Van onroad naar rally

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ERBI, 21 okt 2013.

  1. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Helaas wel weer een blauwe auto erbij inderdaad maar had deze 350z eens bij een rally in de buurt gezien.[​IMG]

    Zo gaaf om te zien die achterwiel aangedreven monsters zien vliegen over het parcours..
     
  2. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Nu afgelopen weekend de rallycup gereden in eindhoven op het erce circuit met een 3e plaats als resultaat. Miet ook bij gezegd worden dat de nummer 1 ook met een omgebouwde ta03 of iets wat daarop leek reed. Echt wel de moeite dus om je oudere auto een nieuw leven te geven!!!!

    Kosten: tamiya rallyblocks en velgen ongeveer 30 euro en carson cup motor à 15 euro. Ik was een van de weinige met een innerbody. Werkte perfect! Geen troep of water in de auto.

    Dus pak die oude ta03, tt01 of h p i sprint uit het stof en pas hem aan voor de rallycup. Leuke wedstrijden op een leuke baan en alle niveaus qua rijders door elkaar is gegarandeerd een uitdaging.
     
  3. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    sprint

    Velen zullen vast nog wel een Hpi Rs4 Sprint hebben of hebben gehad.
    Prima voor weinig om te bouwen naar een spatwaterdichte rally auto.
    Wat long stroke dempers erop en een innerbody scoren van Ebay en gaan met die rallyblocks van Tamiya.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Op bovenstaande foto's zijn trouwens geen Rallyblocks gestoken zoals jullie kunnen zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    Gaaf he. Heerlijke slomo beelden en wat een circuit !!!
     
  6. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Ja geweldig he...
     
  7. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam

    Hey Bono,

    ik ben lid bij rc-mvw.nl in Purmerend, en zij hebben de baan meer aangepast voor 1/10 buggies e.d., en ook racen met een rallycar gaat dit perfect. De RcRallyCup is een paar jaar geleden hier te gast geweest, en was de baan meer geschikt voor 1/8 buggies en truggies..

    greetz..
     
  9. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Jazeker, alleen is deze auto niet in productie....
     
  10. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
  11. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    de asso niet? komt hij dan nog of was het een teaser om te kijken wat het publiek ervan vind?

    De club in purmerend had ik wel eens van gehoord en inderdaad een offroad circuit.. had alleen niet verwacht/gedacht dat het ook voor 1:10 rally auto's geschikt zou zijn. Ik ga eens peilen wanneer ik een dagje mee kan rijden dan zie ik wel wat hij doet.
     
  12. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Hey Bono,

    de asso is een zelfbouw conversie en op het einde van het filmpje komt er een lijstje in beeld met welke onderdelen de Associated Rally is omgebouwd...

    Laat me weten wanneer je gaat, kan ik kijken of ik op dat moment tijd heb om langs de vereniging te gaan...
     
  13. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    .....en heeft iemand nog een goede rally conversie gemaakt ?
     
  14. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    LRP S10 BLAST TC rallyconversion.

    Na jarenlang trouwe dienst van mijn HPI RS4 Rally, noch daterend uit het “gulden tijdperk”, vond ik het tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan! Ik had mijzelf voorgenomen om een zo goedkoop mogelijk (TC) chassis aan te schaffen, en deze met zo veel mogelijk standaard uit de doos onderdelen klaar te stomen voor de rcrallycup, mijn oog viel al gauw op de LRP S10 BLAST TC. Het chassis zag er indrukwekkend uit met cardan aandrijving, en het had de potentie om eenvoudig hoog op de poten gezet te kunnen worden, aangezien de draagarmen schuin naar beneden stonden in de richting van het chassis. Hij is al compleet voorzien van kogellagers, en de shocks zien er ook solide uit met schroefringen om de hoogte te stellen, rondom verstelbaar linken, voor/achter stabies, enz!

    Aanschafkosten: Chassis ongv 80,00 euro, een setje achter CVD assen, spurgear-adapter, 1 set soft springs, en een shockbladder setje = totaal ongv 110,00 euro.

    Helaas geen bouwbeschrijving enkel een exploded view, niet echt gemakkelijk als je moet gaan sleutelen, want de auto moest meteen uit elkaar omdat deze nogal “zwaar” liep. Teleurstelling 1 meteen te pakken, de kop van 5 schroeven waren kennelijk al dolgedraaid tijdens het productieproces, waarvan ik er 1 niet meer los kon krijgen, zonder boor of slijpgeweld.

    Zo nu meteen effe het front-diff locken…pfff de pakking was gelijk gescheurd, dus een nieuwe aangeschaft…wtf…de oude pakking 3mm dik, de nieuwe 2mm dik, dat past niet echt dus, maar met een beetje huisvlijt heb ik er een mm bij gemaakt!!!

    Bij het terugmonteren, de spurgear adapter er in gezet, ik heb nl een hele reeks 48dp pinions van HPI, die ik graag dienst wil laten doen in de LRP, in samenwerking met een 48dp spur!!!

    Dan de shocks even voorzien van bladders…wtf…de rand van de bladders waren dunner dan de sealing die er uit kwam, hierdoor treed er iets lekkage op. 1 van de 2, O-ringen heb ik vervangen door een 3mm opvulring, om de reactiesnelheid/response van de shocks te verhogen, in de hoop iets meer grip te generen voor de blocktires!!! De shocks zijn standaard al lang genoeg om een redelijke rijhoogte te krijgen (+/- 10mm), daarvoor moet je wel de schroefring geheel naar beneden draaien!!!

    Het is wel even wennen als je altijd met een riem aandrijving heb gereden, de metalen diff tandwielen laten goed van zich horen, vooral nu ik het standaard vet eraf heb gehaald, deze zorgde voor een enorme draaiweerstand. Alles past wel netjes in en op elkaar, dat dan weer wel!!!

    Zo en nu nog wel effe een goed idee op doen om een leuke inner-body te fabriceren, tegen vuil, sneeuw, regen ed, en een leuke rally body spuiten…!!!

    Ik ben benieuwd naar de rally prestaties van dit model, of hoe lang het duurt om deze op top te krijgen, we gaan het meemaken….!!!



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  15. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Kan je geen BX body nemen en die gebruiken als innerbody?
    Verder wel leuk projectje,heb dit chassis ook gehad,eventjes indoor mee gereden bij PK racing en beviel mij wel goed,is natuurlijk geen xray ofzo maar ik had er eerlijk gezegd veel minder van verwacht.Maar inderdaad de tandwielen waren LUID :D
    De mijne liep wel zeer soepel zo uit de doos.
    Had ik nog de tijd gehad om daar te gaan rijden dan had ik hem niet weg gedaan.
     
  16. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Schumacher Mission Rally conversion.

    Het winter rally-virus komt nu aardig op gang, dus nog maar een TC chassis rally klaar maken, dit keer een snaar model, en wel de Schumacher Mission daterend uit 2003 waar ik vorig jaar nog mee de 13,5t BL superstock klasse reed op de club. Ik ga deze klaar maken voor test werk met motoren, de optionele spur-adapter is een stuk beter toegankelijker, dan de spur bij het cardan LRP chassis.


    Shocks.

    De Schumacher shocks had ik al vervangen door shocks van Tamiya (CVA mini dacht ik) omdat deze een stuk beter en gemakkelijker zijn. Voor de rally conversion gebruik ik deze in volledig lengte, dus zonder de opvulringen aan de binnenzijde over de zuigerstang. De rear shocks heb ik iets verlengt (70mm) tozv de front shocks(68mm), dmv een gemodificeerde Schumacher ballcup die normaal als link dient, je kan natuurlijk ook een lange ballcup van een ander merk nemen!! De Schumacher veren kan je gebruiken, maar ook andere merken veren passen, zoal bv HPI, op mijn HPI RS4 Rally, gebruikte ik deze shocks ook al naar tevredenheid, met de standaard lange HPI rally veren!!!

    [​IMG]


    Chassis.

    Aan het chassis heb ik het 1 en ander moeten zagen, nl waar de downstops normaal gesproken op rusten zodat de draagarmen niet verder door kunnen zakken. De Front is meteen al op een goede lente (rijhoogte), achter willen de draagarmen niet ver genoeg door zakken, daar heb ik een uitsparing van ongv 2mm weg moeten slijpen, zodat dit wel mogelijk was!! Hieronder een afbeelding met in het rood waar ik heb moeten slijpen of zagen.

    [​IMG]



    Zo het chassis heeft nu voldoende bodemvrijheid om rally’s te gaan rijden :D !!!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Netjes. Zal ook wel een stuk stiller zijn dan de LRP.
     
  18. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Ziet er goed uit Per....

    Persoonlijk zou ik voor de Schumacher gaan...
     
  19. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam

Deel Deze Pagina