Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
In je richtingsroer moet een halfronde uitsparing komen waar de verbinding tussen linker en rechter helft van het hoogteroer in kan vallen, dan kan het wel bewegen en kan je kielvlak met richtingsroer ook naar voren.IAls ik het stabilo meer naar voren zet dan moet ook het kielvlak en hoogteroer meer naar voren. Het hoogteroer kan dan niet meer bewegen??
Waardeloze reactie. Bruno stelt een normale, serieuze vraag. Zonder te weten wat jouw ervaring is kan niemand fatsoenlijk advies geven.Beste Bruno,
bedankt voor je reactie, want advies kan ik het niet noemen.
Bruno, bij deze mijn excuus.
denk het toch wel, in ieder geval op de eerste foto. Waar ik een rode pijl heb gezet is het scharnier van het hoogteroer; het hoogteroer is veel smaller dan de rest van het stabilo, dus daar zit het niet goed volgens mij...Naar mijn idee zit er geen onderdeel op zijn kop zoals je al had aangegeven.
Het kan zijn dat het stabilo boven op de romp moet komen maar daar heb jij al van alles zitten....? In ieder geval moet er óf in het richtingsroer, óf in het kielvlak een uitsparing komen om de verbinder van de beide hoogteroer-helften doorheen te laten lopen. Dat kan niet anders..Volgens mij hoeft er geen uitsparing te komen maar moet ik het stabilo en het richtingsroer hoger zetten waardoor de kier alleen onder ontstaat.
Dat lijkt mij niet.Aan de staart van het vliegtuig een balsa stokje plaatsten die de kier opvult tot aan het richtingsroer.
Ik zal de fout corrigeren door het stabilo hoger te plaatsen
en zit het allemaal niet echt raar (behalve het stabilo)?
Nee, dat is geen verschrijving. Ik heb dat plaatje er neergezet omdat het mij opviel dat het er volgens mij verkeerd om op zit. De tekst is van mij, om hem te laten zien hoe de diverse onderdelen heten en wat er niet klopt. En ik trok de conclusie:Is dit de nieuwste techniek, of een verschrijving?
Het hoogteroer VOOR de vleugel.
Maar Oosie25 zegt dat het maar zo lijkt. Ik begrijp dat niet want ik zie duidelijk de scharnierlijn en het hoogteroer aan de voorzijde. Ik denk dat het inmiddels omgedraaid is want op de volgende foto's lijkt het wel goed te zitten.Hier zit je stabilo op zijn kop. Het hoogteroer moet aan de achterkant.
Is al goed.Bruno, bij deze mijn excuus. Inderdaad heb ik niet veel ervaring met het bouwen van modelvliegtuigen en doe ik graag ervaring op door het bouwen van een vliegtuig.