Heeft iemand van jullie ervaring met variable pitch props? En dan bedoel ik variabel gedurende de vlucht. En liefst niet aangepaste heli rotor koppen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
MEC zei:in the picture below you can see our prototype rotor. it is a vario three blade rotor (way too large for our purpose) turning a more than 60cm diameter prop with 4200rpm.
this unit did several hours faultless on our test bench. max thrust was 12kg.
the blades we used have been shortened wooden heli rotorblades. once a blade failed resulting in a severe damage of the whole unit, even the turbineshaft. but it was our mistake, the junction between blade and where it is screwed to the rotor (do not know the terminus technicus?) was too week, exactly the blade shred.
![]()
MEC zei:as a winter project i build a turbo prop plane (cap 222 from delro, wingspan 2.31m, hopefully no more than 10kg) with an inflight full adjustable prop.
my goal is to build a turbine driven prop plane capable of doing all aerobatic maneuvers, especially constant speed flight, thrust reversing (flying backwards ; no, => taxiing backwards).
![]()
![]()
tigermoth zei:op de modelbouw beurs aviodome 2001 was een engelse meneer met een hellcat, met (zelfgebouwde) stermotor en bijbehorende 4blads constand speed prop.
het toerental was niet verstelbaar, maar daardoor was wel de pitch variabel.
Cropduster zei:tigermoth zei:op de modelbouw beurs aviodome 2001 was een engelse meneer met een hellcat, met (zelfgebouwde) stermotor en bijbehorende 4blads constand speed prop.
het toerental was niet verstelbaar, maar daardoor was wel de pitch variabel.
U bedoelt deze?
gpman zei:er zijn in de grote luchtvaart zeker wel toestellen met een variabele prop kijk maar naar bv de fokker 50
geoffrey