De formost had er na odoorn 47 vluchten op zitten en dat is erg mooi

Vanavond besloot ik om de 50 te halen

Tevens wou ik wat starts maken op de onboard gas tank om te kijken hoelang je daarmee doet. Beetje veel wind maar dan kan ik mooi oefenen met landen zonder flaps. Dat ging in odoorn best aardig maar dat veld is ook mooi lang.
1e vlucht (48 tot) ging goed maar de snelheid blijft vrij hoog zonder flaps. Ik had het hele veld nodig en dat met 4bf. De 2e vlucht (49 tot) weer normaal en maar weer met flaps geland. Hij reageert dan een stuk minder fel maar wordt ook veel stabieler en zelf een windvlaag was goed te corrigeren. Landing was 100x beter. Toen was het zover, vlucht 50 was aan de beurt

Als er iets mis gaat dan gbeurd het nu zou je denken. Ik kreeg nog een telefoontje van het werk waar ik bleef, ik had een vergadering maar was het compleet vergeten

Naja, kist tanken en gaan maar, ik haalde dat toch niet meer

Start was prima en ik strok hem mooi omhoog naar een meter of 40. Daarna een bocht inzetten om downwind langs het veld te vliegen net als anders. Ik ging terug naar 1/2 gas maar ik verbeelde me dat de motor wat verder terug ging en net een fractie eerder. Problemen? Heb ik nog vermogen? Het is vlucht 50...... had ik nu maar niets gezegd. Ik gaf gas maar ipv het bekende lawaai werd het stil..... Toch problemen met de motor? Ecu had ingegrepen? Hoe dan ook, tijd om te landen

Even goed uitstippelen en dat pad volgen. Ik dacht even dat ik het veld net niet ging halen maar met een volle tank heb je nog zoveel massa dat je meer aan up moet hangen in de landing. Zonder flaps haalde ik perfect het veld en kwam na 1/4 veld aan de grond en stond na 3/4 veld stil. Snel erheen en de motor op koelen gezet, die liep nog vrij.
Terminal er maar aan en die gaf een flameout. ??? Gek, alles leek goed totdat ik uit de vul opening kero zag lopen. Iets te snel getanked en de kraan vergeten dicht te zetten. De hopper was leeg getrokken want in de leiding naar de promp en motor zat niets meer. De tank was daarna aan het overhevelen en vulde de hopper weer, daarom leek alles goed bij een eerste blik.
Ik vergeet vlucht 50 niet snel meer