Vapextech oplaadbare batterijen

Ach, niet alle modellen hebben 30 of 40+ Amp nodig.
Er zijn zat modellen die aan 20 Amp zat hebben.
Daar zijn echt geen (te)dure cellen voor nodig.(toch :roll: ??????????)

weet iemand al wat meer over deze cellen want ze hebben op hun site nu ook accu packs die 10 C kunnen leveren
maar weet iemand of het wel kwaliteit is?

Ik zie dat er weer interesse getoond word in dit topic. Ik zal ze wel eens mailen dat ik het wil testen. Dan zal ik als ik de cellen getest heb de resultaten wel tonen.

Groeten Maarten.

Edit: Mailtje is gestuurd ik wacht gespannen op het antwoord.

Je kunt wel een inkoopactie houden maar de verzendkosten zitten al bij de prijs in. De prijs gaat dus niet omlaag als je er meer koopt.

maarten zei:
Je kunt wel een inkoopactie houden maar de verzendkosten zitten al bij de prijs in. De prijs gaat dus niet omlaag als je er meer koopt.

Als je in de buurt komt en de accu's kunt afhalen
gaan de verzendkosten ook nog eens van de prijs af
hellemaal een leuk totaal bedrag dus

Ik gebruik de accu's voor bv mn Zender (2400 Mah)
en ontvangst pack (AAA 800 Mah)

ook bv in mn politiescanner en afstandsbediening (Pronto)doen ze het goed
echt geen opgevers deze accu's en de capiciteit blijft hoog met opladen

morgen ga ik de bestelde racepacks ophalen (7,2 3000Mah)

ben erg benieuwd ......................

manusje zei:
Gerard_nl zei:
dat zijn van die cellen van 2400 mah, waar 600 mah ingaat, en de rest warmte, net als die kwaliteitscellen van de aldi.

goedkoop = duurkoop, riskeer jij maar lekker je modellen :wink:

ik heb pas een programma gezien met baterij testen en daar kwamen de aldi batterijen als beste uit de test.

dan heb ik er hier een kwak liggen die je zo mag hebben.

ze hebben het daar over prijs/kwaliteit, maar ik hoef niet de goedkoopste, ik moet betrouwbare cellen :?
overigens ging het in die test over batterijen, niet over de topcraft accus

over die verzendkosten
het kan dan dus wel geodkoper
want als je er 9 koopt dan moet er dus wel een paar keer de verzendkosten af, tenzij een pakketje zenden tegenwoordig van 5.50 naar 49,50 is gegeen

Batterijen zijn binnen.
Ik ga ze binnekort zo goed mogelijk als ik kan testen. Ik kan alleen geen laadcurve maken omdat ik mijn infinity II niet op de pc kan aansluiten.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Maarten.

Edit: ze vielen door de brievenbus binnen in een kartonnen doos met 4 postzegels (de verzendkosten). Erg goed waren ze niet ingepakt, maar een val van brievenbus hoogte kan een batterij makkelijk hebben.

Ik heb tijdje geleden ook een Infinity 2 LiPo overgenomen van iemand op het forum. 8)
Ik had toen wat gezocht, en kwam een aantal stukjes gratis software tegen om laders aan te sluiten op de PC,
die laadcurves weergeven en ook op kunnen slaan.
Het 'oude' programma heet PowerPeaker V2.01, de nieuwere versies heten LogView.

:arrow: Hier vind je wat informatie over PowerPeaker V2.01 en hoe de kabel te maken
:arrow: Hier vind je het modernere 'LogView' programma.
Helaas zijn ze nu (nog)beiden alleen in het Duits te downloaden :mad:

Ik heb gewoon een 9 pins seriële female stekker gekocht bij een elektronicazaak, verder gewoon een kabeltje met stekker uit een oude kast slopen,
bv. iets van de Power/HDD LED, of reset/power knop.
En het werkt hoor! O.A. het inputvoltage word weergegeven en de spanning op de uitgangen in stop/pauzestand.
Nog geen voorbeelden, want ik moet nog steeds laadkabels aanschaffen :oops:

Groetjes, Geoffrey 8)

Ik ben er zelf niet kapot van dat allemaal zelf te maken die kabels. Ik had dat eerst ook een keer gedaan met mijn zender om die dan voor een modelbouw sim te gebruiken. Maar dat werkte niet.
Toen ik zaterdag's weer op het veld kwam bleek dat al mijn geheugens leeg waren van mijn zender. En dan had ik nog geluk gehad, voor hetzelfde geld was hij kapot.

Maar misschien werkt dit wel, maar wees wel voorzichtig.

Als het werkt wil je het dan laten weten??

Groeten maarten.

Ik zal het melden, ik moet nog steeds laadkabels bestellen,
alleen bij conrad is er een minimum bestelbedrag van €20, maar ik heb verder niks nodig op die kabel na :oops:
Maar het werkt in ieder geval wel, hij weergeeft de in- en uitgangsspanning.

Groetjes, Geoffrey 8)

ik heb ook een paar accu's besteld bij vapextech, ik zal hier wel mijn review posten.

Ik heb de 2300 en 2400 al getest. Uitgebreide testpost komt nog, maar ik kan zeggen dat ze doen wat ze zeggen dat ze kunnen dus tot nu toe positief :).

bij mij werken de accu's goed
kan er ontzettend lang mee rijden dus aan die 3000mAh kom ik wel

nu toch een minder goed bericht over de accu's
ik reed vanmiddag hier gewoon een beetje door de straat denk iets van 10 min, ik loop weer naar binnen en merk dat mijn accu ontzettend heet was, en bovendien zit er nu ook een grote scheur in de accu. de rest van mij elektronica was als normaal.
Ik heb vapextech al een mailtje er over gestuurd en ik wacht nog op een antwoord.
nu nog een vraag hoeveel Ampere trekt een Corally 16x2 street touring met team orion sprint plus compund borstels en met de standaard vertanding van een tt-01 ik weet dat er nog een paar factoren aan vast zitten maar ik wil gewoon een indicatie.
Die accu's kunnen namenlijk 10C leveren dus 30 A
trekt mijn motor nou meer of minder dan dat
en kan dat ook invloed hebben op de accu, dat die dus kapot gaat als je er teveel van vraagt.

B.V.D.

Ik heb ook zo'n groene accupack bestelt en binnen gekregen.Ook in een kartonnen doosje die met een plof op de deurmat terecht kwam.
Ik moet de accupack (7.2 V 3000mAh) nog opladen en in mijn truck zetten.Eens kijken wat hij gaat doen.

Nu heb ik een Sanyo accupack (7.2 V 2000 mAh) in de truck zitten.Van de week ruim een half uur gereden met hem buiten.In het park op asfaltwegen met toch wel een paar leuke heuveltjes er bij.
Na de rit had ik nog voldoende stroom om nog een ruim een kwartier te rijden.Uiteraard werd de accupack handwarm,niet heet maar gewoon een beetje lauwig.

Als ik de groene accupack van Vapextech gebruikt heb zal ik hier over mijn bevindingen doorgeven.
gr Marcel.

Ik wil de Slim Quick Charger (1-5uur) + 8 x 2500mAh Ni-MH batterijen Euro 32,50

Gebruiken voor in mijn zender, dus de 2500mAh als ik zo rond kijk, moet dat wel lukken, en het is altijd beter dan gewone duracel.. (toch??????)

ik heb de 2300 en 2400 getest volgens de specificaties (3C onladen, 1C laden) bij het laden worden ze handwarm, bij het ontladen worden ze ook handwarm. En het voltage valt nooit onder de 1 volt, bijhalve als ze bijna leeg zijn.
De 3000 mAhtjes kan ik nog niet testen omdat ik maximaal 10 A kan meten. Ik moet dus nog, op school of weet ik veel waar, een meter vandaan toveren die wel 30 A kan meten. Zodra ik die heb zal ik die ook testen en dan de uitgebreidde test resultaten op het internet zetten.

Groeten Maarten

ps. bij mij kwamen ze ook met een plof op de deurmat, maar daar kunnen de cellen echt wel tegen.

Back