varen in het zuiderpark rotterdam

Alleen maar het 35 mhz verhaal, geen nieuwe aanmeldingen of suggestie's ?

Geloof dat het weer redelijk gaat worden.
Bewolkt en koud, als het maar droog blijft.

... dus als de viegers nou een collecte houden en al die zenders tegen een goede prijs op koopt zijn we van het gezeik af
Ik heb al de nodige voorbehouden gemaakt in de eerder aangegeven 35MHz discussie en er zijn ook zinnige tegen-argumenten daar gegeven, dus termen als 'gezeik' lijken me overbodig:
35mhz-sinds-nov99-weer-gereserveerd-voor-rcvliegen.

Ook mensen die niet van de regeling weten, lezen deze discussie, zij zouden aan de hand van de opgegeven frequenties kunnen denken dat 35MHz ok is. Vandaar mijn bericht, nu en in de toekomst.
En ik zou bijna willen zeggen dat een vliegtuigvlieger die in Rotterdam op 35MHz gestoord wordt, die storing dik heeft verdiend, hij heeft niets in stad/dorp te zoeken met een vliegtuig.

Verder:
* frequentiecheck is nutteloos
* vliegtuigen (in de lucht) kunnen zenders (storing) van veel verder weg oppikken dan auto's en boten (laag)
* vliegtuigen kunnen hun oorspronkelijke plaats behoorlijk verlaten bij storing (clubrecord staat op 15km)
* regeling is van 1999, tijd voor een nieuwe zender i.p.v. zo'n oude tam-tam ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier dan even een ander geluid van een modelbotenschipper.

We hebben op dit forum een forse discussie gehad met en over een vlieger die met een virtuele bril op z'n neus en een camera in z'n toestel ging vliegen.
Deze jongeman deed dingen die niet waren toegestaan en is daar door een aantal lieden fors op aangesproken.
Dusdanig fors dat hij eieren voor zijn geld koos (beetje vroeg, want het is nog geen Pasen, maar dat terzijde) en van dit forum verdween.

Ondanks dat ik geen klap verstand heb van vliegen en al helemaal niet van vliegen met een virtuele bril op. heb ik me als schipper in deze discussie gestort. Waarom? Omdat deze jongeman iets deed wat de modelvliegers én de modelbouw in het algemeen in een kwaad daglicht zette.

En nu doen jullie exact hetzelfde.
Je wordt er door Ron (terecht en op een nette manier) op gewezen dat varen op de 35 Mhz illegaal is, en meteen gaan de hakken in het zand.

Het feit dat "vroeguh" de 35 mHz ook voor schippers open stond is een non-argument. "Vroeguh" mocht je op de autosnelweg ook harder dan 120 km/uur.

Termen als "zeiken" (overigens met "ei" en niet met "ij") zijn dus absoluut misplaatst.
Ron heeft gewoon gelijk, en dit keer uit hij dat op een hele nette, neutrale manier. Dat is in het verleden wel eens anders geweest en daar heb ik hem toen op aangesproken.
We kunnen er lang en breed over door-emmeren, maar het feit is nu eenmaal zo dat op 35 mHz niet gevaren/gereden mag worden.

Overigens schijnt er tegenwoordig regelmatig op verenigingsbijeenkomsten gecontroleerd te worden op illegale apperatuur, dus... trek je conclusies.

... We hebben op dit forum een forse discussie gehad met en over een vlieger die met een virtuele bril op z'n neus en een camera in z'n toestel ging vliegen. ...
Zie het het-algemene-wetten-en-regeltjes-zeur-draadje. Goede algemen discussie, wel een stukje verminkt doordat op eigen verzoek berichten van virtuele bril vlieger inmiddels verwijderd zijn.

... Ron heeft gewoon gelijk, en dit keer uit hij dat op een hele nette, neutrale manier. Dat is in het verleden wel eens anders geweest en daar heb ik hem toen op aangesproken. ...
Terwijl ik het juist een leuke titel vond, zeker niet vervelend bedoeld:
rc-vliegtuig-getorpedeerd-door-rc-boot

Laatst bewerkt door een moderator:
het is zo, maar ik ben nog steeds van mening dat als der geen vliegtuig in de buurt is, er ook niks aan de hand is....daarnaast kan ik anders ook gaan lopen griepen over vliegers op de 27 of 40 band...koste mij ook een bootje, maakt voor de rest neit uit hoor je me verders neit over.

maar om iedereen gerust te stellen, aan gezien de weervoorspellingingen slecht zijn gaat de vaardag NIET door. deze word op een andere datum gehouden welke dan in dit topic dan weer zal worden aan geven en zaldan zonder 35 mhz varen om de gemoederen te sussen en me aan de regels te houden.

Je kunt niet weten of er binnen (storingstraal) van 4-5 niet gevlogen wordt. En dan nog zou het een momentopname zijn.
27 en 40MHz is voor alle vormen van RC. Geen zorgen, kost jou geen boot want je staat veel dichter bij jouw boot dan de vlieger. 27MHz wordt sowieso niet meer gebruikt door vliegers (met dank aan de 'bakkies' en hun 'straalkacheltjes'). En vliegers gebruiken 40MHz nauwelijks meer, juist omdat 35MHz gereserveerd is.

Laatst bewerkt:
@ pergotje

ik heb het gezien ja het weer word beter, ik zit in twijfel heb geen zin om weer te blauwbekken heel de dag...

@ Ron van Someren

ik heb geen zin meer in de discussie ben het gewoon meer dan zat...
citaat roel:

Ron heeft gewoon gelijk, en dit keer uit hij dat op een hele nette, neutrale manier. Dat is in het verleden wel eens anders geweest en daar heb ik hem toen op aangesproken.
We kunnen er lang en breed over door-emmeren, maar het feit is nu eenmaal zo dat op 35 mHz niet gevaren/gereden mag worden.

Overigens schijnt er tegenwoordig regelmatig op verenigingsbijeenkomsten gecontroleerd te worden op illegale apperatuur, dus... trek je conclusies.

hij heeft hier wel een heel goed punt inderdaad en heb besloten neit langer op de 35 Mhz band te varen. ik heb gelukkig nog geen controle gehad op de beide clubs waar ik lid ben, maar het is het risico toch ook niet waard uiteindelijk heb me laten vertellen dat die bekeuringen ook niet misselijk zijn....en dat is toch neit de bedoeling van iets wat uiteindelijk een "leuke hobby" zou meoten zijn

groeten Maurice

ondertussen het weer bericht gecheckt....het word nu toch wel weer de moeite waard om tegaan varen geloof ik...

kortom het is wat korte termijn planning, maar het gaat door hoor!!

half 11 tot we geen izn meer hebben of de accu's leeg zijn :lol:

Als ik niet kijk, bestaat het niet??
Het betreft een wettelijke regeling, valt weinig over te discussiéren.

"Dank je wel Ron dat je met dit draadje mij en/of organisatie mogelijk een fikse boete hebt bespaard."

zo nu weer :ontopic:iedereen weet weer dat de 35 MHz weer op de kaart staat en in welk topic hij of zij dat kan lezen wat wel en niet mag.
( en Ron begrijp me niet verkeerd hoor je hebt gelijk maar om nu gelijk een heel topic hier over vol te pompen vindt ik ook weer wat overdreven ik denk dat een ieder het wel weet te vinden )

Maurice misschien kom ik ook nog wel even langs niet om te varen maar om te kijken ;)

Gr Martin :D

Hoeveel mensen komen er varen (of kijken) en hoeveel boten tot nu toe?

Ik moet zelf even kijken wat er redelijkerwijs in de auto past, we komen met zn drieen en dan zit een Swift zo vol...

Nou over het weer viel niet te klagen, en nu wordt het alleen nog maar beter.
helaas zijn we allemaal al weer thuis.

1 boot de accu leeggevaren, de andere de stuurservo overleden ???
De meeste waren al weer weg, maar voor mij was het dus ook afgelopen.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Lekker lui bootje varen :p
p1230317.jpg

Genoeg verschillende bootjes ook
p1230268.jpg

p1230269.jpg

Gelukkig was er nog enig toezicht, anders krijg je echt gevaarlijke stunts...
p1230270p.jpg

p1230273.jpg

Voor mn Thyssen was het de eerste keer met bak.
p1230285.jpg

p1230287.jpg

p1230289.jpg

p1230290.jpg

Ik moet zeggen, met de losse boot vaart het heel leuk.
maar met de bak ervoor valt het zeker niet tegen, lekker gangetje en mannouvreerd prima.
Nu die stuurservo nog vervangen :p

Laatst bewerkt:
Hee Hallo , aan de foto's te zien hebben jullie een leuke dag gehad en heel mooi weer !!
ik had helaas andere verplichtingen, volgende keer beter.
Wanneer maak Lars die SL109 nou is af ???
zijn er ook nog filmpjes gemaakt?

Groetjes, Brandaris

Sjipss volgens mij heb ik zitten :sleepy: zeker in de war gebracht door de kreten 1 ste paasdag aan het begin, had ik morgen voor de kat z'n ...gestaan :rolleyes: Nou ja volgende keer beter ;)
En over het weer niet te klagen :D

Gr Martin :D

Back