De bouw is (eindelijk ..

) weer verder gegaan. De volgende stap was de plaatsing van het dek. Dit is eveneens van 1,5mm triplex gemaakt, en met epoxy lijm op de romp verlijmd.
Na passchuren van de randen is dit het resultaat
Daarna zijn de zijkanten en het dek in de epoxy gezet, en is de hele romp met motip filler gespoten. Daarmee kwamen alle oneffenheden mooi aan het licht en was het een paar keer plamuren en schuren. Jeroen heeft stikum deze foto genomen, het is een mooi klusje voor buiten met al dat stof. (Merlijn, vanwege dit schuurwerk maak ik dus de 'boegschroef spoilertjes' er later op)
Zo ziet de romp er nu uit nu hij glad is. Het lamineren heeft toch redelijk veel oneffenheden achtergelaten. Op de foto lijkt het gelukkig erger dan het is, de dikste stukje plamuur/filler-laag is hooguit 1 mm.
De boeg is mooi scherp geworden, die gaat straks echt door het water snijden.
Ik ben ook nog met iets anders bezig geweest. Misschien heb je het gat in het dek op de punt van de boeg al gezien. Daar hoort de bakboord-stuurboord lamp van de positie verlichting. Bij de echte VD ligt alles flush in het dek. De lamp moet je iets indrukken waarna die boven het dek komt. Dat het ik nagemaakt met het klik-mechanisme van een balpen.
Links het drukknople van de pen, rechts een gedeelte van de huls van de pen waarin de knop zijn standen inneemt. Het plexiglas lamphuis komt weer van een andere pen.
Het geheel in elkaar met twee SMD led's als lampen. Dit zet ik later in een plaatje wat in de dekopening past. Daarna komt er nog een fineerlaag met print (of iets dergelijks) van de breeuwnaden er overheen om het dek ook mooi natuurgetrouw te maken. Maar hoe ik dat ga doen ben ik nog niet 100% uit.
Volgende stap is in ieder geval om de romp nog van de 'spoilertjes' voor de boegschroefbuizen te voorzien die ervoor zorgen dat die buizen niet in het water 'happen'. Daarna kan de romp in de grondverf.