Vanavond dan toch nog even een uurtje tijd gehad voor de maiden. Ik heb er helaas geen filmpje van kunnen maken, ik had mijn handen vol om hem in de lucht te krijgen en te houden.
De wind was ongeveer 2-3, soms 4. Beetje veel, maar de komende dagen zou het nog harder gaan waaien en ik wilde toch echt weten of hij het zou doen.
Eerst met de originele accu. Omdat ik nog aan het herstellen ben van een sleutelbeen breuk en ontstoken ader in mijn been, gekozen voor een normale start.
Rijden deed hij goed, sturen ook, maar los komen ho maar.....
Dan toch maar gooien. En het vloog..........niet.
De wind kwam meteen onder de vleugel en een mooie crash was het gevolg.
Gelukkig istie gemaakt van taai schuim.
Zo nog een aantal gooien gedaan, maar hij wilde niet vliegen. Het was net, alsof de motor te weinig power had.( of het vliegtuig te zwaar)
Na een paar minuten begon de motor iets in toeren af te nemen, om er vervolgens mee te kappen.
De regelaar heeft dus een cut-off bij minder dan 6-7 volt.
Vervolgens met de zwaardere accu (uit een hm004). Dit was gewoon veel te zwaar (40 gram zwaarder dan origineel).
Dan maar alles anders. Lood uit de neus (27 gram), regelaar voor in de neus, ontvanger naar voren en de vliegaccu op de originele plaats.
Eerst maar weer een grondstart.
Nu kwam hij wel los van de grond om maar meteen weer in de grond te duiken....
Toch maar weer een handstart dan. Nu vloog hij wel, en redelijk goed zelfs!!
Zo een paar rondjes gevlogen, totdat de cut-off weer inschakelde.
Met een mooie landing op het asfalt, poging geslaagd !! maar ik moet nog wel veel gaan veranderen.