Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik zal binnenkort eens experimenteren met mode 11 ipv mode 4.
Helaas ondersteunt modelbouwforum de Vbar file niet. Die post ik wel op helifreak. Ik heb ondertussen mn gain verhoogd naar 83 ipv 80. Je hebt gelijk over de staart, dat is nu een aandachtspuntje.
In september hebben we een D3D wedstrijd op Valkenburg. Uiteraard ben je van harte welkom. Ik weet alleen niet zeker of ik er zelf bij kan zijn...
Ik heb nu een Hyperion 12s 35C 4200 mah accu binnen, dus er kan weer gevlogen worden met de setup zoals ik het voor ogen had. Ik was er wel achter gekomen dat mn Vbar niet bepaald netjes was afgesteld, en dat komt omdat ik met mn stomme kop kanaal 2 en 3 verwisseld had. Toch vloog hij nog vrij goed.
Ondertussen is de Vbar weer afgesteld, dit keer met -11 tot +11. Op 12s heeft dat extreem veel power, heerlijk om te vliegen dus. Helaas is mijn cyclic management iets te grof tijdens een chaos geweest, waardoor het hoofdtandwiel stripte. Ik ben met mn eigenwijze kop natuurlijk gewoon gaan vliegen zonder counterbearing, want die zit gewoon nog op de post. Het zou dus beter geweest zijn daarop te wachten.
Verder heb ik voor het eerst mn set manouvres netjes kunnen oefenen voor de wedstrijd van volgende week. Over het algemeen ging het wel redelijk, op uitzondering van de chaos na. Mn stickmanagement is blijkbaar nog niet goed genoeg. Ik twijfel nog hoe ik dat ga doen volgende week.
Gelukkig heb ik hem kunnen landen, en had ik nog een tandwiel op voorraad. Na het wisselen heb ik nog een vluchtje kunnen doen, dit keer met beter resultaat.
In plaats van mn vrije middagje te gaan oefenen, had ik besloten aan mn andere heli's te knutselen. Dat betekent dus geen risico om mn laatste reservetandwiel ook te strippen.
En dat wachten werd beloond! Smiddags kwam de postbode met mn langverwachtte pakketje, namelijk de laatste onderdelen voor mn counterbearing. Dit is eigelijk een origineel pinion wat zo in het oude clutch bearing block past. Maar om dit op de motor te plaatsen, is er een adapter nodig. Nu heeft MA die dingen gewoon op voorraad, dus waarom zou ik dat dan niet gebruiken?
Wat opvalt is dat het profiel van de pinion een stuk anders is. De MA pinion heeft een stuk meer vlees.
Verder ging het bouwen, afstellen en monteren een stuk sneller dan gedacht, dus de Estratus is er helemaal klaar voor. Hier nog een fototje van hoe het er nu uitziet:
Dat is normaal 90er formaat hoor;-) Ik denk dat de ruimte bij mij niet toereikend is, maar ik heb vertrouwen dat het zoals het nu is, een stuk stijver is.