Verandering motor

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
Derde wereld wonder snap het nu even niet meer,na een paar vluchtjes met de axi 2212/12 te hebben gevlogen vorig jaar met camera ging het goed zoals jullie hebben kunnen lezen.
Nu van de week het spul weer gepakt voor de zomer lekker weer enz,de accu,s geladen ,volgas motor slaat af bij volgas,mmm dacht accu stuk erg vreemd 7 maanden oud ofzo 7 cells penlite 1500mh mihn.
Dus ander pack hertzelfde euvel 8 cells gepakt ook volgas motor slaat af,dus dacht regelaar stuk op naar de zaak waar de regelaar weg komt.
Wel modelbouw zaak zei de penlites kunnen geen onlaatstroom aan van 20ampere wat er loopt bij volgas slaat hij in de bec.
Moest dikkere cellen nemen gp accu,s of kan cellen ,wel vreemd dat het verleden jaar wel goed ging maar dat kan zijn omdat de accu,s nieuwer waren ofzo.
Wel had nog een pakketje liggen 8 cells kan cellen dikke cellen dus opgeladen en ging inderdaad beter ook meer power maar na 1 min sloeg de motor weer af.
Toen de 6x6 prop eraf gehaald en de 5,5x4,3 erop gezet nu lijkt hij het wel vol te kunnen houden.
Wie weet wat dit wereld wonder is probeer het te begrijpen maar vind het zeer vreemd allemaal.
Groet Jan :lol:

Wordt je regelaar ook warm? Het zou kunnen dat de motor met de 6x6 prop teveel/veel stroom vraagt en daardoor de regelaar warm wordt en uitschakelt.

Hay Hezik nee de regelaar word niet warm kan ook niet als hij al met de penlites van 1 sec volgas uitschakeld,nog even verder gegaan met het kan pack maar daarmee vandaag na 30 sec hetzelfde ,dus kan met geluk daarmee ruim 1 min volgas vliegen :?

Jan , ik snap het wel !
Als je een motor koopt moet je de goede nemen !
Mij lijkt de Axi 2208 / 20 een prima motor , die draait graag de passende prop voor jou toestel !
Als je een motor kiest moet je ALLEREERST het werktuig kiezen dat je wil gebruiken , DE PROP !
Hier kan je dit stukje info vinden voor de Axi motoren .

http://www.hobby-lobby.com/pdf/axi22series.pdf

De 2208 / 20 draait graag de 5 a 6 INCH prop die jij nodig hebt !

Maar ja , hier op dit forum moeten ze daar nog over discusseren , helaas !

Leo bedankt voor het meedenken met mij ,alleen wel zuur dat ik op aanraden van het forum deze confuguratie besteld heb dus de motor is net een half jaar oud.
Nog wat rond gebeld maar de meningen zijn nog steeds verdeeld wat het nu is ,en voor ik er weer redelijk veel geld erin ga steken met een andere confuguratie wil ik wel graag weten of dat wel lang blijft werken.
Anders heb ik ieder jaar ben ik bang een andere setup :lol:
Groet Jan.

Back