verbouwing: Silverlit X-Plane

Vanavond weer gevlogen, 4 accu-tjes leeggevlogen. Zo'n 22 minuten totale vliegtijd denk ik. Even hier ook nog wat foto's:

full

De hele set

full

het iets vergote richtingsroer

full

de regelaar

full

de zender en de accu's (zender kwam met een supercub van dynam, heb nu verder een Futaba T7C)

Met de lipo moest ik een end down trimmen maar met de NiMh's iets up, dus er kan nog een zwaarder lipo in.
Met de LiPo kon ik inderdaad wat langer vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
er vallen me gelijk al 2 dingen op: een plakkertje over het koolstof staafje in de vleugel en de beschadiging bij de prop.

Ik heb bijna alle sleuven nu ingedekt met een strookje depron.

Heb jij het vakje van de regelaar niet afgedekt??

er vallen me gelijk al 2 dingen op: een plakkertje over het koolstof staafje in de vleugel en de beschadiging bij de prop.

Ik heb bijna alle sleuven nu ingedekt met een strookje depron.

Heb jij het vakje van de regelaar niet afgedekt??

Nee, het vakje met de regelaar is gewoon open, dan weet ik zeker dat die koel blijft (koud zelfs na 5 minuten volgas). Verder is gewoon alles standaard zoals hij geleverd was, dus ook de tape over het koolstof staafje.
En heb jij nog gevlogen?

Laatst bewerkt:
hey, leuk :)

dit was men vriendin haar aller eerste toestelletje... ze had dit eens op een speelgoedbeurs gekocht, en na veel moed, wou ze vliegen...
ik gooi het op, en ze maakt een stijle klim, draait om en knalt los tegen men hoofd!
einde verhaal van de X-plane.

maar leuk dat je wat probeert te maken van iets "nogal dom" :))

Zo "dom" is dit toestelletje niet. Het is alleen de besturing die van geen kant klopt:p

Gisteravond eindelijk de nieuwe setup kunnen testen: Hij vliegt als een beest.
Ontzettend strak, weinig last van het omkieperen door de wind, maar wel extreem gevoelig op de roeren. Die mogen wel iets minder.

Ik heb in totaal 2 accu's leeg gevlogen, 1 originele en 1 van een oude hm04 (50 gram zwaarder)

Met de originele was hij behoorlijk staartlastig, maar met een beetje trim en veel stuurwerk was er mee te vliegen.
Groot voordeel: stunten ging wel heel erg makkelijk.....totdat de grond er ineens weer was. :rolling:
Schade viel mee, alleen de neus iets gekreukeld en de cockpit gebroken....hij kan dus kapot:rolleyes:

Foto-FZ8YMETZ.jpg

Toen de zwaardere accu erin. Nu vliegt hij ook makkelijk, ondanks het extra gewicht (who needs lipo's ??).
Starten vanaf de grond was makkelijk en door de grote roeruitslagen, zelfs goed te besturen vanaf de grond.
Een beetje stuntwerk ging ook zonder problemen, alleen bij het aanvliegen voor de landing toch een klein foutje gemaakt.
Doordat de zon zo laag stond, zag ik het alle,aal niet zo precies meer en daardoor raakte ik het hek.....

Het vliegtuig tolde een keer om zijn as en kwam op de kop op het veld terecht.
Een gebroken stabilo tot gevolg.........hij kan dus wel kapot, als je je best maar doet:rolling:

Foto-ZISXOWQK.jpg

Helaas door de zon weer geen filmpje kunnen maken......

Laatst bewerkt:
Gisteravond ook nog gevlogen, 4 accu's leeggevlogen. 1ste start ging wat minder, de antenekabel draaide in de propellor, maar niets tuk dus vrolijk weer verder na de antennedraad er weer uitgewonden. Wat me wel opvalt is dat het systeem an sich zo veel power heeft maar rustig omhoog cirkelend kwam ik gister op zo'n metertje of 40 hoog denk ik. Hij werd al moelijk te zien. Toen eens de motor uitgezet en laten zweven, wat ook best goed ging. Ik ga misschien een nog wat grotere capaciteit accu bestellen bij HK om wat meer gewicht in de neus te hebben en nog langer te kunnen vliegen. Nu nog eens rolroeren gaan verzinnen.

Zo, vandaag in de ardennen aangekomen met de x-plane op de camping. Nu nog een geschikt veldje zonder koeien vinden. Accu's. zender, lader en vliegtuig pasten perfect in de auto dankzij de dakkoffer van een goede vriend van me. Daardoor kon de x-plane gewoon achterin. Misschien krijg ik mn vrouw zover een filmpje op dr i-Phone te schieten.

Laatst bewerkt:
Veel plezier op je vakantie. Ardennen is een mooie omgeving. kijk wel even na, of je zomaar mag wildvliegen in Belgie.

Back