Van belt CP V2 naar HK 500 GT - Setup suggesties?

Nu je het zegt, 3 dezelfde helis lijkt mij ook wel wat!
Nu ik hard gecrashed ben en weer moet bestellen/repareren!
Bedankt maar weer, dit forum is erg handig!
Die HK450 van 21 dollar binnenkort maar een paar keer aanklikken en wat erbij.
Dan is mijn zomer gebeiteld na deze crash-stress.
Net als een multimiljonair, een hele rij helis RTC ready to crash!

..en dan 3x tegen dezelfde problemen aanlopen zeker. ;)

Overigens is die HK ook gewoon een clone, maar dat terzijde.

Dus wanneer het gaat om qualiteit en je echt zeikt op de details, mag je ook daar niet te veel van verwachten. :sleepy:

Voordeel is misschien wel dat je je eigen keus electronica erin zal stoppen, maar of je daar nu voor de betere merken hebt gekozen is nog maar de vraag gezien de bijbehorende prijslijst.

Dit is geen aanval ofzo, maar een algemene opmerking. Ik doel op de inconsistentie wanneer het gaat om grofweg de budget-merken ofwel Chinese clones omtrent gevoel van qualiteit en de werkelijkheid.

Dat de kwaliteit van de gekozen onderdelen beter is dan die van Esky is zeker aangezien het allemaal al een stuk langer en beter mee gaat...

De prijslijst zegt niet alles, je moet gewoon slim inkopen en dat ik drie volledige RTF heli's had heb ik nooit gezegd.
Tevens zou ik nooit de originele Esky zender, ontvanger lipo en al helemaal geen lader gebruiken maar dat terzijde, ooit heb ik gehoopt het Esky materiaal te kunnen upgraden met wat betere electronica (digitale zender, fatsoenlijke lader), deze had ik dus nog liggen. waneer ik gelijkwaardig materiaal zou hebben gekocht zou dat ook nog binnen de overige 32,50 passen, lader kost +/- 4 euro, zender en ontvanger misschien 20 en een lipo nog geen tientje..... de HK is zeker een clone maar een goede.. en ik ben kritisch dus waarom ben ik dan toch zoveel positiever over de clone dan over de originele Esky.......?????? trek je conclusie...

..en dan 3x tegen dezelfde problemen aanlopen zeker. ;)

Overigens is die HK ook gewoon een clone, maar dat terzijde.

Dus wanneer het gaat om qualiteit en je echt zeikt op de details, mag je ook daar niet te veel van verwachten. :sleepy:

Voordeel is misschien wel dat je je eigen keus electronica erin zal stoppen, maar of je daar nu voor de betere merken hebt gekozen is nog maar de vraag gezien de bijbehorende prijslijst.

Dit is geen aanval ofzo, maar een algemene opmerking. Ik doel op de inconsistentie wanneer het gaat om grofweg de budget-merken ofwel Chinese clones omtrent gevoel van qualiteit en de werkelijkheid.

Iemand nog setup suggesties... of iets anders wat niet over Esky (zucht) gaat, maar over de bouw van mn HK500...

Zal als ik jou was nog even helifreak forum afspeuren. Kwaliteit van de hk onderdelen laten te wensen over en het is niet onverstandig om paar dingen (oa feathering shaft) te vervangen voor align.

Verder had je beter 100 euro meer kunnen uitgeven voor een align .... daar had je dan zeker geen spijt van gekregen.

Die HK450 werkt perfect kan ik je vertellen.
Wel heb ik zelf schroefjes erbij moeten kopen.
Als ik 3X dezelfde heli dan heb als voor de crash, graag a.u.b.
De HK250 is trouwens een afrader vind ik.
Ik ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen van de HK500
Mocht je goede dingen gaan posten zoals een mooi filmpje binnenkort, ga ik ook een HK500 kopen!
Hoever ben je nu, wanneer ga je filmpjes posten?
Ik zou zelf voor de Turnigy brain gaan vanwege mn crash laatst, idle up vergeten.
Als je de Turnigy superbrain koopt, heb je gelijk ook een goed werkende softstart, en kan je ook idle up niet meer vergeten omdat je daarmee de heli aanzet.

Laatst bewerkt:
Heli zit volledig in elkaar en de Swift ook.

Swift heb ik nu 9 lipos mee leeggevlogen. De HK moet eerst helemaal afgesteld worden, maar dat gebeurd als het weer regent of hard waait...

Denk volgende week ergens de eerst testvluchten maken.

Wacht ook nog op wat extra onderdelen en de lipo's. Hobbyking houdt die al order al 9 weken in backorder... jammer.

De prijslijst zegt niet alles, je moet gewoon slim inkopen en dat ik drie volledige RTF heli's had heb ik nooit gezegd.
Tevens zou ik nooit de originele Esky zender, ontvanger lipo en al helemaal geen lader gebruiken maar dat terzijde, ooit heb ik gehoopt het Esky materiaal te kunnen upgraden met wat betere electronica (digitale zender, fatsoenlijke lader), deze had ik dus nog liggen. waneer ik gelijkwaardig materiaal zou hebben gekocht zou dat ook nog binnen de overige 32,50 passen, lader kost +/- 4 euro, zender en ontvanger misschien 20 en een lipo nog geen tientje..... de HK is zeker een clone maar een goede.. en ik ben kritisch dus waarom ben ik dan toch zoveel positiever over de clone dan over de originele Esky.......?????? trek je conclusie...

Mijn conclusies heb ik al lang getrokken hoor. Iemand die denkt met 4 euro klaar te zijn voor een lader, weet totaal niet waar hij het over heeft.

Zender voor 20 euro zie ik je ook niet doen, vooral wanneer je qualitatief dan echt een betere zender wilt kopen dan de Esky zenders.

Daarnaast interesseert het me geen reet wat je wel of niet zei, je suggereerde nogal wat met je 3x heli's voor die 200 euro.

Dat de kwaliteit van de gekozen onderdelen beter is dan die van Esky is zeker aangezien het allemaal al een stuk langer en beter mee gaat...

Ah ja, en aan de piloot zal het niet liggen zeker? :rolleyes:

Iemand nog setup suggesties... of iets anders wat niet over Esky (zucht) gaat, maar over de bouw van mn HK500...

Ja, wie begon erover dan?! :p Mijn eerste opmerking ging toch echt over beginnende piloten die de neiging hebben alles behalve zichzelf de schuld te geven voor crashes en problemen.

Een HK500 of Esky Belt-CP maakt dan echt geen donder uit.

Voor wat betreft suggesties, volgens mij moet je nog even teruglezen wat doeLauw daarop zegt, want je lijkt zijn advies meteen maar in de wind te slaan. :)

De HK onderdelen (sommige daarvan uiteraard, maar wel essentiele onderdelen) staan erom bekend niet geweldig te zijn.

Die kun je beter vervangen door echt Align spul alvorens je gaat vliegen. Anders ga je dadelijk weer huilen over hoe slecht dat HK spul eigenlijk is. :rolleyes:

Ik probeerde nog iets verder te denken dan wat DoeLauw zei, maar ze zitten erin. Gewoon netjes geschroefd.

Swift bevalt goed, heb er nu 19 lipo's mee gevlogen. Best veslavend.:cool:

bevalt de hk 500 ook goed?, mijn "belt cp v2" vliegt normaal/goed (veel simmen scheelt ook crash kosten)

Ik ga mischien van de zomervakantie me vakantie geld maar is in een 500size steken, is stukken groter als belt cp(v2), kun je mischien een goed lijstje samenstellen (alles inclusief zender, ik heb 2200mah 3s lipo's)

Hoi Aadje,

Het is even blijven liggen allemaal, maar de boel vliegt, mede dankzij Xplorer. Mn zender had het complete programma eruit gegooid, dus moest de boel weer op nieuw instellen.

De heli is nu voorzien van wat Align onderdelen:

main gear
tail belt gear
complete staart van alu ook van align inclusief blade clamps en de hele mikmak.

Er zaten wat controle problemen in de staart en op toeren stuurde ie ronduit slecht. Nu vervangen en tijd om te testen en te hooveren:

[URL="
- Rc helicopter HK500GT First hoover test flight[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back