veel electro heli's op de club?

Wat betreft die Trex600 zou ik ook nog even de kat uit de boom kijken. Als je ziet hoeveel revisies die kleine Trex al gehad heeft...

laurens zei:
Tja.. zit je met zo'n vervelende jazz Smile Ik heb liever CC Wink

Gaat er dan niet een belletje rinkelen Herman? Een regelaar waar je nooit klachten over hoort

?? Zoek maar eens op dit forum naar Kontronik brushless regelaars, dan kom je véél onopgeloste klachten tegen. En anders hoor je het nu van mij, ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee!
Ik zou ook voor een CC gaan, of een Jeti (Hacker Master). Die zijn uit mijn ervaringen eerlijker en vooral betrouwbaarder.

Gr.A.

Ok, nog even wachten met die T-rex600 dus,..
maar ik vind hem wel erg gaaf hoor :!: misschien komt er nog eens een SE van :lol:

Zo zeg, heb net ook het een aan anders aan filmpje gezien van die Trex 600:
http://www.align.com.tw/bb2/mpeg/XFC2006-Alan-Rnd1.wmv
http://www.align.com.tw/bb2/mpeg/XFC2006-Rnd1-Danny.wmv
http://www.chopperpix.com/Trex600-6-19.wmv

Indrukwekkend hoor op 6s. Toch heb ik er net als Laurens een beetje mijn bedenkingen bij. Volgens mij worden er op dat "lage" voltage zulke hoge stromen uit die accu's getrokken, dat ze geen lang leven beschoren hebben. En dat boeit die "pro's" ook echt niet. Die krijgen desnoods elke vlucht weer een nieuw pakketje van hun sponsors.

Over die Kontronik: Ook beetje slechte ervaring hier. Heb een BEAT 40-6-12. 40 Ampère bedoeld voor maximaal 12 cellen. Helaas is 12 volgeladen cellen Nicad net teveel voor meneer en weigert die op te starten. Moet je eerst een beetje ontladen :roll: Zelfde ervaring had Herman (Tadango) ook met zo'n regelaar geloof ik.
Verder werkte hij goed hoor, de governor werkte standaard beter dan een Castle Creations. Gelukkig na veel tweaken (en software updates) werkt de CC nu ook goed.

nee, dat had ik met zo'n top schulze regelaar. 24 cellen was met KOU (minder dan 0 graden, ja wie gaat er dan ook vliegen :)) net iets meer dan 24 volgens de regelaar. Weerstandjes weken dan teveel af.... Effe sodleren en klaar :)

CC is erg flexibel en zelf firmware updaten vindt ik erg fijn.

laurens zei:
En anders hoor je het nu van mij, ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee!

Informatie graag!

Even zoeken onder kontronik in het electronica subforum, en je ziet vooral problemen. b.v. http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40727&highlight=kontronik .
Ik begin er niet weer over (ik wordt er alleen maar depri van).

Nu weer On Topic (we gaan rpoberen niet dit draadje verder met Kontronik te vervuilen :wink: ).

Zelf ben ik ook een Logo 10 fan. De Heli vliegt standaart uit de doos (zonder upgrades) erg goed.

Succes, A.

Ik zoek dus ook een heli die met wat wind goed te vliegen is,
een t-rex450 valt dan dus al af denk ik zo,. of heb ik het fout? er staan er alweer veel tekoop :!:

er is mij een logo10 met motor en regelaar aangeboden,
ik dacht zelf bij de logo eerder aan een 14 of 16, maar misschien is die L10 ook niet verkeerd.

dat wat die regelaars betreft, gebruik ik wel de "zoek" functie,
daar staat dus al genoeg over begrijp ik.

Stefan, de 16 is eigelijk al oud. De 10 en 14 zijn een betere vergelijking. De 10 is wel veel goedkoper te vliegen dan de 14.

Het is heel simpel. Hoe groter / zwaarde de heli hoe minder je snel je de wind merkt. Een logo 10 is een 30er formaat heli en vliegt met 4bf nog goed. Je merkt het dan al wel maar is goed te doen. Met een t-rex houdt het bij 3bf wel op. Een logo 20 doet het bij 5bf nog wel.

De logo 14 of 16 kan ook maar de 10 is enorm populair. Hierdoor zijn er veel ervaringen waar je handig gebruik van kunt maken. Dat er van de 450 veel tekoop zijn is ook omdat het een rage is. Iedereen moet er 1 hebben en later heb je toch spijt omdat het leuk vliegt maar toch erg klein is (ik ook). Logo 10 is dan een erg goede keus want die zie je nog goed en is betaalbaar. T-rex komt rond de 650 uit en een logo 10 1100. Is een stuk meer maar ook een stuk meer heli...

Ach ik heb een kleine Hummingbird CP nog met windkracht 5 kunnen vliegen. Als het CP is, dan is het prima te doen.

Grote vergelijking tussen de soorten:
fleet2.jpg

Raptor 50 - Logo 10 - Trex SE

Heeft iemand ervaring met de volgende setup op een Logo10 :?:

regelaar kontronic Beat 55-6-18
motor kontronic Fun 600/17
(NHP carbon 530 bladen)
4s2p flightpower

Is er een beetje goed 3D stunt werk mee te vliegen?
Ik heb een aanbod gehad, en hoor ook graag andere hun ervaringen, met deze setup.
Ik twijfel niet over de kwaliteit maar is oa, de motor sterk genoeg

Hoi hoi,

Je kan hier ook eens kijken, er zijn verscheidene die ook met deze setup vliegen: http://www.logoheli.com/LOGObb/index.php .
Ik heb er geen ervaring mee, maar na wat lezen (en eventueel posten) ontdek je dat de meesten richting 6S of meer setup gaan met dezelfde motor. Met 4S moet overigens ook goed stuntwerk te vliegen zijn, echter met een stukje ervaren throttle en stick management.

Succes, groetjes van A.

ps. Indien die Logo netjes is, zal je er beslist geen spijt van krijgen!

Stefan, zoals Aldert het zegt vliegen de meeste 6s tot 10s voor hard 3D. Als je goed bent met cyclic gebruiken is 4s toch wel voldoende. Overigens kan je met 4s met gemak loopen en rollen.

Vergeet het dan maar dat je hier op 4s goed stunt 3D werk mee kan doen. De rotorbladen zijn nog een stuk langer ook dan een standaard logo10, dus nog zwaardere belasting op de motor, nog hogere stromen uit de accu...

Ik denk dat je meer aan wat mildere aerobatics moet denken met deze setup.

stefanw zei:
als ik voor de logo ga met de 4s accu kan ik er altijd later nog een 6s bij kopen.
Je moet dan wel even kijken of je er een kleiner motor tandwiel op kunt zetten zodat je het juiste rotorsnelheid kunt krijgen op 6s.

Overigens kan je dan niet meer je 4s pakketten gebruiken.

Back