veel electro heli's op de club?

1600 KV is behoorlijk hoog.
De meeste gebruiken een motor rond de 1000 KV voor een 6S setup, zoals een Tango 45-10 of een Neu 1910 1Y.
Met een 1600 op 6S draaid de motor hoogstwaarschijnlijk boven z'n max. toelaatbaar toerental. Wat als gevolg kan hebben dat de magneten loskomen e.d.
Een goed tandwiel om het toerental van de kop enigzins redelijk te houden zal er dan ook wel niet meer zijn.

Ik meen dat de Fun motor tot enkele jaren terug werd geadviseerd voor de Logo10, nu is Mikado overgestapt naar de Orbit 20/10 als geadviseerde motor.
De meeste hardcore 3D'ers geven aan dat de Orbit niet genoeg reserve heeft voor hun vliegstijl.

Rick

Satoer zei:
Ach ik heb een kleine Hummingbird CP nog met windkracht 5 kunnen vliegen. Als het CP is, dan is het prima te doen.

Grote vergelijking tussen de soorten:
http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10005/fleet2.jpg
Raptor 50 - Logo 10 - Trex SE
Laatst zag ik ergens nog meer van deze foto´s oa ook met nog kleinere heli´s, waar zijn deze gebleven? :P Ik dacht dat er ook eentje was van een logo 10, een trex se en een picolo achtige micro

afb3736.jpg

Logo10 - Zoom 400 - Hummingbird FP ;)

Vandaag weer gevlogen met de logo 10 :) Orbit 20-10 met KV 1130 en 4s lipo met 23 tands geeft 1550 toeren. Dit zakt niet in en is genoeg voor leuk acro vliegen. Een rol is lekker langzaam maar daardoor wel erg mooi rustig :) Loopings zijn geen probleem en de heli voelt lekker direct maar toch enorm stabiel aan.

Back