Het is dat Ally te ver weg woont en ik het te druk heb met werk maar mijn theorie klopt wel degelijk (ja, ik weet het, ik ben eigenwijs).
Er moet lood uit de neus als de staart hangt, daar durf ik, laten we zeggen 20 euro, op te zetten.
Ik heb dit vlieggedrag al zo vaak gezien en het lijkt heel tegenstrijdig, staart naar beneden en dan lood uit de neus, maar het is nu eenmaal zo.
Als je zelf kisten bouwt uit het niks (zoals ik altijd deed) dan kom je er in de praktijk wel achter waar het probleem ligt.
Mijn F5B Surprise 16 liet ook de staart hangen bij een wedstrijd in Duitsland.
Rudi Freudenthaler (de ontwerper) stond mee te kijken en na de landing kwam ie naar me toe.
Je zwaartepunt ligt te voorlijk.
En ja, inderdaad, het lag een millimeter of 3 voor waar het eerst lag omdat ik een andere accu gebruikte.
De Surprise was een soort voorserie en we hebben daarna veel contact gehad over wat er anders moest.
Daar is toen de Surprise 17 uitgekomen.
En nu heb ik vorig jaar nog getest en een nieuwe romp met stabilo gebouwd.
Die komt dit weekend uit de mal en dan zal hij in Gommersheim gaan vliegen.
Dus ik weet wel enigszins waar ik op moet letten maar heb (gelukkig) niet de theoretische kennis.
GJ
Er moet lood uit de neus als de staart hangt, daar durf ik, laten we zeggen 20 euro, op te zetten.
Ik heb dit vlieggedrag al zo vaak gezien en het lijkt heel tegenstrijdig, staart naar beneden en dan lood uit de neus, maar het is nu eenmaal zo.
Als je zelf kisten bouwt uit het niks (zoals ik altijd deed) dan kom je er in de praktijk wel achter waar het probleem ligt.
Mijn F5B Surprise 16 liet ook de staart hangen bij een wedstrijd in Duitsland.
Rudi Freudenthaler (de ontwerper) stond mee te kijken en na de landing kwam ie naar me toe.
Je zwaartepunt ligt te voorlijk.
En ja, inderdaad, het lag een millimeter of 3 voor waar het eerst lag omdat ik een andere accu gebruikte.
De Surprise was een soort voorserie en we hebben daarna veel contact gehad over wat er anders moest.
Daar is toen de Surprise 17 uitgekomen.
En nu heb ik vorig jaar nog getest en een nieuwe romp met stabilo gebouwd.
Die komt dit weekend uit de mal en dan zal hij in Gommersheim gaan vliegen.
Dus ik weet wel enigszins waar ik op moet letten maar heb (gelukkig) niet de theoretische kennis.
GJ