Is 1 vleugelhelft 1m56, of zijn dat beide helften samen? In het laatste geval vind ik die vleugels best zwaar..
Mooi speelgoed Nick! Ik kende het model eigenlijk niet, ik zal 'ns even gaan googelen. Maar...wat moet je eigenlijk met 4 modellen? Ben jij hoofd technische dienst voor het halve winterswijkse team of zo? Groeten, Ron
Dank je! Welke kleur is dat? Kun je hem ook met alleen RDS op de ailerons krijgen? Ik kan namelijk niet zo goed landen.
Bouw update Hier een paar foto's van de bouw : Servo's voor hoog/laag en roer RDS is toch lastig inbouwen...veel passen en meten : @ Pascal : je kunt natuurlijk altijd heveltjes erin lijmen. Je kunt natuurlijk ook met 2 punten minder genoegen nemen en WEL goed landen Grtz Nick
Zaterdag wordt mogelijk een topdag ... en waarschijnlijk kan je dan zoveel oefenen, dat je zondag de overwinning van vorig jaar nog eens kan overdoen.
ik denk dat ik na een maand of 3 nog is op de club ga vliege tim op wat ga je oefenen? vleugel krakken?
nick, er staan ook een espada en een challenger op de wachtlijst voor zondag dus, heb je al warmgelopen?(A) maar og wat is het een mooie kist! hoe gaat het met roel zijn bouwproject dan? heeft hij der nog tijd voor? binnenkort nog een geheime team X vergadering houden, even de plannen doornemen die team V niet hoeft te weten
Nou, de accu's zijn binnen. Dus er kan getraind worden ! Omdat ik ook die kisten van Roel moet bouwen, heb ik de mijne dus nog niet af..... ;-) Grtz Nick
Helaas. Vanwege een club activiteit, geen stootkoppers dit jaar op de Belgische wintercup. Slechte planning dit jaar
Zo, op een druilirige zaterdag een mal gemaakt voor het lijmen van de RDS componenten, om zo een goede uitlijning te krijgen. Dan, na een dag wachten is dit het resultaat : En nu de serie van 8 stuks !!!! afronden. Grtz, Nick
Eerste vlucht geslaagd Nou, de eerste meters met de Evolution zitten erop..... Ondanks het stevige briesje kon 'ie toch aan de lier omhoogkomen. Nu nog snel even wedstrijdklaarmaken Grt, Nick
Hoi Mario, Dat is het "nieuwe" systeem RDS. Hiermee zit de complete kleppenaansturing in de vleugel. Voordeel : geen uitstekende delen meer aan de buitenkant. Nadeel : zeker voor de eerste keer inbouwen is het lastig, maar je krijgt er wl handigheid in.... Er zijn tegenwoordig ook al modellen te koop (F3B/F3J) waarbij dit hele systeem tijdens de bouw van de vleugels wordt ingebouwd. Je hebt dan zelfs geen afdekplaatjes meer aan de buitenkant. Begeeft dan een servo het, dan moet de zaag erin Dit is een zeer korte uitleg. Op het net zijn er talloze besprekingen en discussies te vinden......:sleepy: :sleepy: :sleepy: Grtz Nick
Wat voor type kisten zijn dit? Als DLG'er vond ik de opmerking "lekker licht" zeer twijfelachtig (een vliegklare fullsize F3K kist van 1,5 meter weegt hopelijk niet meer dan 250 gram!) ok dubbele span dus grotere romp nodig, verdriedubbel het gewicht dan eens.. En dan nog. Waarom zijn deze kisten zo zwaar, puur om de enorme krachten van de lier te kunnen weerstaan? (want laten we reeël zijn, een DLG aan een moderne lier en je houdt niks anders over dan 250 gram heel duur schroot) Hoe vliegen dit soort toestellen in thermiek, iemand een link naar een representatief filmpje? Ben erg benieuwd, toestellen zien er waanzinnig mooi uit en RDS is altijd heerlijk
Damn.. Wat het nieuwe wereldrecord precies inhield begreep ik niet helemaal maar vliegt prima.. En komt als een raket over :O