Verbouwverslag, MA BW Stratus -> Estratus Vbar

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door laurens, 1 jan 2010.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    met flybarless kan dat toerental natuurlijk goed
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Inderdaad, en mn counterbearing is nog niet af. Daarna durf ik er pas hogere toeren en pitchwaardes op te zetten.

    Voorlopig is het een kwestie van kleine mechanische en Vbar dingen afstellen.
     
  3. >Eigelijk heb ik alleen mode 4 en mode 7 gebruikt.

    Mode 11 werkt echt super, dan heb je altijd hetzelfde toerental.

    >Mijn overbrenging is nu 1:10, met een Pyro 700-52. Dit zou 520 kv zijn.

    Dat lijkt me ideaal.

    Post eens je VBar file, ik heb de indruk dat je staart niet goed is tijdens de tictocs, wel moeilijk te zien op de Video, kan ook de fase zijn.

    Leuk vliegveld hebben jullie daar!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2010
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zal binnenkort eens experimenteren met mode 11 ipv mode 4.

    Helaas ondersteunt modelbouwforum de Vbar file niet. Die post ik wel op helifreak. Ik heb ondertussen mn gain verhoogd naar 83 ipv 80. Je hebt gelijk over de staart, dat is nu een aandachtspuntje.

    In september hebben we een D3D wedstrijd op Valkenburg. Uiteraard ben je van harte welkom. Ik weet alleen niet zeker of ik er zelf bij kan zijn...
     
  5. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ondertussen in Oegstgeest...

    Ik heb nu een Hyperion 12s 35C 4200 mah accu binnen, dus er kan weer gevlogen worden met de setup zoals ik het voor ogen had. Ik was er wel achter gekomen dat mn Vbar niet bepaald netjes was afgesteld, en dat komt omdat ik met mn stomme kop kanaal 2 en 3 verwisseld had. Toch vloog hij nog vrij goed.

    Ondertussen is de Vbar weer afgesteld, dit keer met -11 tot +11. Op 12s heeft dat extreem veel power, heerlijk om te vliegen dus. Helaas is mijn cyclic management iets te grof tijdens een chaos geweest, waardoor het hoofdtandwiel stripte. Ik ben met mn eigenwijze kop natuurlijk gewoon gaan vliegen zonder counterbearing, want die zit gewoon nog op de post. Het zou dus beter geweest zijn daarop te wachten.

    Verder heb ik voor het eerst mn set manouvres netjes kunnen oefenen voor de wedstrijd van volgende week. Over het algemeen ging het wel redelijk, op uitzondering van de chaos na. Mn stickmanagement is blijkbaar nog niet goed genoeg. Ik twijfel nog hoe ik dat ga doen volgende week.

    Gelukkig heb ik hem kunnen landen, en had ik nog een tandwiel op voorraad. Na het wisselen heb ik nog een vluchtje kunnen doen, dit keer met beter resultaat.

    [​IMG]
     
  6. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Het is duidelijk . Jij en Tjerk zitten op 1 lijn, zegmaar.

    Zteven!
     
  7. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    We oefenen het nieuwe 2010 figuur, Flip it & Strip it. Tjerk heeft alleen meer oefening.
     
  8. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    Mooi Laurens.

    Ziet er best wel gelikt uit.

    Ben benieuwd hoe die in het echie presteert volgende week in odoorn.

    groetjes

    remon
     
  9. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Tijd voor een update van een upgrade!

    In plaats van mn vrije middagje te gaan oefenen, had ik besloten aan mn andere heli's te knutselen. Dat betekent dus geen risico om mn laatste reservetandwiel ook te strippen.

    En dat wachten werd beloond! Smiddags kwam de postbode met mn langverwachtte pakketje, namelijk de laatste onderdelen voor mn counterbearing. Dit is eigelijk een origineel pinion wat zo in het oude clutch bearing block past. Maar om dit op de motor te plaatsen, is er een adapter nodig. Nu heeft MA die dingen gewoon op voorraad, dus waarom zou ik dat dan niet gebruiken?

    Wat opvalt is dat het profiel van de pinion een stuk anders is. De MA pinion heeft een stuk meer vlees.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Verder ging het bouwen, afstellen en monteren een stuk sneller dan gedacht, dus de Estratus is er helemaal klaar voor. Hier nog een fototje van hoe het er nu uitziet:

    [​IMG]
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    wat is je hoofdtandiel dun ! Kun je dat niet dubbel uitvoeren zoals bij de ion-x2 ? Sterker nog, past er een hoofdtandwiel van een ion-x2 op ?

    Ik ben heel nieuwd of het met counterbearing niet meer zal strippen ...

    Bas
     
  11. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat is normaal 90er formaat hoor;-) Ik denk dat de ruimte bij mij niet toereikend is, maar ik heb vertrouwen dat het zoals het nu is, een stuk stijver is.
     

Deel Deze Pagina