Kvind die "esky-zooi" goed genoeg om mee te leren vliegen. En budgetvriendelijk als je niet zeker weet of rc-helikopters wel iets voor jou is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Budget vriendelijk?
Dat ding van mij lag alleen maar in t zand te spartelen omdat er weer eens iets stuk was gegaan. Van al die Esky onderdelen (duur!!) had ik een Trex 500 kunnen kopen ipv de HK500GT...
En laat dat nu precies zijn waar ik op doel. Veel mensen die niet tevreden zijn met bijv. Esky (maar vaak toch daarmee het vliegen geleerd hebben), hebben helemaal de ervaring niet om daarover te oordelen (of hebben er nooit mee gevlogen!), laat staan dat ze dan de prijs/qualiteit verhouding goed weten in te schatten.Mensen die wat goedkopere heli's hebben, hebben zoon ding voor 2 redenen, of ze zijn net begonnen, of de leeftijd is nog laag... 2 situaties, waarin beide geen of weinig ervaring hebben..
Je leest niet goed, ik zeg niet dat je een Trex moet kopen. Maar van het geld aan onderdelen van die Esky, omdat ie bij het minste geringste uit de lucht pleurt, kan je wel een Trex halen.
Maat van me is Rc heli trainer op de vliegclub hier. Bouwt en vliegt al meer dan 10 jaar heli's. Hij kreeg die Belt, na herbouw en controle door hem, nauwelijks in bedwang...
Toen ik zijn Trex450 zag, zo super snaarstrak in de lucht, heb ik mijn conclusies getrokken.
Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!
Goedkoop is duurkoop is mijn mening.
Edit: En ja, ik heb hem echt wel eens gewoon dom de grond in geboord door een beginnersfout, maar 5% van de tijd vliegen en de rest weer aan onderdelen knooien en bestellingen plaatsen op internet, werd ik redelijk flauw van. Denk dat je daar ook niets van leert, anders dan weten hoe je je geld het snelst uit moet geven. En ik ken er nog een paar die er zo over denken...
Dat heb ik met hk450 ook gehad, wijze les geweest: voortaan treadlocker op die schroefjes in de featheringshaft, die dingen gaan me niet zomaar weer loskomen.Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!
Goedkoop is duurkoop is mijn mening.
Zal het die gast zeggen met 10 jaar ervaring, dat ie te stom is om een heli fatsoenlijk af te stellen. Yeah right.
Nou, veel plezier er nog mee dan.... ik mot m niet meer.
Maatje van me vliegt trouwens ineens lekker strak met zn HK450 terwijl zn Belt CP ook vaak problemen had. Goh, hoe kan dat nou? Die Esky Belt is toch zo megagoed volgens jou?
Droom lekker verder...
Een beginners helikopter zoals Belt-CP is iets wat verkopers aan beginners aan kunnen smeren.
Als je eenmaal 1 hebt gekocht kom je er snel genoeg achter dat beginners helikopters niet te vliegen zijn, en dat je een goede moet kopen.
Als beginnershelikopters wel goed waren, waren het ook geen beginnershelikopters.
Uch
Een Trex koop je niet meer als je het nog moet leren, daar zijn ze in mijn ogen te prijzig voor.
Daarom zeg ik ook: HK450, die is aanzienlijk goedkoper dan de echte Trex, maar in ieder geval beter qua kwaliteit dan de Belt CP.
heb de belt cp met onderdelen verkocht en van exact datzelfde geld heb ik 3 stuks (waarvan ik dacht dat deze ook zo aan gort zouden zijn maar wonderbaarlijk heb ik nu nog drie hele) Hk 450's gekocht met fatsoenlijke elektronica...lees digitale servo's met metalen gears, fatsoenlijke gyro en programmeerbare regelaar.
..en dat is dus waar je niet eens gelijk hebt. De Belt CP is in veel gevallen minstens zo goed. De HK is ook gewoon een clone en hoewel goedkoper als de Trex, zeker niet een zonder meer zeer goede clone.
Dat is ook precies wat ik bedoel, maar je bent zo bevooroordeeld, dat je dat kennelijk niet wilt inzien.
Een Trex koop je inderdaad niet wanneer je het nog moet leren, maar lees maar eens terug, dat heb ik ook nooit gezegd. Juist in tegendeel.
Je praat ook over 'dat Esky' spul, alsof het allemaal waardeloos is, maar ik denk dat je gewoon je eigen dure spullen wil verantwoorden, terwijl het goedkoper en net zo goed kan middels ander (!) Chinees spul hoor.
Zoals gezegd, even goede vrinden, het zal mij een worst zijn waar jij je geld aan uit geeft. Feit blijft wel dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook wanneer het gaat om qualiteit van electronica.
Het zal je naar ik aanneem toch niets verbazen dat ook het spul dat uit China komt steeds hoogwaardiger wordt. :sleeping:
Dat klinkt mij sterk in de oren. Wat heb je dan zoal gekocht en voor welk geld is die Belt CP de deur uit gegaan dan? Gezien het feit dat een nieuwe Belt CP maar 150-175€ kost, lijkt me dat je 3 heli's niet zult redden bij een 2e hands verkoop. Ook jouw geloofwaardigheid zakt met zo'n uitspraak nogal.![]()