Veiligheid in het vliegen met RC helis

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Daviddutch, 14 jul 2013.

  1. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Veilig een helikopter besturen bij gewone vlucht, niets mis mee, een schaalheli, gewoon mooi. Maar deze truukvliegers en andere [beginnende] helivliegers zorgen niet alleen voor levensgevaarlijke situaties (onder andere door binnenshuis te vliegen) maar ze vernietigen ook toestellen van anderen aangezien ze geheel geconcentreerd in hun eigen wereldje zitten getuige het volgende ongeval :

    Hier kan ik dus echt p.ssed off van worden :



    Jammer en verdrietig dat die knul dood is, maar eigen schuld en gelukkig kwam er niemand anders bij om. (zelfde reactie heb ik bij bijvoorbeeld veel te snel rijdende motorrijders die ergens op klappen.)


    .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    21 maart 2013: 18 maand oud meisje in Seremban overlijdt nadat een 700N crashte in het publiek.

    @ Ashikaga... Leuk voorbeeld, hadden de vliegers maar betere afspraken moeten maken. Beide partijen schuld. 3D achtige vluchtfiguren in een circuit met vliegtuigen gaan niet samen. Dumbasses :)
     
  3. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ik ken die baan van andere video's en iedereen vliegt altijd langs de startbaan. De Helivlieger had daar wat mij betreft niet mogen vliegen.

    Inderdaad miscommunicatie. Net als het overbekende filmpje van de 3D vlieger die in botsing komt met een echte Pitts Special.



    En dan zijn er nog dit soort lui :



    .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nou, dat ben ik niet helemaal met jou eens. Als ik wil trainen voor het F5B vliegen en dan de rakken wil vliegen ben ik ook graag alleen in de lucht. Het gaat dan zo snel dat ik geen oog meer heb voor de omgeving en anderen modellen niet meer zie............... stijgsnelheid 50+ meters per seconde, rak in boven de 300 Kmh..... zie de site www.F5B.nl voor gemiddelde snelheden.
    Dit betekend eigenlijk dat ik dat niet bij een club kan trainen en dit ergens alleen in het veld moet gaan doen. dus vanwege die wedstrijden en het trainen moet ik hier gaan wildvliegen.........
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Persoonlijk vind ik dat in dat filmpje de vliegtuigpiloot fout is...

    Helivliegers kunnen doorgaans nooit om zich heen kijken, vliegtuigpiloten regelmatig wel.
    Doe je dat niet, en je gaat toch met een heli samen vliegen, ben je als vliegtuigpiloot niet echt lekker bezig.
    Helemaal als je ook nog eens op vergelijkbare hoogte gaat zitten.
     
  6. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Sorry, maar vliegtuigpiloten kunnen ook niet om zich heenkijken, al geef ik toe dat een heli veel sneller een onverwachte vliegstand kan en zal aannemen. Daarom is heli vliegen ook vele malen moeilijker. Dat ik persoonlijk het gestunt met heli's zeer irritant vindt is een andere zaak. Het doet mij namelijk helemaal niets, net als 3D vliegen. Zie ik echter een top schaalmodel van een bestaande heli vliegen op een normale manier raak ik super enthousiast :



    .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    klopt...

    Maar in de praktijk (iig, bij ons op het veld) zie je dat de vliegtuigpiloten toch wel een beetje om zich heen kunnen kijken.
    Degenen die gekke dingen willen doen, vliegen samen (weet je wat je aan elkaar hebt)
    En anders alleen.

    een vliegtuigpiloot kan doorgaans nog een beetje voor zich uitkijken.
    bij de heli is dat gewoon een stuk moeilijker.
    Een vliegtuig gaat doorgaans toch wel rechtdoor. een heli niet perse.
    vliegen de twee disciplines samen, zal 1 van de twee zich toch een beetje aan afspraken onderling moeten houden.
    OF de heli moet gewoon in het rijtje meevliegen zonder spontane hooveracties, of de vliegtuigpiloot moet wat hoger gaan zitten / opletten

    maar dat is mijn mening ;-)
    en voor het idee, ik heb het ook niet echt op het knalharde 3d spul. Knap dat mensen het kunnen, dat wel.
    Mij zal het nooit lukken waarschijnlijk...
    Maar al vind ik schaalvliegen te rustig, 3d is weer te gek :D
     

Deel Deze Pagina