Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Koenieboy zei:Afgelopen zondag heb ik nog eens gevlogen met de velox van Sandor op een Flyin in Brugge
hier het filmpje van de tweede vlucht: Koen Achten jr Velox Brugge
De flameout was niet gepland, bij de landing had ik me verkeken op de snelheid die de velox nog had...
Urlien zei:Ja, irritant hè? Ik denk ook wel eens ergens van verschoond te zijn, en dan zie ik die ellende ook ineens weer voorbij komen.
Groeten Urlien. :!:
Urlien zei:Nou, zelfs daar heb ik nog minder problemen mee. :wink:
butler zei:geloof het of niet hij hoeverde gewoon :lol:
Koenieboy zei:Hoi, jammer van je maiden.
Ik heb vorig weekend, op een heel bumpy-dag (veel onregelmatige wind) dit bij de landing ook aan de hand gehad. Het toestel had één keer de grond geraakt en ik wou doorstarten en juist op het moment dat ik het gas wou opentrekken ging ie in een hover. Ik heb de wielen nog kunnen intrekken en hij viel plat op de grond. Ik dacht dat het aan de wind lag, plots windstootje.
Nou ben ik niet meer de enige die kan hoveren met een jet (en nog zonder thrustvector :lol: )
Misschien heb je wel gelijk dat het zwaartepunt iets te ver naar achter ligt, maar dit hangt ook wat van je vliegstijl af. Heb je bij het optrekken ineens veel hoogte getrokken of heb je rustig opgebouwd??
Als je in m'n filmpje ziet (ergens bovenaan in dit draadje) zie je dat als ik een Snap-roll doe, het toestel erna een tijdje horizontaal naar beneden. Het duurt even voordat hij met z'n neus terug naar beneden gaat.
Koenieboy zei:het kan nooit kwaad het zwaartepunt wat te ver naar voor te leggen. Je moet dan wat langer rijden, maar jullie hebben ook plein genoeg denk ik
Koenieboy zei:de manier die sandor gebruikt voor het zwaartepunt is het toestel opnemen met 2 vingers
Urlien zei:butler zei:geloof het of niet hij hoeverde gewoon :lol:
![]()
Jammer dat ik er niet bij was vandaag, had het spektakel wel mee willen maken.![]()
Groeten Urlien. :arrow:
het was ook wel gecontroleerde ongecontroleerde controle of zo iets
ha koen ik ga de mijne ook volgende week invliegen dus wie weet zijn we straks wel met zijn drieen :wink: :wink:Nou ben ik niet meer de enige die kan hoveren met een jet (en nog zonder thrustvector )