Verbouw ep speedboot victory

Hallo,

sinds vorig jaar heb ik een ep speedboat gekocht en nu wil ik hem gaan ombouwen met speed motoren en regelaars en een roer. Heb gister alles uit de boat gehaald.

tips zijn welkom

tim

hey

hallo ik heb dat ook gedaan met dezelfde boot en ik, zou er niet aan beginnen de romp is veel te zwaar of je kan op dit forum een zoeken achter een leuke boot .
je kan op de site van h&m of hopf al leuke bootjes kopen,graupner ook btw ;)
de mijne zag ert zo uit
100_0479-1.jpg

100_0477.jpg

100_0480-1.jpg

grts

Hey,

ook ik heb hem omgebouwd en ik kan het je ook afraden. de boot is leuk om standaard mee te varen maar toen ik er aan ging verbouwen werdt hij te zwaar en kreeg hij slechtere vaareigenschappen(ik heb hem twin omgebouwd)

Ik heb er ook een bouwverslag van bijgehouden, in dit toppic staat het: een-aantal-vragen-over-mijn-rc-speedboot (de foto's doen het niet meer maar als je er intresse in hebt kan ik ze je wel toesturen(pm me dar dan even over))

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gekeken naar een motor en ik denk een tamiya motor van een auto te nemen en die in te bouwen omdat die iets lichter en wat sneller zijn. Maar mijn romp is zou licht als een veertje. dus ik denk dat het niet heel veel zal wegen. ( ik heb bijna geen ervaring met speedboten want ik heb een paar werkschepen en dat is iets zwaarder)Maar gebruiken jullie aluminium of kunststof platen? En ik neem twee of een regelaar op twee motoren zodat ik geen ontvanger accu heb dus dat scheelt weer.en ik zat te denken aan rubber slang als koppeling inplaats van een raboesch koppeling van messing is dit een optie? tips zijn meer dan welkom. En ik denk dat brushless een beetje duur is. Lipo is wel gevaarlijk want we hebben er een op de vereniging die steeds boller word. Maar ik ga even kijken hoe duur brushless zal worden ivm met andere projecten die ook aardig wat kosten.

tim

Hallo,

Een regelaar met motor brushless kost 110 euro en dan moet ik er twee hebben. is het miss goed als ik er een jet in bouw?

tim

hallo

twee jets als je plaats hebt kan ook
of een ramjet er boven op moet ook kunnen alleen de uitlaat is dan wel een probleem

groetjes raf

Hallo Tim,

Je zegt zelf al, dat je (nog) weinig verstand hebt van speedboten, geloof me, zo'n plastic romp is echt niet licht, als je 'm vergelijkt met een vergelijkbaar formaat in epoxy...

Om het licht én betaalbaar te houden zou ik voor één motor en een roer gaan.
Gezien de grootte van de romp lijkt me een automotor een verkeerde keus, een Speed 600 is veel beter geschikt en om het gewicht laag te houden zou je in plaats van NiMH, Lipo's kunnen gebruiken.

Met een motor als deze: https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6311 zou je op een 3S Lipo ruim 30000 toeren aan de prop hebben.
Met één oppervlakte schroef moet 30-40 km/h haalbaar zijn, voor méér is de romp niet gebouwd.

Nadelen: je moet alles nieuw aanschaffen, want wat je uit de boot hebt gehaald is van bedenkelijke kwaliteit en het blijf een plastic romp; als je iets raakt met 30 km/h, blijft er weinig van je romp over....

Als je toch spullen gaat aanschaffen, spaar dan door voor een fatsoenlijke romp.

Groeten, Jan.

Hey,

Ik sluit me volledig bij jan aan. deze romp is in vergelijking met werkboten mischien wel licht maar in vergelijking met een epoxyromp is deze romp echt zwaar.

Ik dacht zelf ook dat hij licht was totdat ik een fatsoenlijke romp kocht, dat is echt licht.

je kunt beter sparen voor een goede boot, daar heb je een hele hoop meer plezier aan.

Jet is ook een optie maar ook daar zitten kosten aan en daarmee zal je ook niet dezelfde snelheden halen als een prop in het water. verder geeft jet wel een erg leuke funboot.

Ik weet niet wat voor eisen jij aan de boot stelt en welke lengte je zoekt maar als je een jetboot zoekt kun je is kijken naar een "jet sprint"

Hier staat er eentje te koop (ik weet niet of hij nogseeds te koop is):
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

is zo een soort bootje(nadat je hem gespoten hebt natuurlijk!):
jet3.jpg

is uit mijn hoofd ongeveer 40 cm lang

Groetjes,

Jelmer

Hoi jelmer,

Ik ga voor 1 powerjet van kehrer van 40 mm. Ik wil liever geen twee motoren want dat wordt te zwaar qua gewicht.
fd4565533182addf1ff391051c14dee8.jpg

40 mm powerjet met keerklep. wat vinden jullie hiervan?

tim

oja bedankt voor de foto's heb ik zkr wat aan;)

tim

Geen probleem.

K ben benieuwd wat het gaat worden met een jet, niemand heeft het nog zo gedaan die ik ken. is weer is wat nieuws dan al die buitenboordschroeven.

Ik heb zelf eerst ook een beetje gerommeld aan dit bootje en daarna gekozen voor het betere spul.

Wel een bouwverslag bijhouden he!:pc:

Groetjes,

Jelmer

Hoi Tim,

een jet in die boot zou ik niet doen. Ten eerste moet je de onderzijde van de romp voorzien van een vlak stuk, anders kan de jet het water niet aanzuigen. Dit vraagt dus om de verbouwing van de onderkant van de romp. Om dit een beetje knap te doen met ABS is niet zo eenvoudig.. Over de uiteindelijke stevigheid durf ik ook niks te zeggen.

Daarnaast is een jet voor meer snelheid niet geschikt. Een enkele motor met schroefas zal hogere snelheden op gaan leveren.

persoonlijk zou ik niet teveel (dure) componenten in die romp stoppen. Er zijn vaak betere nieuwe of 2e hands rompen te vinden voor weinig.

my 2 cents,

grtz jurriaan

zekr wel jelmer maar heeft iemand hier ervaring met die jets? wordt wel lachen als er een jet in zit:p hoe moet je die jet dan smeren?

tim

Hey,

Ik heb eerlijkgezegt totaal geen verstand van jets:P

Als je aan een jet wilt beginnen moet je je wel goed realiseren dat zoals jurriaan ook al zei er een hele hoop sloop en verbouwwerk aan zit. ook is een jet niet echt geschikt voor snelheid maar meer voor de fun, spins enzv.

Mijn mening is ook dat het deze romp absoluut niet waard is.

Neem bijvoorbeeld deze mooie mono2 gozilla: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > kost 130 euro inmiddels en zit al een hoop spullen bij. is echt een prachtige boot om te kopen.

ik zou adviseren om eens rond te kijken bij het te koop gedeelte hier.

Groetjes,

Jelmer

Tim,

Ik denk dat je beter naar deze mensen kunt luisteren en je centen beter kunt uitgeven aan je andere boten of een fatsoenlijke speedboot kunt kopen.
Ik dacht dat je van plan was om een Lloyd te kopen? Waarom doe je dat dan niet als nog, in plaats van je geld uit te geven aan een project dat waarschijnlijk niet al te goed zal eindigen?

Greetz,
Bart

Ik ga voor 1 powerjet van kehrer van 40 mm. Ik wil liever geen twee motoren want dat wordt te zwaar qua gewicht.
40 mm powerjet met keerklep. wat vinden jullie hiervan?
tim

Hoi Tim,

Wat ik er van vind?
Ik vind dat je niet alleen naar de plaatjes moet kijken maar ook de bijbehorende tekst had moeten lezen, dan had je direkt kunnen zien, dat deze grootste Kehrer jet tamelijk fors is en dat de voorgestelde motorisering niet eens in je boot past, of het nu een 22cc Zenoah of een dikke Plettenberg en 20 cellen is...

Ik vind het ook geweldig, dat je lekker aan het fantaseren bent, maar voor deze romp heb je aan een Speed 600, één schroefas, één roer en 6-8 cellen heus voldoende.

Een jet in deze romp inbouwen is redelijk onzinnig, de V van de romp is te scherp, de noodzakelijke verbouwing aan de romp ingrijpend, zonder de garantie, dat het ook werkelijk fatsoenlijk zal varen. (een 28 mm jet is trouwens zat voor deze romp).

Groeten, Jan.

Hallo,

Ik ben een beetje aan het rondkijken en denk net zoals jan beter een as en een 600 motor kan kopen dat is voor de fun leuker dan een jet van bijna 100 euro die ook nog is te groot is en waarbij ik de romp flink moet aanpassen. het gaat aleen om de fun en niet echt om de snelheid. ik heb al een as en een regelaar liggen dus moet aleen nog een servo, roer,koppeling en een accu. Maar ik moet nog geld achterhouden voor mijn smit lloyd want die gaat zkr wat kosten. Ik denk dat ik het een beetje simpel en goedkoop hou. Vinden jullie dit een goed idee. Want een romp te gaan kopen die rond de 150 euro kost heb ik niet echt zin in. Maar is wel lichter dus sneller. ik hoor het wel van jullie.

tim

Mooi dat je inziet dat een jet niet gaat in deze boot.

Ik vind het best als je deze romp graag wilt ombouwen maar je laatste opmerking dat je geen romp wilt kopen die 150 euro kost ben ik het niet mee eens.

Die link die ik je heb gestuurt van die gozilla. is een pracht boot voor 130 euro. loopt als een trein en alles op accu en zender/ontvanger na zit er al in!

Zenderset heb je al dus alleen nog accu's. deze zou je ook moeten kopen in de ep racing boat.

Je moet ook de kosten van deze boot niet over het hoofd zien hoor!

Een klein lijstje van wat je nodig hebt.
Beetje fatsoenlijke servo: 25 euro
Roer: 40 euro (deze bijvoorbeeld: 2 Brothers RC - Bussum)
Koppeling: 8,25 euro (staan er 2 maar weet niet welke je moet hebben:P)
Motor(deze was je vergeten te vermelden): 13,25 euro (deze bijvoorbeeld: 2 Brothers RC - Bussum )
Turnfin(was je ook vergeten): 16 euro

Totaal: 102,50 euro (heb hierbij nog niet dingen zoals regelaarkoelblok enzv genoemt en allerlei andere kleinere dingen (die trouwens ook erg hard aantikken) zoals stuurstang, koelspiraal goudstekkers enzv.

voor ongeveer 30 euro extra koop je dus:
super mooie en snelle romp van ongeveer 200 euro die al bijna klaar is
snelheidsregelaar
Grotere motor
schroefas
roer
turnfin
wateinlaat
koelspiraal

als ik nu opzoek was naar een boot zou ik deze boot al 10 keer hebben gekocht.

Ik wil je niet ophangen aan deze boot maar ik wil hiermee duidelijk maken dat er in het tekoopgedeelte hier een hele hoop andere mooie boten staan die voor heel weinig bijleg super veel beter zijn.

Het is uitendelijk jouw keus.

Groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
Back