoor? De gaatjes zijn te klein, dus het schroefje past er niet door én ze zijn van plastic en heb ze liever van metaal. Iemand tips waar ik die kan halen?

Armpjes wil je niet van metaal hebben .... kost je gegarandeerd je servo's bij elke crash.

Volgens mij dien je de ballinks er gewoon in te schroeven .... zal moeten gaan.

Hmm, zit ook wat in.

Er zomaar inschroeven gaat niet werken, daar zijn ze echt te klein voor. Je zal te toch ook vast moeten zetten aan de achterkant met een moertje? Die mis ik ook in het pakket.

om de gaatjes van de servo arms te vergroten neem ik meestal een hete naald (opwarmen met aansteker of dergelijke), waarna ik de gaatjes wat vergroot...werkt prima...

wat een badjakker ;) :p ben je toch, ik heb het je toch allang gezegd.....met een kleine kruiskop erin draaien tot het gaatje groot genoeg is en dan gewoon erin draaien.... succes met bouwen....nu alleen je li-po's nog ;)

@Anko: Dat kan wel zo zijn, maar je kunt zo bij elk stukje electronica wel een probleem 'vinden' hoor.

Het betekent niet meteen dat een merk of een serie van een bepaald stuk electronica per definitie voor problemen zal zorgen.

Ik roep het wel vaker, maar ik zou ook vooral de gebruiker niet onderschatten.

Laatst heb ik nog iemand gezien die met een opgezwollen lipo ging vliegen. Nog gewaarschuwd voor problemen, maar door eigenwijsheid natuurlijk een heli kapot.

En dan durven ze nog te beweren dat het gaat om een slecht accu-merk. :rolleyes:

Mensen die wat goedkopere heli's hebben, hebben zoon ding voor 2 redenen, of ze zijn net begonnen, of de leeftijd is nog laag... 2 situaties, waarin beide geen of weinig ervaring hebben..

Back