varen in het zuiderpark rotterdam

p1230309.jpg

Hmmm... da's origineel!
Accu's op de sleep en stroom door de sleepdraad?;)

We sleepten met 1 draad en om nu de plus daar door te laten lopen met de min op het schip (via het water dus) was net weer te...

Eigenlijk zochten we een slachtoffer om op de bak te zitten, maar niemand wilde vrijwillig
en een vrijwilliger aanwijzen lukte ook niet helemaal....

Nee over het weer mochten we niet klagen, het eerste uur een paar druppels opgevangen en daarna kwam het zonnetje.

Hee Hallo , aan de foto's te zien hebben jullie een leuke dag gehad en heel mooi weer !!
ik had helaas andere verplichtingen, volgende keer beter.
Wanneer maak Lars die SL109 nou is af ???
zijn er ook nog filmpjes gemaakt?

Groetjes, Brandaris

hee gelukkig zit ik ook nog op school om wat bij te leren en zit ik in me examen jaar ! dus aghjaa zo veel tijd heb ik niet hea;)

@ pergoo mooie foto's en vooral die van de bijna aanvaring:o

en over het weer was de 1ste 5 minuten eenpaar druppels regen tot dat het zonnetje door kwam !

en ook zeker voro herhaling vatbaar !:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was weer een gezellig dagje voor vandaag. Zoals reeds al was vermeld heerlijk weer gehad! Helaas geen eigen boot bij, maar des ondanks toch nog kunnen varen :)

Zeker voor een nherhaling vatbaar.

@Lars, Armando en Maus
Mn servo die er mee stopte, was een beetje vochtig van binnen.
Oftwel tijdens het openschroeven kreeg ik natte vingers.
nu nog ff uitzoeken waar het water binnenkwam (via de opbouw)

zo'n servo wordt die van hetzelfde materiaal als een spons gemaakt?
hoe kan zo'n klein dingetje anders zoveel water aantrekken?

zo'n servo wordt die van hetzelfde materiaal als een spons gemaakt?
hoe kan zo'n klein dingetje anders zoveel water aantrekken?

Michiel, Heb je die servo van karsten overgenomen?? die heeft hem natuurlijk met zijn super bluskanon volgespoten en toen aan jou door verkocht !!!

hahahaha geintje...

@ Pergoo,

Sja, Sleepdienst 109 heeft nou niet echt de beste kwaliteiten kwa spullen... :D

Maar zoveel water zat er toch niet in de thyssen :O

Nee daarom vroeg ik ook of het een spons is
er lagen 2 druppels op die andere servo
de rest is hierin gelopen.
Geen water in de romp, maar de aantrekkingskracht van de servo heeft alles opgezogen.

(heb je last van lekkage? leg er een stuk of 10 servo's in, die absorberen als de nete)

De opstaande rand van de opbouw heeft aan de achterkant tussen de ophoging van het achterdek een klein kiertje.
Het water wat aan dek komt, kruipt daar tussen het geultje en kan dan geen kant op dan recht naar beneden.
en daar staan nou net die drie servo's recht onder....
Dus openbuigen, mesje en heel dun vijltje erdoor
dan lijm er tussen laten lopen en klemmen.
(Nee jongens ik ben niet gek, ik dek de servo's wel even af voor ik die vastlijm :p :p :p)

Brandaris, nee hoor ik ben ben wel iets verstandiger.
die Karsten woont me ook iets te dicht bij de grote scheepssloperij in Haarlem...

De servo heeft vannacht staan drogen en draait weer prima.
Gister al een andere ingebouwd, die (mooie bijkomstigheid) ook nog ietsie sterker is.

De opgedroogde gaat dus weer bij de reserveonderdelen.

De boten staan weer klaar voor het volgende evenement.

Michiel heb je ook gelijk de oorzaak van de lekage verholpen?
en weet jij toevallig hoe sterk een LS250 servo van Robbe is? ik kan daar niets van terug vinden.

groetjes, Piet

Hoi Piet,
De lekkage heb ik nog niet verholpen maar weet wat het is, dus binnenkort ff netjes afwerken.

Ik had een standaard Robbe-Futuba servo erin, die bij de F-14 meegeleverd worden.
Ik had zelf nog een rs-102s High class waar alleen de naam Robbe op stond, dus waarschijnlijk ouder en voor de Futuba tijd.
Hier kon ik ook niks over vinden maar met hetzelfde kanaal op de ontvanger leverde de 102 voelbaar iets meer kracht dan de andere, dus vandaar dat ik die geplaatst heb.

Over jou servo weet ik zo ook niks, hier staat een lijst.
Helaas staat hij daar ook niet tussen.

Hoi Michiel, ik had 5 stuks bij mijn terratop zender erbij en die is dus ook al 25 a 30 jaar oud, zelf kon ik ook niks vinden dus de tijd zal het leren of ze sterk genoeg zijn voor de VSP's in de Varnebank.

bedankt en groetjes, Piet

@ Pergoo,

Sja, Sleepdienst 109 heeft nou niet echt de beste kwaliteiten kwa spullen... :D

Maar zoveel water zat er toch niet in de thyssen :O

ey sleepdienst 109 hoori k ook nog bij ey....en mijn boten funcioneren prima...
tis puur karsten die wat dat aan gaat elke keer wat heeft met zijn boten.

Maar de dag was inderdaad leuk, jammer dat ineens iedereen verdwenen was.
we hadden eht qua weer echt goed getroffen. (mijn fotó's had ik in plaatjes aan de waterkant geslingerd.)

ik zit nu nog even op mijn nieuwe rooster te wachten voor het plannen van de volgende vaardag, maar dat zullen jullie wel merken in dit topic.

hopelijk zijn er dan meer mensen en is het duidelijker wanneer het is, zodat er geen mis verstanden ontstaan.

morge nvaar ik overigens (2de paasdag) in de beverwaard bij modelclub focus zoals het er nu uitziet.

@ pergotje, zou je de foto's willen mailen naar mij? tugspot.hooligan@gmail.com
jammer dat je dan toch lekkage heb via de opbouw. anders ouz j het moeten dichte nmet wat vet? zo is het bij mijn olivierssen ook gedaan achterop en dat werkt goed voorals nog.

mazzolss

ey sleepdienst 109 hoori k ook nog bij ey....en mijn boten funcioneren prima...

Ja als je geen problemen heb, kom je ook niet negatief in beeld als je tenminste op de juiste frequenties vaart :mrgreen:

groetjes, Piet

zuiderpark

Ziet er goed uit op de foto,s daar in het zuiderpark en de ollie gaat goed van kiet zo te zien aan dr snor.
Volgende keer ben ik er zeker bij met de DRADO EN MAI PO

ja henkie je heb wat gemist hoor, jammer dat je andere verplichtingen had.
de ollie loopt als een tierelier...:D

@ brandaris

ey! ik vaar netjes op de 35 mhz ja lol...40 mhz ;) heb me eigen gedragen.

a.s. zondag is het weer zover!!!

varen in het zuideprark vanaf 11.00 zijn nu al 5 man aangemeld die komen,

wie zin heeft is welkom.

mvg maurice

Back