Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee hoor, vloog niet of nauwelijks moeilijker dan een huidige gyro in rate mode. Maar de staart was beduidend minder strak, en dingen als bijvoorbeeld met de staart in de wind hooveren of hard achteruit vliegen gingen gewoon niet of veel minder goed. In dat opzicht is er wel veel "verbeterd", alleen die gyro's van vroeger daar kon iedere boerenlul mee overweg.... tegenwoordig is dat allemaal een stuk ingewikkelder geworden.
Afstellen was met die dingen juist een eitje: basis (mechanische) afstellingen goed, en dan aan het potmetertje van de gain draaien tot de staart het rustigst was (soms had je zelfs een vanaf de zender instelbare gain.... WOW... LUXE!8-O)
Groet, Bert
die dunne as kan gewoon niet goed met een piëzo overweg...
Groet, Bert
Precies ! en zo ook een grote schaalhelie, een langzamere servo brengt dan meestal rust in de tent![]()
Alles staat haaks ingesteld, heb enkel het servo heveltje, 1 bolletje naar buiten gebracht. dus in principe gaat de gyro minder moeten werken en ga ik mijn gain kunnen verlagen. Mijn atv en anderen staan op 100% , Enkel heb ik mijn limits afgesteld dat er geen gebrom meer is van de servo bij volledige uitslag. Dat is natuurlijk aan 1 kant 100% en de andere 69%@ JJdehaan: had jij geen koelproblemen met dat ding? jouw ventilatorhuis is nog het "oude" type. Die van mij liep daarmee hardstikke warm.
Later een iets gewijzigd slakkehuis om de fan en toen waren de temperatuurproblemen over.
Had wel veel last scheurende frameplaten en motorbevestigingen.
Groet, Bert
@ Ed : ik gebruik de standaard staart bladen, rotor diameter van 39cm.
@ Marco : ja idd, het geluid zit wel goed zo, ik heb de governor functie gebruikt zoals je me aangetoond hebt met set rpm, op 880t komt op 84,1 van de regelaar volgens het programma, temp max is 39, ammaïs 32 gemiddeld en tijdens een pitch up 43,5.
Ik gebruik een 17tand op de motor, ik heb het toerental nu naar 900 verhoogd, in de hoop van meer response op de tail te krijgen. ik ga het vandaag nog even uitproberen. En desnoods die revo gebruiken, maar ik ben daar niet zo bekend mee, maar ik begrijp nog altijd niet goed hoe het komt dat ik zo weinig draai mogelijkheid heb, en dit toch ondanks het feit dat mijn limits ingesteld zijn op de beide uiteinden van mijn staart rotor as. Het is natuurlijk allemaal nieuw voor mij met zo een groot ding vliegen. maar ik moet wel zeggen dat het zalig is om met zo iets de lucht in te gaan, en enorm stabiel vind ik ;-). Wat bedoel je met de T10 Marco? Gr. Kevin