De hoogte meten is wat anders dan de stijging of daling meten.
Verschil in hoogte (zoals de naam al zegt) is relatief. Gewoon 2 meetwaarden vergelijken en je weet of je daalt of stijgt.
Tek lijkt mij overbodig. Hoewel ik helemaal geen ervaring heb met vario's en ik er dus eigenlijk niks over kan zeggen.
Mij lijkt dat je zelf wel weet of je aan de knuppel trekt of niet.
De snelheid waarmee er gestegen of gedaald wordt is natuurlijk ook wel interessant
Als je een vario ontwikkeld die je gaat produceren, moet je er ook rekening mee houden dat er op het veld meer tegelijk aan kunnen staan.........
Hier houd ik nu geen rekening mee. (ik zou zo snel niet weten hoe eigenlijk)
Ik heb nog niks ontworpen, maar volgens mij kan je met een paar weerstandjes, een condensatortje en een opamp heel snel detecteren of het model (de sensorspanning) daalt of stijgt.
Aan de zendmodule komt een IC dat 4 digitale signalen encodeert naar het serieel signaal dat verzonden zal worden. Dit IC bevat ook een 8 bit poort om een 'kanaal' te kiezen. (256 kanalen dus)
Alleen betekent dit volgens mij niet dat ze langs elkaar kunnen zenden. Ze negeren alleen andere kanalen, maar als je met z'n tweeen staat te zenden gaat het alsnog fout vrees ik. Dit moet dus nog getest worden.
1 pin kan ik gebruiken om het stijgen/dalen aan te geven.
Een andere om de mate waarin dit gebeurd aan te geven. Aantal pulsjes per seconde ofzo. (555je erbij)
Dan heb ik er nog twee over.
In princiepe kan je m.b.v. een microcontroller oversturen wat je wilt. Leuk protocolletje bedenken en dat op de grond weer decoden.
Maar ik ben er voor om simpel te beginnen.
Als ik de tijd er voor vind.. ik heb al te veel lopende projecten.
Binnenkort gelukkig vakantie