VELOX MAIDEN met SUCCES!!!!!!

Als de boys (maikel en michel) er zijn, dan kom ik ook wel wat litertjes verstoken morgenavond :) (moet toch nog een paar dingen testen)

Al geven ze wel 5mm regen op...

Grt.

Wat een oude vrouwen zijn jullie toch :P

oude vrouw 1 : :wink: Jups, van beide Veloxen, maar die zijn niet voor het internet bedoeld ofzo?

oude vrouw 2 : er zijn geen plaatjes gemaakt alleen op de grond van de 2 veloxen.
maar aankomend weekeind in levende lijven op helchteren

oude vrouw 3 : klopt maar die staan op (ger 2 of 1 ) zijn digitale camera en eerdat die ze eraf heeft gehaalt
zijn ze waarschijnelijk al vergeelt :lol: :lol:

nou michel / maikel / alex sorry dat het lang duurt uiteindelijk toch gelukt om 1 foto eraf te krijgen :D

normal_velox4.jpg

sorry beetje verkleurd 8O 8O

Mischien post ik de andere ook volgend jaar :D :D :D :D

gr Ger

f 18 zei:
Ligt het nu aan mij 8O maar wat staat die achterste Velox 'raar' op z'n pootjes :schrik:
Lijkt wel of ie een Harrier landing achter z'n kiezen heeft :wink:
Mannen, houdt ze heel morgen, wil ze in Helchteren zien knallen.
Ger.

Ger Kovacs zei:
f 18 zei:
Ligt het nu aan mij 8O maar wat staat die achterste Velox 'raar' op z'n pootjes :schrik:
Lijkt wel of ie een Harrier landing achter z'n kiezen heeft :wink:
Mannen, houdt ze heel morgen, wil ze in Helchteren zien knallen.
Ger.

hij staat niet raar op zijn pootjes , ik heb de neuspoot verlengt
zodat de instelhoek positief staat in plaats van negatief bij de start .
vond het een best goed idee van me zelf :idea:
(al zeg ik het zelf)

en ja harrier landingen en hoveren kan allemaal met de velox

gr maikel

Njah, als iemand wil vliegen, dan zul je 's ochtends moeten gaan :lol:

Morgen begint de dag met vrij veel zon. In de loop van de ochtend ontstaan er stapelwolken waarvan enkele uitgroeien tot een bui, mogelijk dat er ook onweer voorkomt. De middagtemperatuur ligt opnieuw rond 22 graden. De wind blijft zuidwestelijk, matig en aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig.

Grt.

Já :!:........waar waren julie nou afgelopen woensdag?? Prachtig vliegweer, mooi zonnetje, blauwe lucht en een redelijk windje bijna parallel aan de baan 8)

Michel was er wel maar moest het kort houden en had zijn Velox dus niet bij, k'was de enige om te vliegen...... :cry:

Maarrrrr, wel m'n Rafele ingevlogen, allemaal goed gegaan met wat kleine kinderziektes....., zie ook hier.

Groetjes,
Gerald

Gerald Rutten zei:
Michel was er wel maar moest het kort houden en had zijn Velox dus niet bij, k'was de enige om te vliegen...... :cry:

Haha, en tegen mij zei hij dat ie niet ging :roll: :lol:

Grt.

hoi iedereen,

Afgelopen weekend ben ik nog wat gevlogen met de velox, 3 vluchten. Bij de laatste landing is ie beginnen hoveren. Hoewel ik het zwaartepunt verder naar voor had gelegd en daarmee het hover-probleem dacht te hebben opgelost, kwam dit aan als een verrassing. 8O

Na wat brainstormen en logisch denken hebben we volgende theorie uitgedacht:
Het profiel van het hoogteroer is vrij dun, dus als je traag gaat vliegen verliest het hoogteroer zijn lift waardoor ie met z'n staart naar achteren valt.

m'n eerste 2 landingen waren vrij snel (weinig wind). Bij men derde vlucht wou ik mooi traag landen. Toen ik hem begon uit te melken reageerde hij raar op z'n hoogteroer en plots hing hij te hoveren :roll: . Maar gas gegeven, maar dat ging ik niet meer halen, dan maar wielen in en turbine uit.

Met wat epoxy van vosje heb ik hem daar weer kunnen herstellen. :)

Koenieboy zei:
Het profiel van het hoogteroer is vrij dun, dus als je traag gaat vliegen verliest het hoogteroer zijn lift waardoor ie met z'n staart naar achteren valt.

De bovenstaande woorden komen mij bekend voor !!!

gr vosje :!: :!: :!:

Als die theorie klopt, dan hebben de Velox bezitters dus een..........miskoop :roll:

Grt.

Alexzzz zei:
Als die theorie klopt, dan hebben de Velox bezitters dus een..........miskoop :roll:

Grt.

Zo zou ik het niet stellen. Het probleem komt voor als je traag gaat vliegen, te traag gaat vliegen. Ieder toestel valt toch uit te lucht, of kapt af als je te traag vliegt, de velox heeft de neiging om met z'n staart naar achter te vallen. Met het zwaartepunt verder naar voor wordt de neiging al veel minder.

Jets zijn geen 3D kisten eh :D

vosje zei:
Koenieboy zei:

De bovenstaande woorden komen mij bekend voor !!!

gr vosje :!: :!: :!:

kleine rechtzetting, Patrick heeft volgende theorie uitgedacht :roll: :roll: :roll:

Koenieboy zei:

Ik denk dat je het daar niet moet gaan zoeken.

Wat was je invalshoek toen je zo langzaam vloog en zat het stabilo op dat moment in de vuile lucht van de vleugel? Mijn mening is dat op het moment supreme het stabilo niet meer netjes aangestroomd werd en dat dit dan de reden is van het niet werken van het hoogteroer.

een plaatje voor de duidelijkheid.
350px-StallFormation.svg.png

Je stabilo heeft dan waarschijnlijk in de seperated flow gezeten en werkt dan niet meer, je krijgt dan een deep stall.

300px-Deep_Stall.png

Allemaal hier terug te vinden

De kingcat heeft toch ongeveer hetzelfde design maar die heeft geen last van Deep stall. De kingcat heeft grotere stabilo en een dikker profiel als de velox.

het profiel van de stabilo van de velox staat in m'n cursus aerodynamica als voorbeeld van een supersonisch profiel, dat heeft eigenschap van weinig geïnduceerde weerstand en bijgevolg ook van weinig lift.

Back