Jawel, bestaat wel alleen niet kant en klaar.
Je kunt gewoon naar een goede verfhandelaar gaan, eentje die zelf kleuren mengt.
Die kan voor jou iedere gewenste kleur mengen, inclusief alle matte varianten. Desnoods in een spuitbus.
Matte kleurlak heeft geen zin als je er gewone blanke lak overheen doet. Glanzende kleurlak word prima min of meer mat als je er blanke lak met matpasta overheen zet, je zult altijd een hee lichte glans moeten accepteren. Wil je dat niet, dan moet je de kleurlak laten matteren zonder er blanke lak overheen te zetten. Met goede kwaliteit autolak kan dat volledig probleemloos, alleen je loopt een risico dat na langere tijd de kleuren vervagen als je veel en vaak of met agressieve middelen schoonmaakt (ik maak de benzineheli's met remmenreiniger schoon)
Ik heb zelf blanke lak mat laten maken door 100 gram mat-pasta in een liter blanke ééncomponentenlak te laten mengen (meer durfde mijn verfhandelaar niet aan)
Het resultaat is een heli die heldere kleuren heeft, maar niet glanst of spiegelt in de zon, zonder dof of ruw te worden.
Zeg maar een zijdeglans zonder de "glans"
Naar mijn smaak komen zowel de BO 105 (rood wit blauw á la Red Bull) als de Cobra (Camo van het Japanse verdedigingsleger) daar prima mee uit: je ziet de kleuren érg goed in de lucht. Naar mijn mening beter dan wanneer de heli's in de glanslak hadden gezeten. De olie uit de uitlaat tast tot nog toe de lak niet aan, ook niet bij de Cobra, die nu 7 jaar oud is (en waar de uitlaat over de staartboom "sproeit").
@ Jonkje: Je moet even naar Albert Been in Heerenveen (K.R. poststraat). Die levert alles wat je hebben wilt, in pot, in 2 componenten of in spuitbus. Zolang je maar een RAL nummer hebt.
Groet, Bert